Miklo Posted November 28, 2021 Report Share Posted November 28, 2021 (edited) Goedemiddag, Ik heb een bijzonder probleem met Batavia Casino. Een aantal weken geleden heb ik via Batavia Casino op het spel Immersive roulette €7.000,- ingezet op 1 t/m 18 (payout 1:1). Getal 3 valt, dit betekent dat ik heb gewonnen en mijn inzet heb verdubbelt. Vervolgens komt er na de bevestiging dat getal 3 was gevallen een Pop-Up in beeld die aangeeft dat ik teveel heb ingezet, ik krijg enkel mijn €7.000,- inleg terug. Gelukkig heeft het systeem van Batavia wel mijn inzet geregistreerd en heb ik hier screenshots van. - Batavia heeft een onderzoek gedaan naar dit probleem. Ze geven in eerste instantie aan via een tabel (bijgevoegde afbeelding) dat de max. inzet voor een dozijn (payout 2:1) €6.000,- is. Ik heb niet ingezet op een dozijn (payout 2:1), maar wel op 1 t/m 18 (payout 1:1). Volgens de tabel is de max. inzet hiervoor €10.000,- ! - Vervolgens heeft Batavia nogmaals een onderzoek gedaan naar dit probleem. Ze erkennen nu (schriftelijk) dat ik alle limieten correct heb ingevuld, niks fout heb gedaan, maar er is een zogenoemde "call" geweest. Vanuit dit standpunt heeft Batavia besloten geen uitbetaling te doen van eventuele winsten die ik deze inzetronde behaald zou hebben. Volgens Batavia is dit in lijn met de algemene voorwaarden 7.5. "7.5. Als de uitkomst van de ronde niet kan worden opgelost vanwege een systeemfout, wordt de weddenschap teruggestort op de Spelersaccount." Mijn vraag is: Kan Batavia mij zo maar afwimpelen met dit kleine zinnetje in hun algemene voorwaarden? Als je verliest ben je je geld kwijt, als je wint betaald Batavia niet uit! Edited November 28, 2021 by Miklo (see edit history) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted November 28, 2021 Report Share Posted November 28, 2021 Zeer interessante case, dank voor het melden. @jantje kan hier ongetwijfeld een goed en verhelderd antwoord op geven. (Die werkt bij internationaal online casino's) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennMann Posted November 30, 2021 Report Share Posted November 30, 2021 Oei, dit is wel een bijzondere kwestie ja! Hebben ze je niet op een andere manier proberen te compenseren? Een mooie deposit bonus met weinig rondspelen? Kan de KSA hier iets mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jantje Posted November 30, 2021 Report Share Posted November 30, 2021 Hi @Miklo Ik ken de details van de inzet niet, nog heb ik enig logbestand kunnen inzien. Echter, dat een spelronde geannuleerd wordt is ten alle tijden mogelijk. En het kan 1001 redenen hebben die vaak niet eens betrekking hebben op de error code / foutmelding die je in je scherm krijgt. - Het gross van geanulleerde inzetten is doordat de response (antwoord op de vraag of je tegenover je inzet ook een winst staat) te lang duurt. - Daarnaast zijn technische fouten binnen het spel (bal gaat uit het wiel, kaart wordt verkeerd gescanned, inzet wordt verkeerd gelezen/verwerkt). Dus persoonlijk denk ik dat hier een inzet verkeerd is geregistreerd, bet geannulleerd, inzet terug naar je balans. 5 jaar geleden was dit dagelijkse ellende met klanten, nu zijn alle systemen veel stabieler. Persoonlijk ontvang ik gemiddeld 3 berichten per week met betrekking tot een fout rondom in inzet/win. Op over een miljoen aan inzetten, vind ik dat acceptabel. En om jezelf als casino te beschermen, gebruik je dergelijke algemene voorwaarden en pas je deze toe. Ik krijg er toevallig net een binnen: Dear Casino team, The player states that their bet was rejected. One of our Support representatives will look into this matter and provide a response as soon as we have performed the necessary investigation. Kind regards, Evolution Service Desk