Spring naar bijdragen

Drie lucifer doosjes spel


eurobsgame

Aanbevolen berichten

Als er dit jaar een Onetime dag wordt georganiseerd neem ik drie lucifersdoosjes mee voor het leukste spel dat je ooit is aangeboden ! Neem dus veel briefjes van €5 mee.

Ik pak drie lege lucifersdoosjes en stop in één ervan een briefje van €10 . Ik schud de doosjes achter mijn rug ( waarbij ik onthoud waar het briefje van €10 zich bevindt ) zodat je niet weet welk doosje je moet kiezen en dan maak ik een deal met jou ! Ik zeg : Kies één van de drie doosjes , daarna ga ik één leeg doosje open maken . Daarna mag jij jouw doosje open maken en omdat ik een beetje in een gulle bui ben krijg je nog €2 bonus bij het briefje van €10 als je dat wint .

1 lucifersdoosje open , 2 lucifersdoosjes dicht . Kans van 1 op 2 dat het tientje in het doosje zit . Prima "odds " toch . Ik ben nou eenmaal in een vrijgevige bui . One time ! Als ik maar kan spelen ben ik allang blij.

En , ik ben géén goochelaar . Als jij je doosje hebt geopend, dan open ik het laatste doosje ook . Géén doorgestoken kaart !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...
En als ik nou allebei de doosjes mag openen (nadat ik er 1 gekozen heb natuurlijk) ipv dat jij de laatste opent, zodat ik zeker weet dat er niet gesjoemeld wordt mag het dan ook nog?

Dat gaat natuurlijk een beetje tegen de regels in . Het mag wel , en het verandert de kansen niet , maar dan heb je natuurlijk wel snel door waarom ik tóch win ondanks dat ik je 12 € uitbetaal op jouw inzet van €5. Maar be my guest jij wijst een doosje aan die je kiest , ik wijs het doosje aan dat géén briefje van €10 bevat , en ja hoor maak het laatste doosje ook maar open !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bedoelt @The_special_one vooral dat hij het doosje wil openen om er zeker van te zijn dat je niet door middel van vingervlugheid iets met het balletje/briefje doet @eurobsgame.

Het lijkt natuurlijk alsof je kiest uit 1 van de twee, maar je kiest uiteraard uit een van de drie. Oftewel een van de drie is 33% kans toch? Of verknal ik nu het business plan? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bedoelt @The_special_one vooral dat hij het doosje wil openen om er zeker van te zijn dat je niet door middel van vingervlugheid iets met het balletje/briefje doet @eurobsgame.

Het lijkt natuurlijk alsof je kiest uit 1 van de twee, maar je kiest uiteraard uit een van de drie. Oftewel een van de drie is 33% kans toch? Of verknal ik nu het business plan? ;)

Het is inderdaad een "driedeuren probleem "variant @Jackpot . En het stuk over kroegspelletjes van @deValsspeler bracht me op dit idee.

In een kroeg , met aangeschoten vrienden, denk ik dat je deze variant een lange tijd kan volhouden. Het is namelijk heel lastig om in te zien dat het laten zien van het lege doosje uitmaakt voor je keuze ( of "niets " uitmaakt natuurlijk) . Je ziet 2 doosjes dicht en in 1 doosje zit het tientje . Dus je verstand zegt het is een 50% kans.

Ik ben inmiddels bezig met een "drie deuren " roulette , het gaat "surprise roulette " heten . Een concept staat op Pokercity maar die klopt nog niet . De variant die ik ga bedenken wil ik tzt graag laten zien op een OneTime evenement , uiteraard als "homegame " en voor kleine inzetten .

De vorige variant van "Surprise roulette " deed mijn verbeelding "op hol slaan " , wel op een leuke manier overigens . Ik dacht een nieuw onbekend wiskundig verschijnsel te hebben gevonden...flypig.gif

De nieuwe variant wordt wat meer praktijk gericht , en gericht op "actie " door de speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.