Jump to content

Toto Sportsbetting doet 'bewust' aan misleiding en oplichting van spelers

Frankyboy

Recommended Posts

Maar stel dat je voor de wedstrijd in de chat hebt gevraagd wat de weddenschappen in houd en je zou hypothetisch gezien dit antwoord krijgen.

Screenshot2023-11-02at22_05_25.thumb.png.f7cca87ef2411c57a539df8cb90e0db5.png

En stel dat je dan enkele duizenden euro's inzet op Nee, waarbij je er dus van uit gaat dat Volendam niet wint of dat ze tegendoelpunten krijgen. En uiteindelijk winnen ze niet en krijgen ze ook tegendoelpunten.

Dan zou je toch denken dat de weddenschap goed zou zijn.

En stel dat de TOTO dan de weddenschap als verloren behandeld en je vraagt waarom en dat men dan zegt dat hij verloren is omdat ajax geen tegen doelpunten heeft gekregen.

Is dit dan misleiding of oplichting?

Puur hypothetisch zeg maar ;)

Het antwoord van TOTO

--

Volendam wint of geen tegen doelpunt.

Helaas moet ik je meedelen dat jij deze weddenschap terecht verloren hebt.

Had Volendam gewonnen of beide teams een tegendoelpunt geïncasseerd had de weddenschap gewonnen geweest.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

--

Dus men verandert nu de bet naar Volendam wint of BTTS

Maar waarom zetten ze dat dan niet neer?  En hoe kan het dat TOTO haar fouten niet toegeeft?

Ja. Volendam wint, of een 0-0 gelijkspel

Nee. Ajax wint of een doelpunten gelijkspel

Tekstueel kan ik het niet anders interpreteren.

Tuurlijk is de quote belachelijk hoog van 1,68 maar dan moeten ze hem maar voiden als ze achteraf vinden dat ie niet goed is of verkeerd omschreven. Maar niet hun eigen interpretatie aan de weddenschap achteraf geven

3 hours ago, Frankyboy said:

Dus men verandert nu de bet naar Volendam wint of BTTS
Maar waarom zetten ze dat dan niet neer?  En hoe kan het dat TOTO haar fouten niet toegeeft?

^^ in de link die ik eerder heb gepost in deze thread, geeft TOTO uitleg over hoe hun weddenschappen gelezen moeten worden.
Hoewel het type weddenschap waar OP het over heeft er niet exact tussen staat, staan er wel vergelijkbare weddenschappen met een OF bepaling in.
Voor die weddenschappen is de systematiek van NEE wedden telkens hetzelfde.

Een voorbeeld van een weddenschap die wel aardig lijkt op de weddenschap uit deze thread:
image.png.ce4a3512480d722e0093393094272cec.png

Analoog daar aan moet de NEE op de weddenschap ' Volendam wint of eindigt de wedstrijd zonder tegendoelpunten.' dus gelezen worden als:
NEE tegen Volendam wint en NEE tegen de wedstrijd eindigt zonder tegendoelpunten.

Ajax heeft deze wedstrijd helaas geen tegendoelpunten gekregen en de NEE weddenschap is dus verloren.
De JA weddenschap is uiteraard ook verloren.

Het bijzondere is dat de odds 2,06 en 1,86 een weddenschap suggereren waarbij slechts twee mogelijke uitkomsten zijn, omdat die odds al een normale marge voor de bookie opleveren. Nu er ook andere mogelijke uitkomsten zijn, is de marge erg hoog.

• Like 1

25 minuten geleden zei Frankyboy:

Ik begrijp het serieus niet, als vooraf een medewerker zegt dat het om tegendoelpunten van Volendam gaat en je op basis daarvan een weddenschap plaatst, en men achteraf ineens een andere interpretatie geeft. Mijn inziens gewoon een fout van TOTO. Maar geef de fout dan ook toe ipv het geld afpakken.

Gelukkig heb je het niet nog eens nagevraagd en kreeg je een ander antwoord. Hop, naar de rechter en binnen hengelen

2 hours ago, Frankyboy said:

Eens, en ook wijze les. Maar het grapje heeft toch 4000 euro gekost en zal nog wel een staartje krijgen.

Ik zou eerst een klacht bij klantenservice TOTO neerleggen. 
TOTO heeft 8 weken om je klacht af te handelen.

Daarna kan je hetzelfde issue bij de https://www.nederlandseloterij.nl/ombudsman Ombudsman TOTO Nederlandse Loterij neerleggen.
Ik heb wel eens gelezen dat die mailen vanuit hetzelfde emailadres als TOTO support, maar is laagdrempelig en wie weet.

Er is een klein handjevol zaken met jurisprudentie over formulering van TOTO weddenschappen.

Daaronder een gewonnen en een verloren zaak van spelers vs TOTO waarin de belangen behartigd werden door advocatenkantoor Sneep uit Breda.
Helaas nemen zij door drukte momenteel geen gokkerszaken aan en focusen zij zich op strafzaken.

Op grond van jurisprudentie en gelet op hetgeen ik hier eerder heb gepost, schat ik je kansen op succes bij een rechter in als klein.

• Like 1

:Screenshot_20231105-224045_SamsungInternet.thumb.jpg.2739f639656e1ee4fca3806d008e9a18.jpg

Na hier 25 minuten op geworsteld te hebben kom ik op de volgende , vreemde logica  van Toto : 

Ja Volendam wint of 0-0 ( geen tegendoelpunt Ajax) .

Nee : Ajax wint maar mét tégen doelpunt van Volendam.

2-1, 3-1, 3-2 etc.

Uitgesloten ( TOTO wint de inzet) ,  Volendam wint niet én geen tegen doelpunt : 1-0 voor Ajax, 2-0 voor Ajax, 3-0 voor Ajax.

Wie kan mij uitleggen of deze redenatie klopt ?

Edited by Satellite Boy (see edit history)