Spring naar bijdragen

Max Verstappen is een waardeloze vent


JackPot

Aanbevolen berichten

Gisteren heeft de wereldkampioen Max Verstappen zich weer eens van zijn slechtste kant laten zien. Vorig jaar heeft hij zich meerdere malen onsportief gedragen richting Hamilton, waarbij ik toen daar soms nog wel in kon komen. Daarbij ging het op dat moment ook echt ergens om. 

Dit jaar leek hij volwassener te zijn geworden, reed hij solide, niet meer over het randje zoals vorig jaar ten opzichte van Hamilton. Maar gisteren heeft hij zich van een dermate slechte kant laten zien waar Glennis Grace een puntje aan kan zuigen. 

Max is wereldkampioen, rijdt op een onbeduidende vijfde plek in Brazilie en zijn teamgenoot kan elk punt goed gebruiken om een tweede plek in het kampioenschap te kunnen behalen. Er wordt Max enkele keren vriendelijk gevraagd om zijn teamgenoot te helpen. Maar Max wil zijn ego en wraakgevoelens laten overheersen en vindt deze belangrijker dan iemand anders een fijn gevoel te geven. 50 miljoen euro salaris van je werkgever krijgen, maar dan je eigen ego en laten prevaleren. 

Max heeft afgelopen jaren de formule 1 op zijn kop gezet, positief en negatief, maar voornamelijk positief! Agressief rijden, mooie acties, en gewoon de beste of minimaal een van de beste coureurs. Zoals ik eerder schreef in een ander topic is reflecteren en in de spiegel kunnen kijken extreem belangrijk. Niemand kan alles goed doen. 
Ik snap werkelijk niet hoe dit werkt. Perez heeft mij ooit een keer genaaid, dus nu pak ik m terug. Ik leer mijn kinderen ook om geen wraak te nemen. Wraak heeft nooit positieve uitwerkingen. 

Vorig jaar heeft hij talloze keren Hamilton van de baan gereden of dermate do-or-die acties gedan waarbij hij nooit de schuld op zich heeft genomen. Ook gisteren weer, met de actie op Hamilton. Max was hier niet de overduidelijke boosdoener, maar alleen aangeven dat Hamilton fout was laat precies zien wat voor coureur, maar vooral persoon Max is. 

Dat televisiezenders daarna alles met een oranje bril bekijken vind ik misschien nog wel kwalijker. De twee jolige mannen van ziggo voorop, maar gelukkig hebben ze daar Renger van der Zande aan tafel. Die kan nog objectief kijken en oordelen.

Bij Viaplay is het niet anders met Tom Coronel aan tafel. 

Waarom kan, er net als bij voetbal, niet objectief en kritisch worden gekeken naar spelers of coureurs. Is dat allemaal vanwege de commercie? Mijn 'commercie' gaat in ieder geval niet meer naar Viaplay, maar volgend jaar meer gewoon F1Pro weer aanschaffen.

Ben benieuwd of ik de enige ben die dit gisteren (en eerder) zo heeft ervaren.

8b846af4-bb9b-4584-875e-d5a6c3202833.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja 't was allemaal erg gênant, tijdens de race Hamilton verkloten (in eerdere seizoenen kon dat deels nog geweten worden aan onervarenheid en rivaliteit, van beide is dit seizoen geen sprake), tijdens de race je teammate naaien (terwijl die talloze malen Max' hachje gered heeft inderdaad) en dan na de race zeggen dat hij wist dat wat hij wilde niet kon en dat het voor zijn eigen race toch niet uitmaakte. Bij Max gaat alles om Max. Voorheen was er nog hier en daar wel wat discutabel/te vergoelijken, maar dit toonde echt hoe hij is.

bewerkt door jslk
wat een lelijke zinnen! (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel te reageren, zo weinig tijd….

Ik zal kort zijn, ik ben het niet helemaal met jullie eens, Hamilton is minstens net zo’n grote kwal als Max was vorig jaar, en met hem nog een aantal van de grid. Het is rivaliteit die in topsport thuishoort, soms is het beschamend en soms is het prachtig. Vwb Max en “Hammie” .. Hetgeen dat Hamilton graag en goed doet is slachtoffertje spelen in de media, daar is Max in mijn ogen te trots voor en dat veroorzaakt extreme polarisatie in de discussie want je je vind Hammie de kwal of Max, er is lastig een middenweg te vinden. Op bijna alle incidenten vorig jaar is een voor en een tegen aan te merken, net als die van gister. 

Viaplay en ziggo zijn pro-Max. Ja, net als dat de bbc pro Engeland is en Australië pro ricciardo. De tijden van objectieve media of het nu sport of politiek of entertainment is zijn voorbij. Elke zender, elke verslaggever en elke krant heeft zijn eigen handtekening. Daar moeten we vrees ik mee leren leven. Ik ben met je eens dat het bij vlagen erg irritant kan zijn! 

heb ik dan ook Verstappen posters boven mijn bed hangen? Nee zeker niet! Ik denk vaak zat was Ricciardo of Vettel maar een Nederlander, maar helaas. Het is natuurlijk een ontzettend domme actie, een die, denk ik, meer consequenties gaat hebben dan dat hij nu kan voorzien. Maar ook dat is part of topsport.

is het meteen een waardeloze vent? Nee, het zijn zware bewoordingen om een terecht gevoel te uiten, dat wel. Maar we moeten het ook niet overdrijven natuurlijk. Zoals Máxima ooit zei: “dat was een beetje dom” niets meer niets minder. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of Hamilton ook een kwal is, en of Perez een klootzak is moet niets te doen hebben dat je dan zelf ook een klootzak moet zijn. Ik begrijp dat soms boontje komt om zijn loontje voorbij zal komen, maar daar kun je ook boven staan. Zeker op het moment van gisteren. Oordeel vooral over jezelf en niet over anderen in een dergelijke situatie. 

