Spring naar bijdragen

Wie handelt er op de beurs?


Nomore

Aanbevolen berichten

Wie van de forumleden handelt er (regelmatig) op de beurs in aandelen, opties, turbos of nog andere producten?

Ik heb dit zelf vele jaren gedaan, met ook grote ups en downs. Ik heb dagen gehad waarbij ik honderden tot duizenden opties op een dag handelde, waaronder mijn bijna OneTimer met put opties op ASML ergens in 2001. Ik had 100 put opties op ASML en verkocht deze een dag voor expiratie voor 0,25 om toch nog iets over te houden van mijn investering. De dag erna kwam ASML met een winstwaarschuwing, dan kun je wel raden dat dit niet echt een mooie dag is geworden ;). Op de lange termijn blijft dit 'spel' ook moeilijk te verslaan zeker gezien de transactiekosten.

Hopelijk kunnen we hier onze kennis en ervaringen delen zodat we toch dit 'spel' kunnen verslaan en een winnaar worden op de beurs ongeacht of de beurs nu omhoog gaat of omlaag? 

Eerst enkele vragen aan jullie zodat iedereen enigzins van elkaar weet welke ervaring een lid heeft:

Ben je bekend met handelen op de beurs of op een CFD-platform? En zo ja hoe?

Handel je liever met of zonder een hefboom (zoals opties, CFDs, turbos)?

Wat wil je nog meer weten over handelen op de beurs, oftewel wat is een artikel wat je nog mist op OneTime?

Vind je het een leuk idee om in de toekomst met een aantal leden een 'beleggingsclubje' waar we samen beleggen en samen leren op te starten?

Groet, Jack Pot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ooit een vergelijkbaar verhaal: Ik had wat opties Numico gekocht op een vrijdag met een koers rond de €48. Tijdens het weekend stond er een interview in de krant met de CEO die zei dat Numico in de etalage stond en dat er al geïnteresseerden waren in Numico tegen een koers van €66.; Je zult snappen dat de koers dik in de €60 stond bij de opening op maandag. Dat was nice.

Ik beleg/trade/speculeer al meer dan 20 jaar en ik kan met recht zeggen dat ik eigenlijk alles al een keertje heb gezien. Sterker nog: Ik denk dat er geen product is wat ik nooit heb gehandeld.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beleg al ruim 25 jaar en het is ooit begonnen met het Spaareffectenfonds Webefo. Volgende stap was IPO Postbank. Over al die jaren heb ik belegd in bijna alle AEX-fondsen. Leuke winsten gemaakt maar ook vele floppers. DAF Failliet, BAAN en nog een paar meer. Ik beleg voor de lange termijn en heb verschillende portefeuilles. Bij de Rabo, Binck en sinds kort ook bij DeGiro. Ik hoop nog meer over beleggingen te leren want slecht 3 van de 5 transacties verlopen succesvol :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, mijn eerste OneTimer ever: IPO van SNT (Callcenter bedrijf) ik was toen net 20.

De introductieprijs was €25. Ik schreef in voor een paar honderd en kreeg er 12 (Zo ging dat in die tijd).

De eerste koers op de borden was: €57. Dat was dus in één klap meteen een heel mooie winst. Het mooie is dat je voor een IPO eigenlijk geen geld nodig hebt, want de afrekening is pas T+5 oid. Dus ik kreeg gewoon netto het verschil bijgeschreven! Erg nice, zeker voor die tijd (We betaalden nog in guldens, de beurs was al wel in EUR) en dan even 700HFL netto opstrijken met 2 telefoontjes was meer dan geil. (ALhoewel, ik was toen 20, toen vond ik alles eigenlijk wel geil, maar goed, you catch my drift)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.