Spring naar bijdragen
Logo betnation
Betnation

Tot €250,- bonus!


Logo TOTO
TOTO

Ontvang tot 200 free spins!


Logo Unibet
Unibet

€50,- aan Free Spins


Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?


Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.


De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

  • 0

Fairplay casino online klacht


Vraag

Geplaatst

Goedemorgen,

weer een dramatisch incident bij Fairplay online casino, oftewel FPO. Ik speel al vanaf het begin bij FPO, stort er regelmatig en betaal er regelmatig uit. Vorige week kreeg ik de melding dat ze mijn inkomstenbron wilde weten. 
 

Wij sturen deze e-mail in verband met de verplichte financiële verificatie van jouw spelersaccount. Deze verificatie is geactiveerd vanwege jouw laatste toename in stortingen en activiteiten.
Vanwege de wet- en regelgeving op het gebied van voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme en op het gebied van zorgplicht, zijn wij verplicht deze verificatie uit te voeren.’

Ik heb hier eerst op gereageerd door te vragen, welke wetgeving dat is, ik kan mij geen wet heugen die het online casino verplicht om inkomstenbronnen te checken als het geld digitaal gestort wordt. Volgens mij, maar daar kan ik mis zitten, is dat de taak voornamelijk van de banken. 
nadat ik geen antwoord kreeg toch maar wat salarisstroken ingestuurd. Ik denk dat ik behoorlijk modaal verdien en zeker niet meer stort dan ik verdien elke maand.

Na een aantal dagen niks gehoord te hebben heb ik gekeken of het al goed gekeurd was en verhip, ze waren goedgekeurd. De vlag kon uit, er kon weer gegokt worden! 🎉🎊, snel geld storten en spelen…. Of toch niet. Storten kon niet, dus ik de chat in. Wat daar gebeurde is echt ongehoord. 
 

ik begon met de vraag waarom ik niet kon storten. Het antwoord:

‘je inkomstenbron is goedgekeurd door ons team. Maar je account blijft geblokkeerd door basis van je inkomsten, dit uit voorzorg tot we een nieuwe terugkoppeling hebben ontvangen’ 

(typfouten/zinnen zijn letterlijk overgenomen)

Hierop antwoordde ik dat ik dat een raar antwoord vond. Eerst schermen met een wet die er niet is, daarna een vaag antwoord dat het is goedgekeurd maar geblokkeerd blijft. Het antwoord: 

‘de stortingen kwamen niet overeen met de inkomsten. Daarom is er een extra controle’ 

uitgelegd dat de salarisstroken minstens zoveel inkomsten hebben als stortingen en dat zij verder niets weten over mij. Of ik wellicht 100 miljoen heb gewonnen, een bedrijf heb verkocht, rijke ouders heb, een staaf goud heb gevonden of wat dan ook. Hierop kwam het antwoord: 

‘ ik snap dat dit raar is en vervelend. Maar de inkomsten komen niet overeen met de stortingen’.

‘De relevante afdeling gaat nu extra onderzoek en checks doen’

waarop ik wilde weten wat voor checks en onderzoek. 
 

‘Dat kan ik niet zeggen’

uitgelegd dat er WEL een wet is die verplicht mij te vertellen wat ze met mijn gegevens doen, dit in tegenstelling tot de wet die zij aanhalen waarom ze mijn inkomsten willen weten. 
 

‘ dat klopt, maar dat kan ik nu niet zeggen. De afdeling is er op dit moment (16.00) niet…. Morgen om 09.00 zijn die er weer’ 

‘We doen dit uit voorzorg voor financiële problemen’ 

‘Dit is iets wat wij bij wet moeten nakijken’

Hierna uitgelegd dat ik meer inkomsten heb, mocht dat helpen, maar dat was niet nodig. 
daarna vroeg ik of het gesprek gemaild kon worden. 
‘ dat kan ik voor je doen ja.’

