Spring naar bijdragen

Goedkope autoverzekering


KirstenRC

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik zit in dubio en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om het volgende.
Ik ben van plan om een auto te kopen dus ben ik me aan het oriënteren op autoverzekeringen.
Helaas ben ik nog onder de 24 jaar, 22 namelijk en dan betaal je hogere premies.
De redenen en motivaties hiervoor heb ik online gevonden dus dat geloof ik allemaal wel.
Mijn ouders hebben aangeboden om de auto onder hun naam te verzekeren, dit zou veel geld schelen.
Nu dus mijn vraag.
Kan ik het beste wachten tot ik 24 ben en dan de auto op mijn naam zetten of meteen nu doen en no-claim gaan opbouwen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@KirstenRC

Indien je een auto op eigen naam stelt, kan je niet de verzekering op andermans naam  afsluiten (clausule verzekering) De eigenaar van de auto moet altijd de verzekeringsnemer zijn. Anders is dat bij gehuwden/partners omdat de verzekeraar ervan uitgaat dat beide personen de auto besturen.

 

Wel kan je de auto op naam van je ouders zetten. Vervolgens moeten je ouders de verzekering afsluiten en jou als regelmatig bestuurder op de polis laten vermelden. Sommige verzekeringsmaatschappijen kennen een regeling waarbij de ouders de verzekeringsnemer zijn en dus schadevrije jaren opbouwen, akkoord gaan om de de schadevrije jaren mee over te nemen als het kind de verzekering overneemt (voertuig op naam stelt) mits dit aangetoond kan worden. Bijvoorbeeld Ohra kent zo'n regeling.

Beste is om gewoon zelf de auto op naam te stellen en een verzekering af te sluiten. En ja, je betaalt dan veel aan premie, doch bouw je ook sneller no-claim korting op. Het verschil tussen 22 of 24 jaar is te verwaarlozen. Verder moet je er 100% op kunnen vertrouwen dat je ouders tijdig de premie betalen. Immers wil je niet onverzekerd zijn.

Succes met je eerste autootje!

bewerkt door FopSmurf1 (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei FopSmurf1:

@KirstenRC

Indien je een auto op eigen naam stelt, kan je niet de verzekering op andermans naam  afsluiten (clausule verzekering) De eigenaar van de auto moet altijd de verzekeringsnemer zijn. Anders is dat bij gehuwden/partners omdat de verzekeraar ervan uitgaat dat beide personen de auto besturen.

 

Wel kan je de auto op naam van je ouders zetten. Vervolgens moeten je ouders de verzekering afsluiten en jou als regelmatig bestuurder op de polis laten vermelden. Sommige verzekeringsmaatschappijen kennen een regeling waarbij de ouders de verzekeringsnemer zijn en dus schadevrije jaren opbouwen, akkoord gaan om de de schadevrije jaren mee over te nemen als het kind de verzekering overneemt (voertuig op naam stelt) mits dit aangetoond kan worden. Bijvoorbeeld Ohra kent zo'n regeling.

Beste is om gewoon zelf de auto op naam te stellen en een verzekering af te sluiten. En ja, je betaalt dan veel aan premie, doch bouw je ook sneller no-claim korting op. Het verschil tussen 22 of 24 jaar is te verwaarlozen. Verder moet je er 100% op kunnen vertrouwen dat je ouders tijdig de premie betalen. Immers wil je niet onverzekerd zijn.

Succes met je eerste autootje!

Dit is (gelukkig) niet helemaal waar. Je kan de auto die op jouw naam staat laten verzekeren op een andere naam. Dit zou geen probleem moeten opleveren.

daarnaast ben ik van mening, nu 2 jaar op naam van je ouders(als die band goed is) en vanaf je 24ste zelf doen, scheelt best veel geld en een auto is toch al duur genoeg!

 

geniet er van en hopelijk heb je de verzekering niet nodig;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.