Spring naar bijdragen

ABN Amro moet een volksbank worden, volgens de SP


Nomore

Aanbevolen berichten

van_abn_naar_volksbank.png?itok=cBpaF_El

Moeten we de SP hierdoor nog serieus nemen? Of is dit het voorbeeld van een communisme waar deze verre van Sociale Partij voor staat?

Ik was al veel langer afgehaakt bij deze partij, maar volgens mij zou onze @fiftyfifty dit betitelen als populistische onzin :)) :)>-

Hoe kijken jullie naar de ontwikkelingen rondom ABN AMRO die nu naar de beurs gaat en daardoor langzaam aan weer een 100% niet staatsbank wordt? Ik verwacht zelf dat binnen enkele jaren ABN AMRO zal worden opgeslokt door een grote buitenlandse partij nadat Gerrit Zalm deze bank volledig gezond heeft gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 maanden later...

Geen bonussen en megasalarissen zou ook voor de 'doodnormale' medewerkers betekenen dat een contractuele beloning ineens wordt ingehouden?

De rente bepaalt de bank uiteindelijk niet, maar de markt. Een fatsoenlijke rente zou op dit moment nu een negatieve rente zijn op spaargeld.

hfgrafiekeuribor1.jpg

Veilig sparen is reeds gegarandeerd door de overheid door middel van het deposito garantiestelsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de boodschap van de SP wel maar hier vliegen ze uit de bocht. Het gegraai bij Nederlandse banken valt echt mee. Zeker bij de gewone medewerkers. Tov Amerikaanse banken zijn wij al voorbeeldbanken. Niet dat zij zich aan ons spiegelen. Zij gaan straks weer de grenzen opzoeken mbt hun bedrijfsuitvoering.

Ik had trouwens liever gezien dat wij allemaal 100 gratis aandelen ABN-AMRO zouden krijgen . Dat had het SP beter kunnen voorstellen :)>- Dan wordt het een volksbank :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar dagen te gaan voordat ABN AMRO naar de beurs gaat. Beursklimaat niet optimaal maar denk voldoende om goed in de markt te zetten.

@lasvegasnic, wij als Nederlanders verkopen juist nu onze aandelen en krijgen cash geld er voor! Wat wil je nog meer! En dat voor een hele mooie koers. Mocht de Nederlander toch liever de bank in bezit houden kan men nu zelf investeren er in. En daarnaast houdt de overheid (ook de Nederlanders) nog een groot belang in deze bank :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.