Spring naar bijdragen

Vraag over online slots met een spaar-mechanisme


JoE

Aanbevolen berichten

De TOTO heeft deze week een actie, speel €25 en ontvang €5. Dit is voor de slot Alpha Gods Zeus. Deze slot heeft een RTP van 94%, dus op zich klinkt dit als een aardige aanbieding.

Alpha Gods Zeus is een slot waarbij er moet worden gespaard voor upgrades, en de bonus feature pas wordt unlocked als de voortgangsbalk vol is gespaard. Ik heb sterk de indruk dat de RTP totdat de balk vol is, (veel) lager dan 94% is. In dat geval zal er dus een paar honderd euro tegenaan moeten worden gegooid voordat de balk vol is, en de theoretische RTP van 94% wordt bereikt.

Het gaat mij vooral om het principe; is dit toegestaan, een oplopende RTP die pas volledig bereikt wordt na honderden/duizenden spins? Dit vraag ik me wel vaker af bij dit type spaar-slots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

17 minuten geleden zei Tgv2:

Een indruk is nog geen waarheid. En een RTP van 94% wil niet zeggen "gooi er € 1000 in en je krijgt € 940 gegarandeerd terug". 

Ja true, een RTP vaststelling wordt natuurlijk over een ziljoen aantal spins gedaan, waarin een individuele sessie maar een piepkleine sample size is van een veel groter geheel. Die return kan gevoelsmatig dus sowieso all over the place zijn tijdens het spelen en ook in negatieve zin. Zolang de basegame je sessie in theorie maar voor een langere tijd zou kunnen dragen zou ik op zich niet echt een probleem zien in het plotten van acties op dit soort slots. Het is ergens ook wel slim, want zo'n spaarbalk in de game te zien krijgen en dan vol willen hebben maakt natuurlijk de kans dat iemand na het verspelen/rondspelen van de bonus blijft hangen best wel aannemelijk. Slots met spaarmechanismes speel ik zelf overigens tegenwoordig meestal niet meer, want het wordt vaak psychologische oorlogsvoering omdat de visuals zo gebouwd zijn dat het al snel lijkt alsof je bijna de meter vol hebt. Ondertussen moet je dan toch nog tig spins door om het eindpunt te bereiken en valt het resultaat dan uiteindelijk toch meestal tegen in mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okee, ik zal wat duidelijker proberen te zijn…

het is -volgens mij-  (spel)technisch heel goed mogelijk om een slot over een miljard spins te laten tenderen naar een RTP van 94, maar dat de eerste 100.000 spins een theoretische RTP van 80% hebben, die dan langzaamaan richting de opgegeven 94% oploopt naarmate de sample size waarover de RTP berekend wordt groter wordt.

De vraag is dus; als een slot wordt gecertificeerd, kijkt de verantwoordelijke instantie dan alleen of de aangegeven RTP klopt aan het einde van de gehele sample size van 1 miljard spins, of is een producent verplicht om aan te tonen dat de theoretische RTP vanaf de eerste spin gelijk is aan het opgegeven percentage (dus met andere woorden, door het simuleren van 1 miljard ‘eerste spins’, plus 1 miljard spins voor iedere keer dat het spelmechanisme verandert…) ? 

Ik speel nooit slots waar de voorwaarden tijdens de loop van het spel veranderen (oftewel, spaar-slots), omdat dit, volgens mij dus he, theoretisch gesproken, de deur wagenwijd openzet voor de aanbieder om je een oor aan te naaien.

bewerkt door JoE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ ik ben niet op de hoogte van de details van certificering en testen voor slots, maar ken wel een handvol gevallen waarin slots zijn teruggetrokken of gepatched omdat spelers op handige wijze misbruik maakten van variëren met inzetten in combinatie met 'sparen' op slots.

Bijvoorbeeld netent Streetfighter 2.

Nog afgezien van allerlei bonus misbruik op spaarslots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei JoE:

okee, ik zal wat duidelijker proberen te zijn…

het is -volgens mij-  (spel)technisch heel goed mogelijk om een slot over een miljard spins te laten tenderen naar een RTP van 94, maar dat de eerste 100.000 spins een theoretische RTP van 80% hebben,

Dan zit je te rommelen met de RNG, die volstrekt willekeurig behoort te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.