Spring naar bijdragen

Mijn grote liefde veilingen.


TheGreatOne

Aanbevolen berichten

Een van mijn grote liefdes naast gaming & beurs zijn veilingen. Als van jongs af aan nam mijn moeder mij mee naar veilingen en daar werd ik al snel verliefd op dit prachtige concept. Tegenwoordig zie je op de televisie ook diverse programma's over veilingen zoals Auction Kings of Auction Hunters. Het internet heeft voor een groot deel de veilingen overgenomen en zo is dat een win/win situatie voor de inbrengers van spullen en meer keuze en slimme deals voor de kopers. Online veilingen hebben de laatste jaren een enorme vlucht genomen en mij vind je ook regelmatig bij BVA Auctions of online veiling meester. Daarnaast zijn er nog tientallen veiling websites waar je met soms slim bieden een mooie deal kan slaan en een goedkoop reisje of pretpark kan boeken zoals op vakantie veilingen.

Uiteraard zal ik jullie helemaal overladen met tips & tricks om zo jullie financiële leven een kleine boost te geven en meer rendement te halen uit veilingen en Marktplaats. De eerste tip die ik met jullie wil delen, laat altijd je emotie thuis als je gaat bieden!! Dit geldt zowel voor online als offline. Maak een plan en acteer daar ook altijd naar.

Houden jullie van veilingen en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Ik kijk er ook af en toe rond en soms koop ik wat. Laatst bij een lokale veiling van een deurwaarderskantoor specifiek twee items voor de doorverkoop gekocht. Ze zijn nu aangeboden bij een andere veiling, dus ben benieuwd. Overigens veilden ze bij de lokale veiling toen ook verrassingsboxen, huisraad van inbeslagnames á la auction hunters. Helaas had ik toen zelf geen ruimte anders had ik er zeker één gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk er ook af en toe rond en soms koop ik wat. Laatst bij een lokale veiling van een deurwaarderskantoor specifiek twee items voor de doorverkoop gekocht. Ze zijn nu aangeboden bij een andere veiling, dus ben benieuwd. Overigens veilden ze bij de lokale veiling toen ook verrassingsboxen, huisraad van inbeslagnames á la auction hunters. Helaas had ik toen zelf geen ruimte anders had ik er zeker één gekocht.

Valt daar nog geld te halen? Je zou denken dat die markt al redelijk efficient geworden is. Die opkopertjes weten over het algemeen tot op een tientje nauwkeurig wat een huisraad zo ongeveer waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Veilingen vind ik geweldig! Heb dan ook al diverse dingen gescoord voor oa. mijn DJ setje! Die ik regelmatig gebruik bij het draaien op kinderfeestjes :-)

Maar dan.. Nederlanders en veilingen, het gaat gewoon niet samen.. Wij eigenwijze drollen die we zijn!

Hoevaak ik wel niet op een veiling site kom en bij de eerste bieding al 150,- euro zie terwijl dat item maximaal 190,- waard is! Dan zakt mij de moed al in de schoenen, daar is weer zo'n Nederlander die denkt slim te zijn, maar die niet eens naar de nieuwwaarde kijkt van een product!? Ik zoek daarom ook alleen naar veilingen waarvan de laatste 2uur in gaan en dan ga ik gewoon wachten tot de laatste 5 min. Bij elk bod word de veiling toch met 5 min verlengt dus kun je beter de laatste minuten je slag slaan.

@LasVegasNic

Hier in Nederland halen ze alle electronica er al uit en deze veilen ze apart (geloof ik), enige waar je dus op kan bieden is de echt verborgen dingen of de vieze onderbroeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Klopt idd, makkelijk geld verdienen heet dat. Alleen erg jammer dat wij Nederlanders het altijd overdrijven :-)

Eingelijk is t concept van VakantieVeilingen het mooist, standaard 1 bedrag voor administratie kosten. Elke veiling die via jou loopt maak je dus zodra er maar 1 euro geboden word een euro of 8 en vooral bij die dagelijkse 10 of 15 minuten veilingen geloof ik loopt dat hard op :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
Gast [Verwijderde Gebruiker]

Met de diverse "dagjesuit veilingen" ben ik bekend. Al veel veilingen gewonnen op VakantieVeilingen.nl (76 zag ik net). Ik kijk vooral naar Hotel en restaurantaanbiedingen. Toppers waren o.a. 2 nachten Van der Valk Verviers voor 26 euro, 4-gangen kerstdiner voor 2 voor 10 euro, Park, Sleep & Fly arrangement Mercure Amsterdam Airport voor 26 euro, Bowlen & steengrillen voor 2 voor 15 euro, Vliegles voor 19 euro en Van der Valk Brugge-Oostkamp 1 nacht voor 16 euro (bedragen zijn incl. adm. kosten van 5 euro). Ik gebruik ze vaak zelf of geef ze weg aan familie. Ook op Marktplaats verkoop je redelijk gemakkelijk hotelbonnen. Ik heb sterk het gevoel dat sites als Ticketveiling.nl en Veilingkans.nl met minimale bedragen werken waarvoor ze weggaan. Bied je een te laag bedrag dat biedt een autobot eroverheen in de laatste miliseconde (gebeurd net iets 'te' vaak, heb er alleen geen bewijs voor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...