Spring naar bijdragen

Griekenland: in or out?


Nomore

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ja dat klinkt mooi, maar zou wel betekenen dat Nederland (en Duitsland) in een mega recessie terecht komen omdat de munt zo hard zal gaan stijgen dat de gehele concurrentiepositie naar de haaien is. En Nederland die nogal afhankelijk is van de export zal hier dan enorm hard door geraakt worden.

Is het dan beter om de zwakke landen in de euro te houden, dat weet ik ook niet want ook die 'subsidieren' we nu indirect. Maar hoe fout het kan zijn als je munt zo hard stijgt zie je in Denemarken, Zwitserland en ook Japan (hoewel men daar nu heel hard bezig is om de yen te laten devalueren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Euro is een Hotel California: You can check in any time you like, but you can never leave. Brussel doet net alsof ze het spel hoog spelen richting Griekenland, maar ze zullen ze nooit willen laten gaan. Want dan zou de euro niet het sterke verbond blijken want het ook in werkelijkheid nooit is geweest.

In tegenspoed leer je je vrienden kennen. Griekenland heeft het zeker zelf flink verknald, maar ik gun ze van harte hun eigen munt om snel te kunnen devalueren. En ik gun ze alle succes van de wereld om een nieuwe basis te leggen voor hun economie en hopelijk lukt het dit keer zonder al die corruptie.

Soms moet je amputeren om het gezonde deel te kunnen redden. Uitstel zorgt enkel voor nog meer uitzaaiing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Euro is een Hotel California: You can check in any time you like, but you can never leave. Brussel doet net alsof ze het spel hoog spelen richting Griekenland, maar ze zullen ze nooit willen laten gaan. Want dan zou de euro niet het sterke verbond blijken want het ook in werkelijkheid nooit is geweest.

In tegenspoed leer je je vrienden kennen. Griekenland heeft het zeker zelf flink verknald, maar ik gun ze van harte hun eigen munt om snel te kunnen devalueren. En ik gun ze alle succes van de wereld om een nieuwe basis te leggen voor hun economie en hopelijk lukt het dit keer zonder al die corruptie.

Soms moet je amputeren om het gezonde deel te kunnen redden. Uitstel zorgt enkel voor nog meer uitzaaiing.

Zo FiftyFifty wat een wijze woorden ^:)^ ^:)^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het vanochtend en dacht waanzin. Mooie afleiding om de zaken die ze zelf verneukt hebben in een ander daglicht te zetten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Jezus wat een wijsheid hier op OneTime. Weer wat geleerd! Zo leer ik elke dag wat bij!

De Grieken hadden moeten investeren in Mercedes, dan had het probleem zich niet voorgedaan.

https://youtu.be/ytVdBLMmRno

Ik ben voor OUT, het heeft al genoeg gekost. Het zal de EU/Euro in het begin pijn doen maar op de langere termijn zal het alleen maar meer vertrouwen opleveren in de Euro. Dat denk ik maar je weet het niet. Niemand heeft een glazen bol dus erg ongewis wat er gaat gebeuren en niemand wil te boek staan als degene die de Euro om zeep heeft geholpen. Ik heb trouwens nog drachmes liggen. ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Euro is een Hotel California: You can check in any time you like, but you can never leave. Brussel doet net alsof ze het spel hoog spelen richting Griekenland, maar ze zullen ze nooit willen laten gaan. Want dan zou de euro niet het sterke verbond blijken want het ook in werkelijkheid nooit is geweest.

In tegenspoed leer je je vrienden kennen. Griekenland heeft het zeker zelf flink verknald, maar ik gun ze van harte hun eigen munt om snel te kunnen devalueren. En ik gun ze alle succes van de wereld om een nieuwe basis te leggen voor hun economie en hopelijk lukt het dit keer zonder al die corruptie.

Soms moet je amputeren om het gezonde deel te kunnen redden. Uitstel zorgt enkel voor nog meer uitzaaiing.

Ik vind dit fantastisch verwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.