Hierna is er nog wat heen en weer gechat, dat dit de regels van het bedrijf zijn(toch niet de wet dan?), dat het doorgezet gaat worden, dat het vervelend is, en dan opeens vanuit het niets: 

‘ben zo bij je terug, ik ga even overleggen met collega’s.’ 
 

ik vroeg nogmaals, wil je het gesprek even doormailen straks? 
‘ dat kan ik niet doen, daar gaat mijn manager over’ 

waarna ik hem confronteer met het feit dat hij het eerder wel toe heeft gezegd. Dat was antwoord op een andere vraag volgens hem! Zie de foto, oordeel zelf😂 liegen alsof het gedrukt staat, of althans de waarheid staat gedrukt en dan toch liegen. 
 

nadat ik hem vroeg hoe hij het gesprek zelf vond gaan gaf hij aan dat hij het gesprek beter kon sluiten😂 waarna een andere medewerkster het overnam. 
 

ik ben heeeeeel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Maar man man man, wat een amateurisme ten top. 
 

ps: ik had met liefde het hele gesprek geupload, maar komen persoonlijke gegevens naar boven. Oa over inkomsten, adressen etc. Bij 10 duimpjes ga ik alles zwart maken wat ‘prive’ is en upload ik het gehele lachwekkende gesprek.

@FairPlayCasino jullie kunnen beter dan dit toch? 

0C057703-2F87-4918-ACD5-CAD1AC81DA4A.png

DF51B544-3645-4981-9ACF-C763485954F6.png

  • Like 10
  • Confused 1

Aanbevolen berichten

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

  • 0
Geplaatst
2 uur geleden zei DeValsspeler:

Denk dat @ROELETTE regel 14.7 heeft gelezen op de fairplay website 😂:

14.7 .... of als de Speler onjuiste en/of kwaadaardige opmerkingen maakt met betrekking tot de diensten van FPO in welke media of op welk forum dan ook, behoudt FPO zich het recht voor om de Spelersaccount van de Speler conform deze Algemene Voorwaarden te beëindigen

Huh dus eigenlijk als je een reviews wilt plaatsen  op  bvb trustpilot ofzo om te kijken hoe het daar werkt en der aan toegaat word je hiermee verplicht een positieve feedback te geven ( ook als je dat niet heb ervaren) doe je dat niet dan word je geblokkeerd en verwijderd?? Dit is toch geen vrijheid van meningsuiting dit is gewoon chantage ? Haha

  • 0
Geplaatst
11 hours ago, TheGallant said:

Klinkt meer als een principekwestie. Die 15 seconden extra werk, zal het niet zijn...

Uiteraard, ik vind het niet okay dat ik mijn bankpas en een relikwie uit het vorige decennium moet gebruiken als ik wil bekijken of er misschien nieuwe spelletjes zijn.

 

  • 0
Geplaatst
10 uur geleden zei Rudi:

Uiteraard, ik vind het niet okay dat ik mijn bankpas en een relikwie uit het vorige decennium moet gebruiken als ik wil bekijken of er misschien nieuwe spelletjes zijn.

 

ik vind het zelf ook redelijk onhandig en merk dat ik er ook weinig inlog mede door deze (kleine) blokkade. normaal log ik in met user en wachtwoord en staat al ingevuld en ben ik binnen in 1.5 seconde zoals op Bingoal.

  • 0
Geplaatst
19 uur geleden zei Pino788:

Huh dus eigenlijk als je een reviews wilt plaatsen  op  bvb trustpilot ofzo om te kijken hoe het daar werkt en der aan toegaat word je hiermee verplicht een positieve feedback te geven ( ook als je dat niet heb ervaren) doe je dat niet dan word je geblokkeerd en verwijderd?? Dit is toch geen vrijheid van meningsuiting dit is gewoon chantage ? Haha

Daarnaast zijn er mbt de privacy wetgeving vast regels dat ze zoiets helemaal niet mogen gebruiken, want dan moeten ze gegevens die zij hebben gebruiken om het te koppelen aan een online gebruikersaccount op één of ander forum. Dat mag vast niet.

