Spring naar bijdragen

spaarverzekering van DELA


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

OneTimers, ik kwam deze de spaarverzekering van DELA tegen:

Vaste rente van 2,75%    
Het gaat om geld dat u minimaal de komende 10 jaar niet nodig heeft. Doordat u uw geld zolang wegzet, kunnen wij u de vaste rente bieden van 2,75%.

Eenmalig kosten 11 euro. Andere kosten die ze maken gaan ten kosten van je mogelijke winstuitkering. Geeft coöperatie DELA u winstdeling? Na aftrek van door ons gemaakte kosten krijgt u de winstdeling bovenop uw gegarandeerde eindbedrag. 

Je krijgt sowieso 2,75 % vaste rente en misschien een winstdeling. Zelf ga ik hiervan niet uit.

Grootste gevaar, DELA kan failliet gaan. Kans is zeer gering maar wel mogelijk. Dela valt niet onder depositogarantiestelsel, wel onder nationale opvangregeling.

Aandachtspunt Verzekering beëindigen. Wilt u uw spaarverzekering beëindigen binnen tien jaar na de begindatum? Dan betaalt u € 150 aan kosten. 

Je mag jaarlijks maar 12.000 storten.

Stel je stort 10.011 euro en na 1 jaar stop je met deze verzekering.

Je ontvangt terug 10000 + 275 euro rente - 150 kosten beëindiging.

In totaal rendement = 125 -11 = 114 euro.

Wellicht zou ik deze verzekering langer laten lopen en wellicht ermee stoppen als de langlopende rente opeens flink gaat stijgen of als Dela opeens negatief in het nieuws komt.

Wat vinden jullie van deze spaarverzekering.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.