Spring naar bijdragen

Goedkope inkt of goed ondernemerschap? Allebei!


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

We weten allemaal dat we genadeloos worden genaaid door de prijskaartjes aan printerinkt van A-merken als HP en Canon. En daar spelen ondernemers weer handig op in door goedkopere - en vaak ook prima - alternatieven te bieden. Maar prijs is niet alles. Het is ook de service en hoe ze je soms kunnen verrassen. Een knappe ondernemer scoort een ACE: "Above Customer Expectation". En in die categorie valt het mailtje van de directeur van 123inkt.nl dat ik zojuist in mijn mailbox vond.

Het is zo sterk en sympatiek dat ik het met graag jullie wil delen:

Geachte heer/mevrouw ,

Ik ben mij er terdege van bewust dat u het wellicht niet op prijs stelt dat ik u deze e-mail stuur en dat ik u als klant hierdoor misschien kwijt kan raken. Dit weerhoudt mij (een ondernemer die voor zijn mensen en zijn bedrijf opkomt) er echter niet van u het volgende te willen berichten:

Wanneer u de komende twee weken onze website bezoekt, zult u op onze homepage een rectificatietekst zien die wij na een kort geding op last van HP moeten plaatsen. Omdat u mogelijk geen idee heeft waar deze rectificatie over gaat en de kans groot is dat u enkel de woorden ‘misleiding’, ‘vonnis van 19 maart 2015’ en ‘voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag’ zult lezen, wil ik u graag iets meer informatie geven met betrekking tot deze rectificatie.

Een korte uitleg:

Wij hebben in 2014 per ongeluk (administratieve fout) in de omschrijving van ons huismerk bij een aantal HP huismerkproducten (lasertoners) vermeld dat het hier om ‘totally rebuilt’ producten ging. Totally rebuilt houdt in dat deze lasertoner is opgebouwd uit nagenoeg nieuwe onderdelen. Vaak is slechts de kunststofbehuizing het enige dat hergebruikt is. HP constateerde in maart vorig jaar (overigens geheel terecht) dat wij ‘compatible toners’ leverden. Compatible toners zijn toners geheel opgebouwd uit alleen maar nieuwe onderdelen.

De reden dat HP ons (succesvol) heeft aangeklaagd is dus het feit dat wij compleet nieuwe toners hebben geleverd terwijl wij deze omschreven hebben als gedeeltelijk nieuw. Omdat dit ‘misleiding’ is, moeten wij deze rectificatie plaatsen.

Ter vergelijking: u dacht dat u een ‘geheel gereviseerde auto’ bestelde, maar wij leverden u een gloednieuwe…

Onze excuses voor deze verschrikkelijke misleiding!!!

U vraagt zich misschien ook af waar HP zich druk om maakt?

Wij liggen de laatste tijd bij de printerfabrikanten onder een vergrootglas. Blijkbaar zien zij onze service en de hoge kwaliteit van ons huismerk als een bedreiging voor de verkoop van hun eigen producten. Printerfabrikanten proberen op deze manier de keuzevrijheid van u als consument te beperken. Wij blijven voor u, onze trouwe klant, vechten!

Dit is kort samengevat wat er aan de hand is.

Te uwer informatie en met vriendelijke groet,

Gerben Kreuning

Directeur/eigenaar 123inkt.nl

PS: ik wens u een heel fijn Paasweekend!

Van hetzelfde, Gerben!

En ik wens verder iedereen voordelige inkt toe van een sympatieke als deze :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
Wauw Gerben. Een super zet om dit zo te doen. Ik word meteen klant bij 123inkt.nl Ik word niet goed van die grote merken die zoveel vragen voor hun inkt. Ik heb een HP printer en als ik 4 nieuwe toners bestel ben ik meer dan 200 euro kwijt voor een paar maanden printen. Waanzin!!!

Houd er rekening mee, als je niet originele toners koopt (bijgevuld oid) is de kwaliteit wel vaak een stuk/beetje minder (afhankelijk van het product dat je koopt).

Ook heb je meer kans op lekken of dat de cartridge vastloopt.

Daarnaast geven de printerfabrikanten geen garantie als er iets mis gaat doordat je geen originele inkt hebt gebruikt.

Dat gezegd hebbende:

Kijk goed naar de aanschafwaarde van je printer en het ' risico' dat je loopt. Wij hebben thuis een printer van 5 tientjes. Mocht er dus inkt gaan lekken, of iets mis gaan waardoor de printer het niet meer doet dan is de nieuwe aanschafwaarde vrij laag.

Dat hebben we er dus al uit na een paar cartridges.

Wat mij betreft ook hier weer: een kleine risico-analyse maken. Hoe hard ga je de boot in mocht er wel iets misgaan. (Heb je zakelijk maar 1 printer, is die heel belangrijk voor je en dreigt je onderneming failliet te gaan als je niet kan printen, dan zou ik er iets anders tegenaan kijken. haha)

Zelf heb ik toevallig van 123inkt laatst besteld (huismerk geloof ik) en de cartridge was a) binnen no-time leeg en B) de kwaliteit van het printwerk was echt prut. Deze ervaring heb ik niet bij alle neppers.. Dus sla niet direct een grote voorraad in, maar kijk een beetje rond en probeer ze uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie tip inderdaad @maris, even testen voor je groots inslaat. En wat betreft kwaliteit: Zakelijk was ik altijd zeer kritisch op de kwaliteit en leverde ik zelf een paar pdf's aan: Tekst op verschillende groottes (o.a. heel klein), grafieken in meerdere kleuren en vormen (rondingen!) en uiteraard een goeie kleur- en contrastrijke foto. Want met zo'n printer maakten we ook offertes en presentaties die naar klanten gaan.

Maar thuis? I don't give a shit ;) als het maar leesbaar is en de werkstukken van de kinderen er netjes uitzien ... De inkjetprinters zijn erg goedkoop. In mijn ogen té goedkoop. Liever dure apparaten en goedkopere inkt. Maar dat is meer duurzaamheidsgedachte, onze wegwerpcultuur zadelt generaties na ons met een major probleem op. Maar dat is een andere discussie ... Voor nu ben ik blij met m'n huismerkinktjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.