Uiteraard oordelen 'wij' nu ook over een situatie van iemand anders. Maar mijn inziens is, net als bij Glennis Grace, er geen enkele reden om de actie goed te keuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei JackPot:

Dit toont exact hoe Verstappen in elkaar zit. 

A96FD316-3AA8-4538-BB11-66D9D1F58425.jpeg

Feitelijk bewijst hij hier perez al een grote dienst door Hamilton half uit te schakelen, alleen is perez te traag om het cadeautje uit te pakken. 

los daarvan ben ik met je eens dat Max erboven had moeten staan en niet wraakzuchtig had moeten zijn. Uiteindelijk kost dit hem meer dan het hem opleverd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei JackPot:

Dit toont exact hoe Verstappen in elkaar zit. 

A96FD316-3AA8-4538-BB11-66D9D1F58425.jpeg

Dat is Formule 1.. De door menigeen als grootste coureur ooit aangeduide Ayrton Senna is zelfs een keer een half jaar geschorst geweest omdat die Prost er direct na de start af beukte. Ook Micheal Schumachers heeft in dat opzicht wel en aantal vlekken om zijn blazoen. Verstappen maakt zich misschien niet populaire bij de fans maar geeft wel een signaal af naar iedere concurrent en zijn moeder dat hij de baas is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Max Verstappen competitief tot over het randje? Denk het wel
Is Max Verstappen fel, soms te fel? Zeker
Zit er een beetje (teveel) agressie en egoïsme in de jongeman? Absoluut.

Ik denk ook dat je het bovenstaande nodig hebt om te presteren wat Verstappen op zijn 25ste gepresteerd heeft.
In de topsport worden geen cadeautjes uitgedeeld, wel rekeningen vereffend. 

Maakt hem dat een waardeloze vent? Het maakt hem tweevoudig wereldkampioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het vereffenen van rekeningen zijn er nooit winnaars. Ik zie het bij mijn kinderen en die probeer ik dat zoveel mogelijk af te leren. Dochter 1 heeft dochter 2 pijn gedaan. Dochter 2 wil daarom dochter 1 ook pijn doen. Wat is hier in hemelsnaam het nut van? Ik snap dat niet, en wil het ook niet snappen. Dan zijn het hier nog kinderen die je iets kunt leren. 

Perez heeft mogelijk Verstappen pijn gedaan in Monaco. Dus Max broedt sinds die tijd op een momentje om Perez ook pijn terug te doen? Dan ben je wat mij betreft een waardeloze vent. Uiteindelijk zal hem deze actie heel veel kwaad doen. Fans in Nederland zullen wel blijven verheerlijken, maar wereldwijd zal dit nu afnemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei JackPot:

Bij het vereffenen van rekeningen zijn er nooit winnaars. Ik zie het bij mijn kinderen en die probeer ik dat zoveel mogelijk af te leren. Dochter 1 heeft dochter 2 pijn gedaan. Dochter 2 wil daarom dochter 1 ook pijn doen. Wat is hier in hemelsnaam het nut van? Ik snap dat niet, en wil het ook niet snappen. Dan zijn het hier nog kinderen die je iets kunt leren. 

Perez heeft mogelijk Verstappen pijn gedaan in Monaco. Dus Max broedt sinds die tijd op een momentje om Perez ook pijn terug te doen? Dan ben je wat mij betreft een waardeloze vent. Uiteindelijk zal hem deze actie heel veel kwaad doen. Fans in Nederland zullen wel blijven verheerlijken, maar wereldwijd zal dit nu afnemen. 

De vraag is: Kun je het hem kwalijk nemen. Kijk naar het karakter van zijn vader en de opvoeding die hij heeft gekregen. Ik praat het niet goed, maar snap wel waar het vandaan komt. Verheerlijk hem ook niet, want er zijn betere coureurs dan Verstappen, maar hij wel een winnaar. Het zit niet in zijn systeem om een plek weg te geven of om niet te proberen om Hamilton in te halen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd, denk ik met deze voorvallen het meest aan de thuissituatie. Kan hij zich beheersen als zn vriendin eens iets doet dat hem totaal niet zint? Zn vader heeft een slechte reputatie wat dat betreft, waarmee ik niet wil zeggen dat de zoon dat ook zou doen.


Mijn vriendin kende totdat ze mij leerde kennen een jaar geleden NIETS van F1, zag het hoofd van Max en het eerste dat ze vroeg was: heeft hij anger problems? Toen zag ze het hoofd van Jos en wist genoeg.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...