Spring naar bijdragen
Logo betnation
Betnation

Tot €250,- bonus!

Logo betnation
Hard Rock

Tot €250,- bonus!

Logo betnation
ComeOn!

Tot 200 gratis spins!

Welkom bij Onetime

Wat is je leeftijd?

Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.

De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.

Aanbevolen berichten

Klik hier voor de beste reviews en bonussen!

Geplaatst

Laten we er wat logica tegen aan gooien. Ik neem aan dat je de foto post omdat je 4 keer hetzelfde nummer ziet en ook nog eens 2 keer een nummer dat er direct naast ligt. Ik denk dat we daarom redelijkerwijs de volgende aanname kunnen doen: de foto zou ook gepost worden als de 30 geen 30 zou zijn, maar 23, want die ligt aan de andere kant van de 8. 3x 8 en 3x 30 zou dan ongetwijfeld ook gepost worden, of 5x 8 en 1x 23. Een combinatie van 8, 23 en 30 zou dan natuurlijk ook gepost worden, want 8,8,8,8,23,30 is net zo bijzonder als 8,8,8,8,30,30 (vier keer 8 en twee keer er één naast).

Ik denk dat we dus wel redelijkerwijs kunnen stellen dat een reeks van 7 nummers waarvan er minimaal 6 uit een setje van 3 naast elkaar komen zou worden gepost (toegegeven, alleen 23 en 30 misschien iets minder vaak omdat er dan 1 nummer tussen zit, maar laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat dit het geval is). Dit geldt dan niet alleen voor de reeks 23,8,30, maar natuurlijk ook voor bijvoorbeeld 25,17,34.

Nu kunnen we de kans op een dergelijke gebeurtenis uitrekenen:

Het eerste nummer kan elk van de 37 nummers zijn en heeft dus een kans van 1. De volgende 5 nummers moeten hetzelfde nummer, of één van zijn directe buren zijn en hebben dus allemaal een kans van 3/37. Het laatste nummer op de foto is een willekeurig nummer en heeft dus weer een kans van 1. In totaal komen we dan op een kans van

1 * (3/37)^5 * 1

Dit moeten we echter nog met 7 vermenigvuldigen, want de foto was natuurlijk ook gepost als dat laatste willekeurige nummer niet op de laatste plek stond, maar op de 1e, 2e, 3e, 4e, 5e of 6e.

We krijgen dus 1 * (3/37) ^5 * 1 * 7 = 0,0000245

Een situatie vergelijkbaar als op de foto komt dus op een roulette die daadwerkelijk random is ongeveer 1 op de 40.000 keer voor. Bijzonder dus, maar lang niet zo bijzonder dat er getwijfeld moet worden aan de randomness van de roulette.

TLDR: vertel me dat je niets snapt van kansen en randomness zonder te zeggen dat je niets snapt van kansen en randomness.

Geplaatst
2 hours ago, DeValsspeler said:

.

.

.

TLDR: vertel me dat je niets snapt van kansen en randomness zonder te zeggen dat je niets snapt van kansen en randomness.

TLDR ik heb nog nergens gezien dat een automatische roulette in een gokhal zich op alle momenten moet gedragen als een echte roulette.

Ik sluit niet uit dat er lokprogramma's zijn voor de momenten dat er niet of niet significant gespeeld wordt 

Geplaatst
2 uur geleden zei Rudi:

TLDR ik heb nog nergens gezien dat een automatische roulette in een gokhal zich op alle momenten moet gedragen als een echte roulette.

Ik sluit niet uit dat er lokprogramma's zijn voor de momenten dat er niet of niet significant gespeeld wordt 

Maar het lijkt me dat de bewijslast bij de beschuldigers moet liggen. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat voldoende reden is om er aan te twijfelen of een automatische roulette zich wel gedraagt als een roulette. Niet in de wiskundige zin, maar ook niet in programmatuur of techniek, want die laatste twee moeten er dan ook bij komen kijken, of ook maar in laten we het even motief noemen: hoe zou een lokprogramma er uit moeten zien, waarom zou juist dat programma een lokkertje zijn en niet het tegenovergestelde (ik kom net uit Macau waar iedereen op banker in blijft zetten zolang die wint, terwijl hier men geneigd is om het tegenovergestelde in te zetten). Om nog maar te zwijgen van het feit dat de afleggers zich redelijk afzijdig lijken te houden van de roulette. Als er iets niet random zou zijn aan de roulettes kun je er vergif op innemen dat zij weten wat het is en hoe je er gebruik van kunt maken. Toch lijken zij zich niet echt met de roulette bezig te houden.

Mijn punt was ook meer dat zo'n foto heel bijzonder lijkt, maar als je er even analytisch naar kijkt, dan blijkt het wel mee te vallen.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.