Spring naar bijdragen

Veranderen van bank, hoe reageren de casino’s daarop?


D00PIE

Aanbevolen berichten

Zoals aangekondigd in mijn voorstelronde (Lees hier: https://www.onetime.nl/forum/topic/12094-even-voorstellen/) wilde ik de online casino’s verslaan en daar een leuke vakantie aan overhouden. Dat ging eigenlijk sneller dan verwacht. Binnen drie maanden had ik genoeg verdiend om met mijn vrouw en zoontje naar Frankrijk op vakantie te kunnen en een aantal dagen Disney te bezoeken. Dat kon sowieso wel, maar dit keer is het mede mogelijk gemaakt door de online casino’s, maar vooral door de community van onetime waar ik in korte termijn heel veel geleerd heb. Tijd om ook wat toe te voegen aan deze community!

Al vanaf dag één baal ik van al die transacties van mijn betaalrekening naar casino’s en visa versa. Meestal stort ik de hele week door en op zondagavond of maandagochtend betaal ik alles uit. Daarom heb ik besloten op een aparte rekening, bij een andere bank, te openen en via die rekening alle transacties te laten lopen. Ook lekker overzichtelijk! Mijn angst was alleen dat ik tegen veel vragen zou aanlopen en/of veel gegevens moest aanleveren.

Ik gaf mijn bovenstaande idee te kennen in de sportbetting onetime groep en kreeg direct een bericht van K.Ronos dat hij dit ook al ondergaan was en netjes per website heeft bijgehouden wat de procedure was. Ik heb besloten, met toestemming van K.Ronos, om deze procedures te delen en waar nodig aan te vullen zodat anderen hier ook nog wat aan kunnen hebben, ik had namelijk vernomen dat meerdere mensen met dit idee lopen.

Tldr: Het valt allemaal mee. Ik ben er niet langer dan totaal een uur mee bezig geweest.

Funny fact: Toen ik mijn “startkapitaal” van €1000 overboekte van mijn Rabo betaalrekening naar mijn Bunq rekening stond ik ineens €400.000,- in het rood bij de Rabobank??? Bleek achteraf beveiliging te zijn. Heel apart. Was toch even schrikken toen ik “geen saldo” te zien kreeg bij het doen van mijn boodschappen. 😊

Mocht je geen zin hebben om alles te lezen, neem dan toch even zebet mee…

Stap 1: Schrijf een standaard e-mailtje met gegevens van je oude rekening, je nieuwe rekening en voeg als bijlage een afschrift toe van je nieuwe bankrekening.

Stap 2: Voer onderstaande uit.

Betcity:

Je moet eerst een storting doen vanaf je nieuwe bankrekening. Daarna de e-mail ([email protected]) gestuurd van Stap 1 en het was binnen 24 uur geregeld zonder verdere vragen.

Bet365:

Je moet eerst een storting doen vanaf je nieuwe bankrekening. Daarna de e-mail sturen van Stap 1.

Er zouden nog enkele vragen komen via de e-mail ter verificatie, die heb ik nog niet gehad. Vul ik later aan.

Fairplayonline:

Via de chat het verzoek gedaan dat ik mijn bankrekening wil aanpassen. Na uitloggen en inloggen krijg je een nieuwe verificatieprocedure, daarna moet je een kleine storting maken en alles staat goed.

Jacks:

Bij Jacks ben ik de chat ingedoken om mijn rekening aan te laten passen. Ik kreeg al snel een reactie dat een afschrift uploaden in de chat genoeg was. De volgende dag kreeg ik een e-mail van support dat ook een storting vereist was (beetje jammer aangezien je hem bij Jacks verplicht moet rondspelen). De ochtend na de storting stond alles goed.

Toto:

Eerst de mail ([email protected]) gestuurd uit stap 1, daarna het verzoek gekregen om ook een storting te doen vanaf mijn nieuwe rekening. Storting heb ik 5 dagen geleden gedaan en het is nog steeds niet aangepast. By far de traagste van allemaal. Ik update als het goed staat...

Holland casino:

Ook hier heb ik eerst een storting gedaan van mijn nieuwe bankrekening, daarna de e-mail ([email protected]) uit stap 1. Kreeg al snel een reactie dat de financiële afdeling het snel zou afhandelen. Dat klopte, de ochtend erop was het aangepast. Nu heb ik bij het uitbetalen twee opties, mijn oude en nieuwe rekening. Geen idee of dat überhaupt mag, maar voor mij werkt het dus helemaal prima.

