Spring naar bijdragen

Overstappen om te besparen!


Dooker

Aanbevolen berichten

Zoals iedereen al merkt gaan overal prijzen omhoog. Nu kreeg ik van ziggo te horen dat er weer een verhoging aankomt en eigenlijk vind ik het echt belachelijk wat er tegenwoordig gerekend word voor internet en tv.

Veel bedrijven vernieuwen de regels voor na 1 juli zag ik.

Ben dus op zoek om over te stappen maar wat is nou een goede deal en welke providers leveren gewoon kwaliteit??

TV&internet 

Op dit moment heb ik een ZIGGO pakket met standard tv en internet wat zo’n 65€ per maand kost en nu naar zo’n €70,- per maand gaat. Alles werkt wel gewoon prima, best wat zenders en nooit internet problemen. In t abonnement staat 200mbit maar als ik die test online doe vaak rond 40. Maar nog steeds geen last met het laden van sites, en natuurlijk goksites.

Heb gekeken naar Youfone, daar net ook met de telefoon heen gegaan. Kwam van tmobile en scheelt al zo’n 15€ per maand. Youfone zit op kpn netwerk en werkt tot nu toe prima. Nu kun je daar ook internet (50mbit) en standart tv(38zenders ofzo) nemen. 
Ook dit via kpn netwerk maar hoe goed werkt dit is er iemand met ervaring? Kan niet hebben dat zometeen ik toch te weinig internet sterkte heb ivm werk. Maar dit zou zo’n 18€ per maand voor 6 maanden en dan €47 per maand zijn. Dat scheelt uiteindelijk ruim €20 per maand met ziggo. En dan 1 kastje, nu heb ik van ziggo ook 1 kast beneden en boven de kabel er gewoon in.

Andere optie is alleen internet te nemen en bij ‘kijk’ app doen voor de basic tv zenders. En eventueel streaming dienst erbij. Ik hoor dit van meer mensen die via streaming diensten en terugkijken tv kijken. Al denk ik dat dat voor mij een uitdaging is 🤣, ben zo gewend als ik de tv aan doen als een zombie rond te zappen en wat leuk is kijk ik. Het voelt niet zo fijn om tv aan te doen en dan ook dat programma opzoeken en dat kijken HAha. Ik kom ook vaak Bij programma’s die best leuk of interessant zijn, maar die ik nooit bewust zou opzoeken om te kijken.

Wat hebben jullie en wat is de ervaring ervan (tips)?


Gas & stroom 

Hiervoor zit ik bij Vattenfall, sinds anderhalf jaar met een variable contract. Dit was toen ik net ging verhuizen en daarna begon de prijzen drama. Ze zeggen dat ze onder het prijsplafond gaan komen maar als je op vergelijking sites kijk en bijvoorbeeld bij united consumers lijkt het toch voordeliger om over te stappen. Maar ook zijn er nu weer meerjarige contracten. Ik verbruik zelf niet zo veel maar heb wel een slecht geïsoleerd huis.

Wat hebben jullie en wat is de ervaring ervan (tips)?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Dooker:

Zoals iedereen al merkt gaan overal prijzen omhoog. Nu kreeg ik van ziggo te horen dat er weer een verhoging aankomt en eigenlijk vind ik het echt belachelijk wat er tegenwoordig gerekend word voor internet en tv.

Veel bedrijven vernieuwen de regels voor na 1 juli zag ik.

Ben dus op zoek om over te stappen maar wat is nou een goede deal en welke providers leveren gewoon kwaliteit??

TV&internet 

Op dit moment heb ik een ZIGGO pakket met standard tv en internet wat zo’n 65€ per maand kost en nu naar zo’n €70,- per maand gaat. Alles werkt wel gewoon prima, best wat zenders en nooit internet problemen. In t abonnement staat 200mbit maar als ik die test online doe vaak rond 40. Maar nog steeds geen last met het laden van sites, en natuurlijk goksites.