User ID* verwijderd Game Time Stamp* + specify Time Zone if not UTC 2021-11-30 12:46:14 UTC Game ID 16bc53aeac76fae3944c5dec --- De speler net opgezocht en die heeft zijn inzet limiet bereikt, dus waarschijnlijk ook de foutmelding gemist dat hij vandaag niet meer kan inzetten. GR. Jan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miklo Posted November 30, 2021 Author Report Share Posted November 30, 2021 (edited) Hi @jantje Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik denk niet dat het gaat om een inzet die verkeerd is geregistreerd, vaak krijg je dan een Pop-Up melding vóórdat de speelronde begint en niet erna. Batavia heeft inmiddels gereageerd. Ze zijn nog onderzoek aan het doen en kunnen het nog niet met 100% zekerheid zeggen. Batavia als casino heeft mogelijk een limiet die is overschreden, dit heeft dus niets te maken met het tafel limiet van €10.000,-. Als online casino kunnen ze afwijkende limieten gebruiken per spel, per tafel. Nu is de vraag of de (onzichtbare) limiet van Batavia ervoor heeft gezorgd dat ik geen €7.000,- heb gewonnen. Stel dat dit het geval is. Dan is dit dus niet een systeemfout (7.5. algemene voorwaarden) maar een instellingsfout van Batavia zelf. Het tafel limiet is namelijk €10.000,- en ik heb €7.000,- ingezet. Als Batavia ervoor kiest om een lagere afwijkende limiet te hanteren, is dit in ieder geval op geen enkele wijze duidelijk gemaakt aan mij als klant! - Niet tijdens het instellen van limieten bij het aanmaken van een account. - Staat niet in de algemene voorwaarden waar ik akkoord op ben gegaan. Dit kan toch niet zomaar!? Als je het risico neemt om €7.000,- in te zetten, je getal valt, staat te springen van geluk en dan ineens een Pop-Up krijgt met als reden een onbekende onzichtbare limiet van Batavia??? Edited November 30, 2021 by Miklo (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linn Posted December 7, 2021 Report Share Posted December 7, 2021 Hallo, Mijn partner en ik hebben precies hetzelfde probleem met Batavia Casino. Verschillende inzetten gedaan en ineens bij de laatste inzet op columns kregen we melding dat het limiet bereikt was na het doen van de inzet. Waar we op hadden ingezet viel maar geen uitbetaling, echter alleen inzet bedrag terug. Uiteraard gemeld en zij hebben contact gehad met evolution, die aan gaf dat het probleem bij Batavia Casino lag. Batavia is het nu aan het onderzoeken maar hebben al wel gemeld dat we geen uitbetaling krijgen van de win die we gehad hadden. Hoe is het mogelijk dat ik mijn winst misloop vanwege een fout aan hun kant, onze limieten waren niet bereikt en staan op max, ook geen tafel limiet bereikt. @Miklo Heb jij al weer iets vernomen van Batavia Casino? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miklo Posted January 6, 2022 Author Report Share Posted January 6, 2022 Hoi @Linn, Bizar dat dit jullie ook is overkomen. Ik ben hierover nog in contact met Batavia, als ik meer weet kom er z.s.m. op terug! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhellevo Posted January 6, 2022 Report Share Posted January 6, 2022 Wat als nummer 19 nou was gevallen , dan had je ook je €7000 terug gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miklo Posted January 7, 2022 Author Report Share Posted January 7, 2022 @rhellevohoe weet je dat zo zeker? Als je verliest dan verlies je en als je wint dan win je, zo simpel is het. Batavia hanteert een inzetlimiet en dit moeten ze bekend maken aan de gebruikers (hetzij tijdens het maken van een account, dan wel in de algemene voorwaarden). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhellevo Posted January 7, 2022 Report Share Posted January 7, 2022 Het was meer een vraag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.