Spring naar bijdragen

Eerste introductie met trackers


Nomore

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Jazeker zijn die er, hoewel die ook steeds meer er op terugkomen. Risico's zijn goed inzichtelijke en alles is over 100 procent collaterized maar toch heeft het een verkeerde naam. Ook ik kies altijd voor fysieke replicatie. Maar synthetisch o.a nog via Lyxor, Deutsche, Amundi. Met name Deutsche is laatste tijd veel aan t omzetten, vooralsnog vooral Equity etfs naar fysiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt zoveel verschillende aanbieders. In het artikel heb je er een aantal genoemd. iShares, State Street en Vanguard. State Street zijn niet te verhandelen via BinKBank. Vanguard heeft er maar enkele. iShares de meeste. Kan je beter ETF kopen waarin de afkorting UCITS (Undertakings for Collective Investment in Transferable Securities) staat. Dit is blijkbaar een Europese richtlijn en biedt beleggers meer bescherming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LasVegasNic. UCITS is inderdaad enige bescherming, maar volgens mij voldoen nagenoeg alle trackers hier aan. Zeker van de grotere huizen, en helemaal als je niet iets exotisch gaat uitproberen. Afhankelijk van in welke markt je wilt beleggen moet je kijken welke aanbieders dit hebben. Kijk daarna naar de TER en of er sprake is van fysieke replicatie en kies dan de goedkoopste uit. Denk er wel aan dat ETF's handelen op de beurs (tegen een bied en laat koers) en indexfondsen tegen een vaste NAV. Er kan bij indexfondsen wel sprake zijn van ADL (anti dilution levy) die bovenop de NAV komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is een goede vraag maar dat is een actieve keuze als je daar van af wilt wijken. De wereldindex is de wereldindex en als je zelf vindt dat die niet goed is samen gesteld (of niet prettig voelt bij bepaalde hoge wegingen) is er een keuze om daar van af te wijken. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen en dit gebeurd ook vaak dat men niet in bancaire obligaties wil beleggen naar aanleiding van 2008. Maar ook dit is afwijken van de index en een actieve keuze. Ook met trackers is de keuze reuze en moet je doen waar je je goed bij voelt. Wat het beste is qua rendement is pas achteraf te zeggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.