Heb gekeken naar Youfone, daar net ook met de telefoon heen gegaan. Kwam van tmobile en scheelt al zo’n 15€ per maand. Youfone zit op kpn netwerk en werkt tot nu toe prima. Nu kun je daar ook internet (50mbit) en standart tv(38zenders ofzo) nemen. 
Ook dit via kpn netwerk maar hoe goed werkt dit is er iemand met ervaring? Kan niet hebben dat zometeen ik toch te weinig internet sterkte heb ivm werk. Maar dit zou zo’n 18€ per maand voor 6 maanden en dan €47 per maand zijn. Dat scheelt uiteindelijk ruim €20 per maand met ziggo. En dan 1 kastje, nu heb ik van ziggo ook 1 kast beneden en boven de kabel er gewoon in.

Andere optie is alleen internet te nemen en bij ‘kijk’ app doen voor de basic tv zenders. En eventueel streaming dienst erbij. Ik hoor dit van meer mensen die via streaming diensten en terugkijken tv kijken. Al denk ik dat dat voor mij een uitdaging is 🤣, ben zo gewend als ik de tv aan doen als een zombie rond te zappen en wat leuk is kijk ik. Het voelt niet zo fijn om tv aan te doen en dan ook dat programma opzoeken en dat kijken HAha. Ik kom ook vaak Bij programma’s die best leuk of interessant zijn, maar die ik nooit bewust zou opzoeken om te kijken.

Wat hebben jullie en wat is de ervaring ervan (tips)?


Gas & stroom 

Hiervoor zit ik bij Vattenfall, sinds anderhalf jaar met een variable contract. Dit was toen ik net ging verhuizen en daarna begon de prijzen drama. Ze zeggen dat ze onder het prijsplafond gaan komen maar als je op vergelijking sites kijk en bijvoorbeeld bij united consumers lijkt het toch voordeliger om over te stappen. Maar ook zijn er nu weer meerjarige contracten. Ik verbruik zelf niet zo veel maar heb wel een slecht geïsoleerd huis.

Wat hebben jullie en wat is de ervaring ervan (tips)?

 

 

 

Mijn tip:

 

ga net zover tot ze zeggen: dan moet u maar overstappen… dan over je eigen schaamte heen en het allerlaatste bod accepteren:)

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

United consumers tevreden over.  Voor al die gekkigheid, kon je jaarlijks overstappen met 'overstapbonus', dat was pas lekker cashen! Dat zit er denk voorlopig even niet in.. en vastzetten nu.. zo lastig, prijzen lijken weer wat te dalen en dan zit je zometeen 'hoog' vast met één van de eerst contracten (of je zit juist laag omdat er opnieuw een stijging aankomt..)

Qua providers, ben ik toch een beetje gehecht aan KPN, bij mijn laatste research (al weer veel te lang geleden), bleken er in de buitengebieden toch wat minder mogelijkheden van goedkopere aanbieders.. Maar missichien eens even navraag doen hoe mijn buren erbij zitten (@ROELETTE ook KPN klant?)

 

Maar leuke vraag! Ben benieuwd wat andere ervaringen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Ik ben van KPN overgestapt naar T-Mobile (allebei glasvezel), eigenlijk met als enige reden dat ik daarmee 180 euro bespaar in een jaar tijd voor dezelfde snelheid. De overstap ging soepel. Ik heb m'n eigen router en heb 2 kleine instellingen moeten wijzigen om T-Mobile werkend te krijgen. Al met al heb ik vroeg in de ochtend 15 minuten geen internet gehad. Dus dat was snel verdiend :)

Ik heb overigens een internet-only abonnement. Voor TV gebruik ik NLZiet. Ik kijk vrijwel nooit 'live' TV (behalve dan met het WK). En verder heb ik wat streamingdiensten. Via wissel.nl kun je nog wel eens Netflix cadeaubonnen kopen met 10% korting, scheelt toch een beetje.

Qua energie is een overstap voor mij niet verstandig momenteel, de prijzen van nieuwe contracten liggen hoger dan mijn huidige contract. En dan moet ik nog een opzegboete betalen ook :D Maar in het verleden ben ik regelmatig overgestapt. Nooit problemen gehad, behalve die ene keer toen Welkom Energie failliet ging 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben van Ziggo naar T mobile gegaan en betaal circa/gemiddeld 40 euro per maand voor het komende jaar, en volgend jaar kom je dan weer in aanmerking voor de nieuwe korting. Ik heb nu alles bij T-Mobile dus dan heb je ook recht op diverse kortingen. Voor de rest heb ik het goedkoopste genomen wat ze te bieden hadden volgens mij.

