Spring naar bijdragen

CBS: Gezondheid, relaties en werk belangrijker voor geluk dan geld (2015)


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Uit het onderzoek Sociale samenhang & Welzijn 2015 van CBS:

Geld speelt een rol bij de mate waarin mensen geluk zeggen te ervaren. Dit gaat maar op tot op zekere hoogte. Andere kenmerken zoals gezondheid, het hebben van werk, of relaties zijn belangrijker voor het ervaren van geluk. 

Ook wordt er weggeschreven: "De grote meerderheid (87 procent) van de Nederlandse volwassen zegt gelukkig te zijn?

Ben jij gelukkig?

Bereken je eigen je eigen geluksscore en vergelijk deze die van anderen in Nederland?

Ik kom uit op een 6,8 en het gemiddelde is 7,4 in mijn categorie. 

Vooral negatief, lage beoordeling over de overheid, veiligheid.Ook een mindere beoordeling voor toekomstig financieel beeld en gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

Ik heb hem zojuist ook gemaakt en heb een 8.6 gescoord. Ik denk wel dat als er mensen in mijn schoenen stonden, qua situaties ze misschien wel een onvoldoende hadden gescoord. Maar ik kon geen enkel punt vinden waar ik persoonlijk ontevreden over ben of me druk om maak.

Als ik in de financiële schoenen stond van @TheGreatOne of @LasVegasNic had ik waarschijnlijk een 9,5 behaald, maar tevreden zijn met wat je hebt, of juist niet hebt, is ook al voldoende.

Veiligheid in Nederland maak ik me al helemaal niet druk over en de overheid doet mijn inziens ook uitstekend werk.

De economie bloeit weer en iedereen heeft mogelijkheden in Nederland om wat van zijn leven te maken.

Dat je hiervoor je handen uit je mouwen moet steken lijkt me niet meer dan logisch. Alleen de zon komt tenslotte voor niets op.

Mijn laagste punt was een 7 voor gezondheid,. Ondanks dat ik daar niet over te klagen heb zou ik er zelf wat bewuster mee om moeten gaan. Maar dat heb ik dus volledig zelf in de hand en kan ik alleen mezelf de schuld voor geven. In het algemeen heb ik er een hekel aan als mensen altijd iemand anders de schuld geven van een probleem, het ligt voor 95% altijd bij jezelf. Behalve dan als gokkast Ted al je geld afpakt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor gezondheid had ik mij een 5 gegeven. Er mogen nog heel wat kilo's af maar het gaat al de goede kant op.

Overheid een een 3. We hebben het niet slecht in Nederland maar onder de overheid tel ik ook de politici. Laat ik net tegen die groep een aversie hebben. Pechtold vind ik dus helemaal niets. Blij dat ie een keer openlijk op zijn bek gaat.

De economie bloeit maar niet van harte en de bloemetjes kunnen zomaar weer verwelken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik heb juist het gevoel dat de overheid Nederland prima op de kaart zet en dat het altijd beter kan blijft een feit inderdaad. Desalniettemin kan ik geen land bedenken waar men het beter voor elkaar heeft. Vast wel op enkele punten, maar als totaalplaatje zijn we geluksvogels dat ons wiegje hier heeft gestaan.

corporations-nations_530-446x640.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.