Jump to content

Account geblokkeerd, wachtende op verificatie


JackPot

Recommended Posts

Recent heb ik redelijk veel sportsbetting gedaan, waarbij ik ook heb gewerkt met surebets. 
Bij Bet365 verloor ik hierdoor in een week circa 12.000 euro, waarna mijn account werd geblokkeerd en me werd verteld dat ik hierover zou worden gebeld.
Dit was 2 oktober. Ik heb toen 4 oktober een telefoontje gehad inzake verantwoord spelen en of ik de bedragen kon behappen, of ik niet verslaafd was, etc.

De vragen beantwoord en men zou het aan het management voorleggen die dan een beslissing zouden nemen.

Elke week sindsdien heb ik ze een mailtje gestuurd en gevraagd naar de status. Maar het 'onderzoek' is nog steeds niet afgesloten en we zijn al 23 dagen verder :)

Geld dat nog op account stond kan je gewoon opnemen en openstaande bets worden ook afgewikkeld als de wedstrijd is geweest. 

Maar gaat de controle en het verantwoord spelen beleid hier niet een stap te ver? Zeker om na 23 dagen nog geen beslissing te kunnen nemen over iets eenvoudigs?

Link to comment
Share on other sites

Zelf heb ik ervaring met 'verhoogde identificatie' toestanden bij B365 en weet ook van andere doorspelers dat ze soortgelijke ervaringen hebben.

Ik heb een enquête ingevuld, inzage in bankgegevens gegeven, twee langdurig uitgebreide en indringende telefonische interviews afgegeven en nu vraagt B365  aanvullend om allerlei bewijzen van herkomst van middelen en salarisstroken.

Volgens B365 om invulling aan hun Wwft verplichtingen te geven maar ik denk daar toch anders over.

Volgens maken ze graag dossiers aan van eerlijke highrollers om dan bij de tekortkomingen op de Wwft verplichtingen bij spelers die te snel te veel vergokken of crimineel geld er door jassen ( is trouwens eigenlijk niks mis mee maar goed) aan te kunnen tonen dat ze wel hun best doen.

Hoe komt het toch dat je op een gloednieuw aangemaakt account wel binnen een avond 10K kan en mag verspelen?

ps weet je zeker dat je wel een uitbetaling als normaal kan doen, bij mij staat er wel een uitbetaalbutton maar als ik die aanclick dan werkt dat toch niet. Toch niet omdat men vermoedt dat mijn geld crimineel is, neem ik aan. Pure pesterij 

Edited by Rudi
spelling (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat is idd een feit @Skale maar dan mag een snellere reactie toch wel?

1 hour ago, Rudi said:

Zelf heb ik ervaring met 'verhoogde identificatie' toestanden bij B365 en weet ook van andere doorspelers dat ze soortgelijke ervaringen hebben.

Ik heb een enquête ingevuld, inzage in bankgegevens gegeven, twee langdurig uitgebreide en indringende telefonische interviews afgegeven en nu vraagt B365  aanvullend om allerlei bewijzen van herkomst van middelen en salarisstroken.

Volgens B365 om invulling aan hun Wwft verplichtingen te geven maar ik denk daar toch anders over.

Volgens maken ze graag dossiers aan van eerlijke highrollers om dan bij de tekortkomingen op de Wwft verplichtingen bij spelers die te snel te veel vergokken of crimineel geld er door jassen ( is trouwens eigenlijk niks mis mee maar goed) aan te kunnen tonen dat ze wel hun best doen.

Hoe komt het toch dat je op een gloednieuw aangemaakt account wel binnen een avond 10K kan en mag verspelen?

ps weet je zeker dat je wel een uitbetaling als normaal kan doen, bij mij staat er wel een uitbetaalbutton maar als ik die aanclick dan werkt dat toch niet. Toch niet omdat men vermoedt dat mijn geld crimineel is, neem ik aan. Pure pesterij 

Yes heb totaal 3609 uit kunnen betalen (totale account) en stond instant op rekening

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heb hier ook te maken met een geblokkeerd account wegens een versterkte verificatie.

Heb netjes zoals gevraagd een salarisstrook en de stortingen van dit salaris over de afgelopen 6 maanden aangeleverd.  Dat ze willen controleren of  je niet te veel vergokt in verhouding tot je inkomen kan ik begrijpen. Maar in hetzelfde mailtje staat ook dat je je belasting-aangifte kunt/mag indienen, dat zijn wel erg in de persoonlijke levenssfeer gaande documenten !

Nu krijg ik vandaag de mededeling dat ze ook mijn bankafschriften van de afgelopen 3 maanden willen hebben met alle bij- en afschrijvingen. Dit gaat mij echt veel te ver voor een hobby-projectje van wat sure-betten tijdens rustige tijden op het werk en in het weekend. Heb dus aangegeven dat ik daar geen medewerking verder aan zal verlenen en verzocht om mijn account te verwijderen en de openstaande uitbetaalverzoeken (die ze hebben achter gehouden !) en het saldo op het acccount aan mij terug te betalen.