 

Daarnaast heb ik via een 'mannetje' IPTV waar ik daadwerkelijk alles op kan zien. Dat kost mij 100 euro per jaar.  

 

Dat heb ik sinds kort nadat ik via Ziggo een ander kastje had die de codes kraakte. Als IPTV alles echt goed uitzend ga ik volgend jaar naar de goedkoopste glasvezelvebinding kijken want dan heb ik niet meer nodig dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gas en stroom zit ik bij de atoom alliantie.

 

Die klimaat waanzin zag ik van te voren al aankomen en daarom 3jaar vast gezet en een paar maand erna brak de oorlog in de Oekraïne uit. Dus nu nog circa 1.5 jaar goedkope energie.

 

Kijken we daarna wel weer wat we gaan doen. Maar mijn geloof is bij atoom energied, dus ook al mocht het wat meer kosten dan blijf ik daar wel bij. Al heeft dat natuurlijk ook bepaalde grenzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net ziggo zakelijk en particulier gebeld.

Ze zien me niet als nieuwe klant als ik van particulier naar zakelijk ga dus maar 1 maand 50% korting dan. Wel is zakelijk dan 57 per maand
(excl de btw) voor het zelfde internet en tv pakket.

Nu zei ziggo particulier dat ze me 9 maanden 20€ korting willen geven dan, maar daarna is het weer €70 per maand.

Maar als ik dus ziggo particulier opzeg dan met 1 maand opzeg termijn en dan pas als het is afgesloten dan ziggo zakelijk pak krijg ik dus
wel 9 maanden 50% (ongeveer 28€ per maand) korting en dan €57 per maand en dat contract is 1 jaar geldig.

Dus dat scheelt wel veel en zou ik zo kunnen plannen dat het in de vakantie word afgesloten terwijl ik in het buitenland zit en dan daar nieuw
contract ziggo zakelijk opstarten en als ik terug kom alleen even kastje aansluiten en klaar...
Dit heb ik ze ook zo gezegd en toen zeiden ze dan moet je het maar zo doen ipv het voor mij omzetten met de 9maanden 50%..
Gaan we dus kastjes heen en weer sturen zeg maar

13 uur geleden zei Hotrunner:

Ben van Ziggo naar T mobile gegaan en betaal circa/gemiddeld 40 euro per maand voor het komende jaar, en volgend jaar kom je dan weer in aanmerking voor de nieuwe korting. Ik heb nu alles bij T-Mobile dus dan heb je ook recht op diverse kortingen. Voor de rest heb ik het goedkoopste genomen wat ze te bieden hadden volgens mij.

 

Daarnaast heb ik via een 'mannetje' IPTV waar ik daadwerkelijk alles op kan zien. Dat kost mij 100 euro per jaar.  

 

Dat heb ik sinds kort nadat ik via Ziggo een ander kastje had die de codes kraakte. Als IPTV alles echt goed uitzend ga ik volgend jaar naar de goedkoopste glasvezelvebinding kijken want dan heb ik niet meer nodig dan dat.

Hoe bevalt Tmobile internet, en welke snelheid bieden die?

 

16 uur geleden zei Hersenloos:

Ik ben van KPN overgestapt naar T-Mobile (allebei glasvezel), eigenlijk met als enige reden dat ik daarmee 180 euro bespaar in een jaar tijd voor dezelfde snelheid. De overstap ging soepel. Ik heb m'n eigen router en heb 2 kleine instellingen moeten wijzigen om T-Mobile werkend te krijgen. Al met al heb ik vroeg in de ochtend 15 minuten geen internet gehad. Dus dat was snel verdiend :)

Ik heb overigens een internet-only abonnement. Voor TV gebruik ik NLZiet. Ik kijk vrijwel nooit 'live' TV (behalve dan met het WK). En verder heb ik wat streamingdiensten. Via wissel.nl kun je nog wel eens Netflix cadeaubonnen kopen met 10% korting, scheelt toch een beetje.

Qua energie is een overstap voor mij niet verstandig momenteel, de prijzen van nieuwe contracten liggen hoger dan mijn huidige contract. En dan moet ik nog een opzegboete betalen ook :D Maar in het verleden ben ik regelmatig overgestapt. Nooit problemen gehad, behalve die ene keer toen Welkom Energie failliet ging 😅

Welke snelheid heb je bij Tmobiele?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.