Bingoal:

Bij Bingoal moet je EERST de e-mail ([email protected]) uit stap 1 sturen en pas NA bevestiging dat het aangepast is je storting doen. Ik had het andersom gedaan en dan ben je het geld gewoon 48 uur kwijt, want ze storten het automatisch terug van de rekening waar de storting vandaan komt. Het was na mijn e-mail allemaal snel geregeld.

Livescorebet:

Eerst een storting gedaan van mijn nieuwe bankrekening en daarna de e-mail uit stap 1 gestuurd naar [email protected]. Was binnen een paar uur geregeld.

Zebet:

Van K.Ronos had ik al vernomen dat ik bij zebet gewoon via Whatsapp contact moest zoeken. Dat heb ik al een aantal keer eerder gedaan voor problemen die ik had met het verwerken van bets/stortingen/bonussen. In de chatlog is dus al vaker te zien hoe ik heet, wat mijn geboortedatum is etc.

Maar nu komt het. Ik doe mijn aanvraag op Whatsapp en ze spreken mij aan als “Chris”. Terwijl ze dus moeten weten dat ik niet zo heet. De mevrouw in kwestie vraagt om mijn bankafschrift, die stuur ik netjes door en binnen no time heb ik al een mail dat alles verwerkt is. Echter deze mail is helemaal niet aan mij gericht maar aan iemand wie zijn naam ik wel eens voorbij heb horen komen, maar ik wist niet meer waar. Ik googlen: Blijkt het een voetballer te zijn van een “Jong” team van een eredivisieclub. Nu weet ik gelijk dat die ook wel eens een betje zet, misschien kan hij mij voortaan van te voren tippen? Heel fout natuurlijk van zebet, dit mag echt niet gebeuren. Ik heb mijn beklag gedaan en kreeg alleen als reactie “excuses, foutje van mijn collega”. Hopelijk gaan ze met mijn gegevens beter om!

Uiteindelijk was het dus wel snel geregeld, maar echt veilig voel ik mij er niet.

Circus:

Aanvraag gedaan via de e-mail ([email protected]), ongeveer 5 dagen geleden, ook direct een storting gedaan met mijn nieuwe bankrekening maar de communicatie gaat erg stroperig. Het staat nog niet goed in mijn account.

777

Bij 777 was ik bang dat het een lang verhaal ging worden, door ervaringen uit het verleden. Ik heb eerst een storting gedaan, toen direct een uitbetaling gedaan, daarna pas de e-mail ([email protected]) gestuurd. Bij het uitbetalen bij 777 kon ik gewoon de gegevens invoeren van mijn nieuwe rekening. Maar toch kreeg ik een zeer snelle reactie op mijn e-mail dat ik mijn uitbetaling moest cancelen en wachten op hun reactie dat de gegevens zijn aangepast. Uitbetaling direct gecanceld, doorgegeven via e-mail en wacht nu al bijna 72 uur op een reactie dat alles goed staat. Eerdere reactie was heel snel, nu ineens niet. Hopen ze dat ik alles nog ga vergokken? We wachten nog maar even af.

Unibet:

Mail gestuurd naar [email protected] die gaven aan dat ik zelf mijn rekeningnummer kan wijzigen bij het aanvragen van een storting of uitbetaling. Dat klopte, was dus direct geregeld.

Voor de mensen die zeggen: “Je had ook gewoon een extra rekening kunnen openen bij de Rabobank”. Ja, dat klopt. Maar ik heb een hekel aan de Rabobank (doe lopen vaak achter de feiten aan.) Daardoor is dit gelijk een goede test of ik volledig ga overstappen naar Bunq.

Nogmaals dank aan K.Ronos die mij het eerste zetje gaf. Hopelijk helpt het andere mensen ook die deze stap willen maken.

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de uitgebreide post en alle tips D00PIE! Ik zit er al een tijdje over na te denken of ik wel of niet een aparte casino-rekening wil openen. Zit te kijken naar Rabo (goedkoop en Google Pay 👍), Bunq (mooie functionaliteiten, wel duur) of Knab. Heb je nog andere banken dan Bunq overwogen en wat gaf de doorslag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei GroningerFries:

Dank voor de uitgebreide post en alle tips D00PIE! Ik zit er al een tijdje over na te denken of ik wel of niet een aparte casino-rekening wil openen. Zit te kijken naar Rabo (goedkoop en Google Pay 👍), Bunq (mooie functionaliteiten, wel duur) of Knab. Heb je nog andere banken dan Bunq overwogen en wat gaf de doorslag?

