Spring naar bijdragen

Gokkers dagen Toto voor rechter


Rudi

Aanbevolen berichten

Link naar NOS artikel

Gaat over niet uitbetalen van TOTO van een voetbal weddenschap Deense wedstrijd.

Aan de odd zit een luchtje van foute oddsbepaling. Weddenschap(pen) in de winkel afgesloten, ik denk dat er dan geen handmatige goedkeuring van traders op zit.

Vandaag dient de rechtszaak.

Afgaande op info uit artikel denk ik dat dit wel eens voor de gokkers ongunstige jurisprudentie op kan leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Lazyboy jurist denk ik het volgende: overeenkomst vernietigd op grond van deelnemersreglement  TOTO winkel.

( heeft op zich niks met voiden dezelfde weddenschap TOTO online te maken)

In art. 17. Ongeldige deelname wordt voorzien in foutjes. Reglement is voor de spelers nog ongunstiger dan gewone TOTO online.

Een mogelijk verweer is dat dit consumentenrecht betreft, en het deelnemersreglement de spelers onvoldoende bescherming geeft. Er zou best verwacht mogen worden dat er live monitoring of aanpassing van kennelijk verkeerde odds gedaan kan worden door TOTO.

Ik ben benieuwd, geef de spelers voorshands niet veel kans met de info die ik heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar NOS artikel
Gaat over niet uitbetalen van Toto van een voetbal weddenschap Deense wedstrijd.
Aan de odd zit een luchtje van foute oddsbepaling. Weddenschap(pen) in de winkel afgesloten, ik denk dat er dan geen handmatige goedkeuring van traders op zit.
Vandaag dient de rechtszaak.
Afgaande op info uit artikel denk ik dat dit wel eens voor de gokkers ongunstige jurisprudentie op kan leveren.
Zit die aanklager hier toevallig ook op het forum ?

Verstuurd vanaf mijn CPH2247 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Naar aanleiding van deze thread zit ik even dat deelnemersreglement van de TOTO Winkel door te lezen en wtf!?!  Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat die winkels nog bestonden. Je mag je weddenschap annuleren tot vlak voor het moment van kick-off?  Je mag anoniem, dus zonder persoonlijke limieten wedden?  De maximale inzet is 1000 euro, maar die geldt per winkel?    Er staan ook wel een paar bijzonder dubieuze bepalingen in, maar dit lijkt me voor elke gokker met een beetje verstand een kip met de gouden eieren. De quotes zijn tamelijk ruk, maar het aanbod is best breed, als je goed rondkijkt valt er nog wel iets van te maken.

Maar we weten allemaal, dingen die te goed om waar te zijn, zijn dat ook. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die online met absurd lage wedlimieten worstelt. Gokt hier iemand via de winkels? Waar zit de 'catch' (even los van het feit dat je die winkels in moet en iedereen daar denkt dat je gokverslaafd bent als je wat meer inzet, wat me geen pretje lijkt), want die moet er zijn.

bewerkt door Lasmo (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-10-2023 om 17:21 zei Dopey:

Helemaal met je eens.

 

Op 22-9-2023 om 14:12 zei coinflippers:

mooi initiatief hoop dat ze gaan winnen even los van dit onderwerp vind ik ook dat de ksa er veel te veel voor de overheid en de bedrijven is en veel te weinig tot gevoelsmatig niks doet voor de spelers als die ergens tegen aan lopen

Spijker op de kop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van deze thread zit ik even dat deelnemersreglement van de Toto Winkel door te lezen en wtf!?!  Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat die winkels nog bestonden. Je mag je weddenschap annuleren tot vlak voor het moment van kick-off?  Je mag anoniem, dus zonder persoonlijke limieten wedden?  De maximale inzet is 1000 euro, maar die geldt per winkel?    Er staan ook wel een paar bijzonder dubieuze bepalingen in, maar dit lijkt me voor elke gokker met een beetje verstand een kip met de gouden eieren. De quotes zijn tamelijk ruk, maar het aanbod is best breed, als je goed rondkijkt valt er nog wel iets van te maken.
Maar we weten allemaal, dingen die te goed om waar te zijn, zijn dat ook. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die online met absurd lage wedlimieten worstelt. Gokt hier iemand via de winkels? Waar zit de 'catch' (even los van het feit dat je die winkels in moet en iedereen daar denkt dat je gokverslaafd bent als je wat meer inzet, wat me geen pretje lijkt), want die moet er zijn.
Of die mensen denken, wajo die is vast rijk dat die zoveel geld kan missen hahhahaha

