Door anoniem pinnen heb ik als vroeger als medewerker veel spelers kapot zien gaan,helaas ook mensen die ik persoonlijk kende.Toen ik ervoor pleitte dat het beter was om gewoon de bedrijfsnaam weer te geven en de entreeleeftijd overal binnen de firma te verhogen naar 21 jaar werd mij door hogerhand te kennen gegeven dat ik onzakelijk was.Tegen diverse probleemspelers zei ik vaak dat het misschien beter was om de pinpas thuis te laten,Waren dus grote(probleem)spelers die vaak voor grote omzet zorgen.Ik maakte zelfs mee dat spelers bewust even hun kast lieten reserveren om even buiten de deur in de stad te pinnen om er maar helemaal 100%zeker van te zijn dat de achterban dus niks kon achterhalen.De hal waar ik werkte had de kassa(en dus ook pin)direct bij de ingang en zelfs daar klaagden sommige spelers over omdat ze zich er niet comfortabel voelden omdat de mogelijkheid bestond dat ze herkend zouden kunnen worden als er kennissen langs zouden lopen (gemeente stond geen folie toe op de entreedeuren hetgeen bij veel hallen wel het geval is).Mijn advies aan probleemspelers om hun pinpas thuis te laten werd door de meeste spelers wel gewaardeerd,echter niet door mn baas..casino,s bestaan bij de gratie van anonimiteit..en een stukje windowdressing...ik begrijp drommels goed dat er winst gemaakt moet worden,Maar hoever moet men daar in gaan vraag ik mezelf weleens af.Ik ging in December altijd even 100 euro stukslaan bij de Number One in Apeldoorn op kasten die we zelf niet hadden (ff testen als beroepsgek)..bij de Number One stond gewoon de bedrijfsnaam op mn afschrift..was wat langer geleden.Anoniem pinnen draagt mijns inziens niet bij aan een goede zorgplicht.Als de bedrijfsnaam wordt vermeld bij een pin in een casino/gokhal dan pinnen spelers gewoon buiten de deur.Sommige casino,s hebben het geluk dat een ATM gewoon om de hoek zit..bij Fairplay Lelystad gewoon vlak bij de entree zelfs.Ik heb het al vaker gezegd..casinowereldje is best leuk en naar mijn mening kan er nog steeds een goede winst behaald worden zelfs met vermelding van bedrijfsnaam op het afschrift...als je als casino goede medewerkers in dienst hebt die goed weten wat er in een speler omgaat en die daarbij tevens een goede service verlenen(goede speluitleg en regelmatig hapjes en drankjes brengen,de gast verwelkomen en ook"tot ziens"zeggen bij vertrek,en een babbeltje maken met de speler waarvan je weet dat die het op prijs stelt,een pakje sigaretten halen voor de gast of even zn muntgeld brengen enz)dan ben ik van mening dat een casino het wel vol kan houden.Een relaxte houding naar een speler haalt ook spanningen weg leert mijn ervaring..