Ik heb Bunq, Revolut en N26 overwogen. Revolut snel laten vallen nadat ik hier op het forum gezeur zag met 777 om uit te betalen naar Revolut. N26 was wel goedkoper (gratis volgens mij) dan Bunq want daar betaal ik nu €2,99 per maand. Bunq uiteindelijk gekozen omdat de app er wel erg gebruiksvriendelijk uit zag, maar dat viel uiteindelijk een beetje tegen. Lang verhaal kort, niet heel veel onderzoek gedaan en een beetje op gevoel gekozen. Maar het werkt en voor €2,99 per maand vind ik het wel prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook begin dit jaar een aparte rekening geopend. Wel bij mijn huisbank. Want er is mogelijk een risico dat als je bij een nieuwe bank aanmeld en je daar geen regulier salaris ontvangt, je wel vervolgvragen gaat krijgen. Zoals waar komt je geld vandaan? Etc. Ik weet dan niet of overboekingen van je reguliere bankrekening voldoende zijn?

Hebben mensen daar misschien ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-10-2022 om 20:02 zei Budgetvrouw:

Ik heb ook begin dit jaar een aparte rekening geopend. Wel bij mijn huisbank. Want er is mogelijk een risico dat als je bij een nieuwe bank aanmeld en je daar geen regulier salaris ontvangt, je wel vervolgvragen gaat krijgen. Zoals waar komt je geld vandaan? Etc. Ik weet dan niet of overboekingen van je reguliere bankrekening voldoende zijn?

Hebben mensen daar misschien ervaring mee?

Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine update:

777: Duurde allemaal erg lang (het zou 1 tot 3 dagen duren), na 5 dagen gaan klagen en toen was het binnen een paar uur geregeld.

Toto: Nog steeds niks vernomen, by far de alle traagste. Wil je daar dus "Snel" naar je nieuwe account kunnen uitbetalen wees dan op tijd met je e-mail anders zit je weken te wachten op je geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Voor de mensen die overwegen om naar Bunq over te stappen: doe het niet! Vandaag onaangenaam verrast door een waarschuwing van Bunq support dat je het account niet mag gebruiken voor 'gambling purposes' en alleen voor 'day-to-day expenses' (ja, bunq communiceert altijd in het Engels :) ), met de melding dat het account op ieder moment gesloten kan worden als ik er mee door zou gaan. Heb de algemene voorwaarden er eens op nageslagen en het klopt dat ze het er in hebben staan onder het kopje 'fair use'. Jammer, want verder is Bunq echt wel een hele mooie bank met mooie functionaliteiten in de app. Ook erg vreemd dat ik niet zelf mag bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef, lijkt mij dat een bank zich daar niet mee mag bemoeien zolang je de papieren op orde hebt.

Met andere woorden, het advies is om Bunq te mijden als je van plan bent om het als main casino-account te gebruiken. Nu maar oriënteren waar ik mijn gokzaken onder ga brengen. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
14 uur geleden zei Rudi:

Pinnen is ook best duur bij Bunq?

Je kan maar 250 euro per keer pinnen en dat kost dan 1 of 3 euro per keer. Oh well..

Screenshot_2022-12-19-21-33-26-39_4e74b75565d5afe6b1709e1ce0e1dc2a.thumb.jpg.c4702f25c14aa3387f48ebc638f8f46c.jpg

Klopt Ruud. Volgens mij mag je bij "Easy Money" abonnement 4x gratis pinnen, daarna een paar euro per transactie. Ik las wel dat je bij sommige banken 500 mag pinnen met Bunq.

 

Ik voelde mij iig niet echt vrij bij de bank of the free.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetgene in de openingspost ook bij een aantal websites aangepast. Bij meerdere werd het pas aangepast nadat je via de livechat had aangegeven dat je al gestort en een mail gestuurd hebt van de nieuwe rekening. Vaak was het dan snel geregeld. Vond het best een gedoe. Maar mijn normale rekening is nu minder ‘vervuild’.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.