Spring naar bijdragen

(Minst) favoriete blackjackhand


soppie

Aanbevolen berichten

Net als velen van jullie vind ik het leuk om blackjack te spelen. Nu ben ik benieuwd naar jullie opmerkingen/verhalen over vier categorieën handen.

1. Wat is je favoriete winnende hand?

2. Wat is je minst favoriete winnende hand?

3. Welke verliezende hand vind je het vervelendst?

4. Welke verliezende hand vind je het minst vervelend?

Antwoorden kunnen bijvoorbeeld gaan over een specifiek type hand, zoals het gedeeld krijgen van een blackjack, of over een verhaal van die ene prachtige/rampzalige hand die je ooit hebt meegemaakt.

Om zelf een aanzet te geven.

1. Favoriete winnende hand: 11 gedeeld krijgen tegen T om de hand vervolgens te winnen door met kleine kaarten 16 punten te behalen en dan een 5 gedeeld te krijgen.

2. Minst favoriete winnende hand: dealer bust tegen 20 van de speler; dat is zo standaard.

3. Vervelendste verliezende hand: twee varianten; beide met een hidden blackjack. Variant 1: 16 gedeeld krijgen tegen een T; vervolgens een 5 krijgen en tegen een hidden blackjack aanlopen. Variant 2: AA gedeeld krijgen tegen een T. Het paar azen splitten en op beide handen een T gedeeld krijgen (dus 21 punten) om vervolgens tegen een hidden blackjack aan te lopen en twee inzetten te verliezen.

4. Een paar keer online live meegemaakt: een zachte 18 gedeeld krijgen tegen een 6; vervolgens verdubbelen en een 4, 5, 6, 7 of 8 gedeeld krijgen (totaal aantal punten 12-16). Daarna hit de dealer 17 en krijg ik een preek dat ik toch echt op 18 had moeten passen; hoe ik het toch in mijn hoofd haalde om op 18 te dubbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei TheGreatOne:

2.  A 6 (soft sixteen)

Dat je het soft 16 noemt ipv soft 17 is hier niet eens het ergste 😂

 

Favoriete winnende hand: elke hand waarbij je door een misklik de verkeerde beslissing neemt en toch wint

Minst favoriete winnende hand: de handen waar nagenoeg geen spanning aanzit. T-8 tegen een 7 en de bank heeft er een T bij bijvoorbeeld

Vervelendste verliezende hand: handen die je door een misklik verliest

Minst vervelende verliezende hand: de handen waar nagenoeg geen spanning aanzit. T-6 tegen een T en er een 7 of hoger op krijgen

 

Mooiste situatie: als je aan het kaarten tellen bent, er moeten volgens de count veel hoge kaarten in zitten en die komen de volgende hand er ook alleen maar uit.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gisteren nog een mooie winnende hand bij Stakelogic Live op Comeon, mede door een kleine misklik. Twee harten 4 tegen een 5 van de bank. Naast de kleine win op de side bet ook de mogelijkheid om te splitten, kreeg er een 6 en een 5 op gedeeld, totaal een 10 en een 9 dus. En bij Stakelogic kun je ook dubbelen op een gesplitte hand, in tegenstelling tot Evolution. Dat dus gedaan op de 10 (werd 20) en door een misklik paste ik op de 9. Dealer bust en ik een mooie winst. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei rhellevo:

Waarom heb jij zo vaak een misclick?

ben je dan met andere dingen bezig of meerdere tafels of let je gewoon niet goed op ?

Zeg niet dat ik het vaak heb, maar het gebeurt wel eens. Eén van de verhalen in het boek gaat over een sessie van 20 uur in 2 dagen, dan slaat de sleur op een gegeven moment wel toe en kan het wel eens mis gaan. Of als je op meerdere seats zit en in je hoofd al bij de volgende seat bent maar de beslissing voor de eerste seat nog moet aanklikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.