Verstuurd vanaf mijn CPH2247 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22. Annulering Deelname
1. De Deelnemer kan een deelname tot uiterlijk vijf (5) minuten na registratie van de deelname via de terminal en tot uiterlijk vóór het moment van aanvang van de sportwedstrijd
waarop de deelname ziet worden geannuleerd door inlevering van het deelnamebewijs bij
het verkooppunt waar de deelname is geregistreerd.
2. Bij annulering worden alle Wedopties op één en hetzelfde deelnamebewijs geannuleerd. Het
deelnamebewijs moet bij het desbetreffende verkooppunt worden ingeleverd. Na inlevering
van het deelnamebewijs wordt de inleg door het verkooppunt terugbetaald.
3. TOTO Winkel kan bepalen dat voor bepaalde deelnames annulering niet mogelijk is.

Je kan als deelnemer alleen binnen 5 minuten je wedbriefje terug inleveren en bovendien mag de wedstrijd nog niet begonnen zijn.

Nog over anoniem wedden: ja klopt wel maar zodra je EUR 50 of meer wint mag wel je ID bewijs opgevraagd worden en doorgegeven aan TOTO,
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dacht ik al.

Het anoniem wedden ging me niet zo zeer om het anoniem zijn. Meer om het niet geprofiled kunnen worden. In Engelse betting shops hebben medewerkers foto's van mensen hangen van wie ze geen inzetten mogen accepteren, dat zie ik nog niet gebeuren bij Primera- en Albert Heijn-punten. Anyway, thanks voor de info. Ga het eens proberen.

bewerkt door Lasmo (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ er kwam laatst in mijn newsfeed voorbij dat in een bepaald buitenland er van die betting terminals staan van een heel belabberde aanbieder/monopolist.
De odds waren in het algemeen ook belabberd maar werden niet goed bijgehouden waardoor een slim ventje daar heel flinke bedragen inzette en won.
(vergeleek de terminal odds met odds van goede bookies)

Om de odds in de TOTO winkel te verslaan, moet je van goede huize komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De TOTO specials geven overigens best leuke odds. Ze ronden hem altijd af naar boven, zeker de over 1,5 doelpunten is vaak interessant en veel hoger dan bij de concurrenten. Afgelopen 2 dagen was die wederom goed bij de ek kwalificatie, ken iemand die deze heel grof speelt in de winkel (verdeelt over meerdere briefjes) en ook inleveren van de winst dan bij verschillende aanbieders en die zijn dan onder de limieten van bankoverschrijvingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Als ik bovenstaande berichten lees, is het mij niet duidelijk hoe het zit met 'anoniem' wedden bij TOTO Winkel.

Uit art. 19, lid 3, van het Deelnemersreglement van TOTO Winkel zou, zoals Rudi hierboven aangeeft, kunnen worden opgemaakt dat bij prijzen boven de €50 een ID-check kan (of zelfs moet) plaatsvinden: "Uitbetaling van prijzen van € 50,- en hoger vindt plaats op door TOTO Winkel aan te geven wijze, waarbij een rechtsgeldig identiteitsbewijs vereist is. ... De instanties die in opdracht van TOTO Winkel prijzen uitkeren kunnen op verzoek van TOTO Winkel contactgegevens zoals naam, adres en woonplaats van de prijswinnaars aan TOTO Winkel verstrekken."

Aan de andere kant lijkt de post van Pinokee te suggereren dat winsten onder de bankoverschrijvingslimiet (€600) anoniem genoten kunnen worden. In dat geval vraag ik me wel af hoeveel winkels feitelijk bereid zijn om winsten tussen, zeg €300-€600, contant uit te betalen. Er lijkt hiertoe namelijk geen verplichting te bestaan. Van de site van de Nederlandse Loterij: "Tussen €100 en €600 gewonnen? Dan kun je het bedrag laten overschrijven naar je rekening of kiezen voor een contante uitbetaling. Houd er wel rekening mee dat een verkooppunt wellicht niet voldoende contant geld in de kassa heeft."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.