  • 0
Geplaatst
17 minutes ago, DeValsspeler said:

Daarnaast zijn er mbt de privacy wetgeving vast regels dat ze zoiets helemaal niet mogen gebruiken, want dan moeten ze gegevens die zij hebben gebruiken om het te koppelen aan een online gebruikersaccount op één of ander forum. Dat mag vast niet.


Voor AVG moet FPO een privacyverklaring hebben waarin staat welke gegevens verwerkt worden, hoe ze  aan je gegevens komen en met welke doeleinden die gebruikt mogen worden.  Naar het zich laat aanzien heeft FPO dit goed voor elkaar.
In het 'privacybeleid' van FPO  lees niet ik helemaal letterlijk dat je gegevens gebruikt mogen worden om je te kicken, maar ze mogen wel van je verzameld worden op 'sociale  media'. 

https://www.fairplaycasino.nl/privacybeleid

image.png.f8fa79cae89481f079723e81a983f79e.png
 

image.png.1b6964b99ea72c126fdb74781bc746be.png

  • 0
Geplaatst
13 uur geleden zei DeValsspeler:

Daarnaast zijn er mbt de privacy wetgeving vast regels dat ze zoiets helemaal niet mogen gebruiken, want dan moeten ze gegevens die zij hebben gebruiken om het te koppelen aan een online gebruikersaccount op één of ander forum. Dat mag vast niet.

Nee het lijkt me ook niet ik vind dit nogal een vreemd verhaal, reviews zijn er niet voor niks natuurlijk, ik had laatst iets met een ander online (k)casino had die week kennelijk meer gestort dan normaal , en kennelijk hadden hun dus gebeld en ik dacht dus dat het spam was dus had het geblokkeerd, ben later dat nummer op gaan zoeken kwam ik er dus achter dat het van een online casino was.

Ik voelde de bui al hangen dus ik had gereageerd in de live chat wat hier de reden van was, en toen werd Dr allemaal heel vaag gedaan en Dr om heen gedraaid en ze wouden niet zeggen waarom het was, ik wist natuurlijk allang dat t was voor me spelers gedrag ..  maar zo eigenwijs als ik ben heb ik ze vriendelijk verteld dat ik daar geen zin in heb en dat ik zelf verantwoordelijk ben voor me eigen geld en daarbij kunnen hun niet in mijn portomonee kijken,.

Daarna was het heel simpel of ik naam me telefoon op of me account werd gesloten ik heb gezegd dat ze het laatste mogen doen want ik laat me echt niet chanteren ik vond het zo een raar gedoe en ik snap het ook wel en het is ook goed dat het gebeurd alleen t waren echt geen schrikbarende bedragen en derbij heb ik ze schriftelijk al aangeven dat er niks aan de hand is en dat t prima gaat. 

 

Ik voelde me net als een kind op school door de juf op het matje geroepen dus dat stond me al niet heel erg aan en daarna word ik gewoon gechanteerd, ik vind niet dat het hun iets aangaat hoeveel ik verdien en wat ik op mijn rekening heb, ik heb een eigen bedrijf dus ik ga dat gewoon niet iemand aan zijn neus hangen ik vind dat nogal wat om zulke dingen over straat te gooien wat ik privee sjouw en hoeveel geld ik heb . En erbij als jij een fysiek casino in gaat is daar ook niemand die daar op controleerd lijkt mij ? Of is dat ondertussen ook al veranderd ?

  • 0
Geplaatst
Op 28-7-2022 om 12:30 zei DeValsspeler:

Denk dat @ROELETTE regel 14.7 heeft gelezen op de fairplay website 😂:

14.7 .... of als de Speler onjuiste en/of kwaadaardige opmerkingen maakt met betrekking tot de diensten van FPO in welke media of op welk forum dan ook, behoudt FPO zich het recht voor om de Spelersaccount van de Speler conform deze Algemene Voorwaarden te beëindigen

I rest my case

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.