Spring naar bijdragen

Budget onderzoek 2015 Centraal Bureau voor de Statistiek


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Net viel er bij mij een brief op de deur mat van het centraal bureau voor de statistiek met een brief en een foldertje over het budget onderzoek die ze gaan houden in 2015. En ook ik ben een van de uitverkorenen die dit mag gaan invullen (vrijwillig) In een periode van 1 maand (20 april - 17 mei) is het de bedoeling dat je de uitgaven van jezelf en je huishoudleden bijhoudt en invult op de website www.budgetonderzoek.nl Nu ben ik altijd al een groot voorstander van inzicht in eigen uitgaven en als ik daar andere mensen weer mee kan helpen.

Ze snappen natuurlijk ook wel dat heel veel mensen die niet gaan doen (te veel werk) en vergeten dit maar ze waren zo lief om er al een VVV bon in te doen van 5 euro. Deze kan ik gewoon al uitgeven en hoef er niks voor te doen! En als je het wel in gaat vullen dan sturen ze je nog eens een VVV bon op van 30 keiharde euro's. De privacy wordt volledig gewaarborgd en zo vangen we 3 vliegen in een klap!

Het geld ligt op straat je moet alleen even bukken om het op te rapen.

Wie heeft deze brief ook gehad en ga je ook meedoen of zeg je, toedeledokie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

We zijn nu ruim een maand verder en ik vul al 3 weken elke dag mijn kosten in het systeem van Budgetonderzoek. Het is veel werk maar merk dat het super interessant is om al je vast en variabele kosten in kaart te brengen. Ik durf wel een gokje te wagen dat 98% van de Nederlandse bevolking dit niet doet (en dan bedoel ik alles opschrijven wat ze uitgeven) Merk meer en meer dat de meeste mensen sowieso niks weten wat hun vast lasten zijn en altijd maar een beetje gokken als ik het ze vraag.

Eigenlijk zou dit op school een verplicht vak moeten zijn, hoe werkt geld, hoe geef je het uit en voldoe je aan een gewone administratie. Het Centraal Bureau voor de Statistiek mag blij zijn met mensen zoals ik en ik ben weer blij voor die 30 euro die ik aan VVV bonnen ga krijgen zodat ik daar een heerlijke lunch bij YuMe (Assen) van kan scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik daar ook aan meedoen dat budgetonderzoek? Niet voor die dertig euro ofzo maar ben wel eens benieuwd. Heb je een refer a friend? ;)

Staat het op budgetonderzoek.nl ?

Ze doen dit elk jaar dus je mag weer een jaartje wachten. Ik kreeg via de normale post dit verzoek van ze (gok dat het bugetonderzoek uit de gemeente was random opvraagt) Zat wel al een VVV bon in van 5€ die heb ik sowieso in de tas :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mijn administratie helemaal bijgewerkt en ingevuld bij het budget onderzoek.

Het onderzoek is afgesloten.

U kunt nog wel de grafieken van uw uitgaven op deze pagina bekijken en het overzicht van uw vaste lasten.

Grafieken

In onderstaande grafieken worden uw eigen uitgaven vergeleken met de gemiddelde uitgaven van huishoudens in dezelfde maand. De uitgaven zijn verdeeld in categorieën. Uitgaven die niet ingedeeld konden worden, zijn in de groep “onbekend” opgenomen.

Door de percentages van de 2 grafieken te vergelijken kunt u zien of u naar verhouding meer of minder dan gemiddeld aan een bepaalde productsoort uitgegeven hebt.

Ik kan zeggen dat we niet helemaal gemiddeld zijn in Nederland :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.