Spring naar bijdragen

Hardware wallet


Hollander

Aanbevolen berichten

Misschien een beetje een noob vraag maar ben relatief nieuw met het hele crypto gebeuren. Toch heb ik al een leuk vermogen aan crypto opgebouwd 20k + vooral in BTC en ETH  wil dit nog verder gaan uitbreiden met wat kleinere munten. Nu heb ik alles op een Exchange staan (Finst) is dit verstandig/veilig of is het verstandiger om het over te zetten naar een hardware wallet (Ledger X)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Finst is prima en veilig, ik zou als je echt zenuwachtig wordt alsnog overwegen een hardware wallet te pakken. Kan ook een hoop mis in gaan. 
 

Een hardware wallet wordt als de meest veilig optie gezien. Maar ook bij Ledger zijn er wel eens wat kwetsbaarheden. Tot dusverre zijn Finst of bitvavo nooit slachtoffer geweest van een hack. bitvavo geeft je nog een extra stukje zekerheid. Tot een bedrag van 100k ben je verzekerd tegen diefstal (mits de schuld ligt bij Bitvavo).

Ps. Zou toch een groter deel omzetten in altcoins voor grotere gains. 

Gooi bijvoorbeeld wat in een metaverse bundel.

ps. Vergeet staking niet aan te zetten, pakt ie ook in een bundel mee. En mocht je helemaal geen omkijken willen hebben, stel je periodiek aankopen in. 

meer info: https://x.com/cryptokoersgids/status/1746437122175721748?s=46&t=mYDCLP5DXX4SU0t8wxOAzw

Succes

bewerkt door TheGallant (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Hollander:

Misschien een beetje een noob vraag maar ben relatief nieuw met het hele crypto gebeuren. Toch heb ik al een leuk vermogen aan crypto opgebouwd 20k + vooral in BTC en ETH  wil dit nog verder gaan uitbreiden met wat kleinere munten. Nu heb ik alles op een Exchange staan (Finst) is dit verstandig/veilig of is het verstandiger om het over te zetten naar een hardware wallet (Ledger X)  

Spreiden is het beste.

Dan is een wallet zoals Ledger prima maar dan moet je de back up van sead keys goed op orde hebben en zorgen dat je die nooit online bewaard en geen foto's van maakt. Old skool met pen en papier opschrijven en het liefst in verschillende gedeelten bewaren .

 

Daarnaast zijn er online wallets als meta mask en Phantom beschikbaar. Ook daar heb je met sead keys te maken ook die moet je zorgvuldig bewaren en op een plek niet bij de computer , Want stel dat bv je  huis in de fik vliegt heb je die back up keys nodig. 

 

Spreid je het dus over bv 5 verschillende site/wallets raak je er per ongeluk 1 kwijt zoals bv FTX , dan heb je nog 80% van de btc/crypto vermogen in handen. Elke dollar/euro/BTC die je kwijt raakt is natuurlijk zonde maar dan ben je tenminste niet alles kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier groot deel op ledger staan, maar ook veel op soft/hot wallets omdat ik er mee handel en niet mijn hardware wallets wil connecten met allerlei staking websites. 

Voor de bedragen waar je het over hebt is inderdaad de exchange (als daar al je tokens beschikbaar zijn) meer dan prima.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Hotrunner:

Spreiden is het beste.

Dan is een wallet zoals Ledger prima maar dan moet je de back up van sead keys goed op orde hebben en zorgen dat je die nooit online bewaard en geen foto's van maakt. Old skool met pen en papier opschrijven en het liefst in verschillende gedeelten bewaren .

 

Daarnaast zijn er online wallets als meta mask en Phantom beschikbaar. Ook daar heb je met sead keys te maken ook die moet je zorgvuldig bewaren en op een plek niet bij de computer , Want stel dat bv je  huis in de fik vliegt heb je die back up keys nodig. 

 

Spreid je het dus over bv 5 verschillende site/wallets raak je er per ongeluk 1 kwijt zoals bv FTX , dan heb je nog 80% van de btc/crypto vermogen in handen. Elke dollar/euro/BTC die je kwijt raakt is natuurlijk zonde maar dan ben je tenminste niet alles kwijt.

Ik heb me al behoorlijk ingelezen wat betreft een hardware wallet en hoe belangrijk de sead keys zijn. Misschien dat ik een deel overzet naar bitvavo verdere online wallets heb ik geen vertrouwen in na heel veel reviews hebben gelezen kom ik vooral heel veel slechte reviews tegen al zal dat in sommige gevallen ook aan de gebruikers liggen..

 

6 minuten geleden zei JackPot:

Hier groot deel op ledger staan, maar ook veel op soft/hot wallets omdat ik er mee handel en niet mijn hardware wallets wil connecten met allerlei staking websites. 

Voor de bedragen waar je het over hebt is inderdaad de exchange (als daar al je tokens beschikbaar zijn) meer dan prima.

Ik wil wel voorzichtig wat ervaring op gaan doen met handelen in kleine coins en zo de markt gaan leren kennen en ondertussen mijn portfolio nog wat verder gaan uitbreiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.