Iemand anders ook recente ervaringen hiermee ?

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Het idee heb ik inderdaad dat ze bij stabiele grotere spelers weten dat de achterliggende documenten kloppen, zodat ze die bij controles kunnen gebruiken.

Dat opvragen van bankafschriften misbruiken ze te vaak om te kijken hoe je speelt (surebetten) of bij veel verschillende aanbieders stort met bonussen. Ben van mening dat ze dat helemaal niks aangaat, maar ja zonder die documenten kun je het op termijn overal vergeten om te mogen spelen

 

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei stimmer6:

Het idee heb ik inderdaad dat ze bij stabiele grotere spelers weten dat de achterliggende documenten kloppen, zodat ze die bij controles kunnen gebruiken.

Dat opvragen van bankafschriften misbruiken ze te vaak om te kijken hoe je speelt (surebetten) of bij veel verschillende aanbieders stort met bonussen. Ben van mening dat ze dat helemaal niks aangaat, maar ja zonder die documenten kun je het op termijn overal vergeten om te mogen spelen

 

Vraag mij ook af of dit verplicht is, om alles te laten zien. En daarmee bedoel ik alle uitgaven op je rekening, er zijn toch ook prive zaken bij? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
4 minutes ago, Joos-Close said:

Blijft toch ergens bijzonder dat je gegevens 'moet' delen om te mogen spelen.. eeuwige opvallendheid van de online casino's

Is er ooit naar dit soort gegevens gevraagd bij de illegale online casino's?

Ja hoor, alle casino's hebben wel KYC (know your customer) regels.

De nu legale Nederlandse online casino's moeten zich houden aan Wwft regels.
Richtlijnen vanuit KSA voor de invulling daarvan staan gepubliceerd:
https://kansspelautoriteit.nl/over-ons/publicaties/regels-leidraden/aanbieders-online-kansspelen/leidraad-wwft/

De drempel voor een KYC-check ligt wat hoger, maar een typisch onderzoek is ongeveer even indringend als vroeger in de illegale periode als je flink doorspeelde.
Wel kreeg je vroeger wat vaker te maken met een oppervlakkiger KYC-check bij een totaal aan uitbetalingen van EUR 2000 bij casino's met een Maltese licentie.

 



 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Michael1411 said:

Ik heb precies het zelfde vandaag gehad bij bet 365 heb ongeveer 8k in voetbal weddenschappen die nog gespeeld moeten worden komende weken en ze hebben ook mij account geblokkeerd. Kan dit proces lang duren? Morgen nemen ze contact met mij op 

In OP onderwerp staat ' account geblokkeerd, wachtend op verificatie' .

Vervolgens werd (voor mij) niet totaal duidelijk of dat het account nou alleen geblokkeerd was voor de verificatie die voortvloeien uit Wwft verplichtingen,
of omdat B365 vond dat de algemene voorwaarden waren geschonden, bijvoorbeeld door surebetting of arbitrage.

Het proces van onderzoek na een account blokkade kan zeker lang (meerdere maanden) duren.

In de tussentijd worden je openstaande weddenschappen in de achtergrond gewoon afgehandeld conform de uitslagen van sportwedstrijden,
en heb je nauwelijks tot geen mogelijkheden tot voortijdige cashouts van je weddenschappen.

De afhandeling van je openstaande spelers saldo en lopende weddenschappen is afhankelijk van de grond waarop je account wordt gesloten, mocht daar sprake van zijn.  
De algemene voorwaarden regel 5 voorzien er in dat je saldi geconfisqueerd kan worden in geval je je schuldig hebt gemaakt aan een aantal ' verboden handelingen' .

Bij het niet voldoen aan Wwft-verplichtingen moet B365 je account sluiten en treedt afhandeling van je saldi conform een niet gepubliceerd protocol in werking.

Link to comment
Share on other sites

Op 25-10-2023 om 15:48 zei JackPot:

Recent heb ik redelijk veel sportsbetting gedaan, waarbij ik ook heb gewerkt met surebets. 
Bij Bet365 verloor ik hierdoor in een week circa 12.000 euro, waarna mijn account werd geblokkeerd en me werd verteld dat ik hierover zou worden gebeld.
Dit was 2 oktober. Ik heb toen 4 oktober een telefoontje gehad inzake verantwoord spelen en of ik de bedragen kon behappen, of ik niet verslaafd was, etc.

De vragen beantwoord en men zou het aan het management voorleggen die dan een beslissing zouden nemen.

Elke week sindsdien heb ik ze een mailtje gestuurd en gevraagd naar de status. Maar het 'onderzoek' is nog steeds niet afgesloten en we zijn al 23 dagen verder :)

Geld dat nog op account stond kan je gewoon opnemen en openstaande bets worden ook afgewikkeld als de wedstrijd is geweest. 

Maar gaat de controle en het verantwoord spelen beleid hier niet een stap te ver? Zeker om na 23 dagen nog geen beslissing te kunnen nemen over iets eenvoudigs?

Hoe is het nu met je account op Bet365 @JackPot?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...