Spring naar bijdragen

Hoeveel is jouw baan waard?


ROELETTE

Aanbevolen berichten

Duidelijke vraag toch? Klein beetje uitleg: voor welk bedrag zeg jij per direct je baan op, met alle gevolgen die daar aan zitten: geen ww etc?  

Je mag daarna nooit meer bij dat bedrijf solliciteren...

Zelf zou ik gaan twijfelen bij 100.000€... daar onder zou ik het niet doen! Bij hoeveel gaan jullie weg bij je werkgever? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw wat een geweldig mooie vraag.

 

Ik heb een baan die mij geweldig goed bevalt, ik heb uitstekende collega's . Er word binnen het bedrijf prima naar mijn verbeteringen geluisterd.

En eigenlijk zou ik hier wel tot mijn pensioen willen blijven zitten.

 

Maar toch .................................

 

De echte prikkel is soms wel weg, omdat het mij allemaal zeer makkelijk afgaat en ik volkomen in mijn comfort zone zit.

Dus voor welke geldprikkel zal ik dan het bedrijf willen verlaten om ergens anders helemaal op nieuw te moeten beginnen.

 

Maar daar zit dan ook wel de uitdaging in die ik nu misschien wel eens wat mis.

 

Voor 100K geef ik ze gelijk een hand............... Maar als ze met de helft zouden komen ga ik waarschijnlijk al enorm twijfelen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gelukkig al 12 jaar geen echte baan meer. Ik werk alleen op opdracht basis en sinds de crisis voorbij is neem enkel nog opdrachten aan die mij echt leuk lijken.

Wanneer een klant loopt te zeiken dan bal ik mijn vuist en doe ik met mijn andere hand de beweging of ik aan een onzichtbaar hendeltje loop draaien.. op die manier komt dan heel langzaam mijn middelvinger omhoog. :)  En ja ik doe dit ook bij klanten waar ik zekere zin financieel afhankelijk van ben. Ik ben namelijk van mening dat geld nooit de belangrijkste drijfveer mag zijn voor de keuzes die je maakt in je leven. Mijn advies ga je niet elke dag fluitend naar je werk neem gewoon op staande voet ontslag.. ook wanneer je geen 100.000 euro krijgt.. Leef je dromen!

bewerkt door Gokje (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

200K netto en ik hoef in principe niet meer te werken. Ga dan full-time bezig houden met mijn Vegas-sites. Jullie stalken op Onetime. Ik kan dan niet de big spender uithangen maar dat doe ik nu ook niet. Ik heb genoeg aan 1 huis, 1 vrouw, 1 auto, 1 tv voor mezelf en niet te vergeten Internet ;-)
 

Met "zo weinig" al "binnen" LVN? Vertel me je geheimpje...!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Gokje:

Ik heb gelukkig al 12 jaar geen echte baan meer. Ik werk alleen op opdracht basis en sinds de crisis voorbij is neem enkel nog opdrachten aan die mij echt leuk lijken.

Wanneer een klant loopt te zeiken dan bal ik mijn vuist en doe ik met mijn andere hand de beweging of ik aan een onzichtbaar hendeltje loop draaien.. op die manier komt dan heel langzaam mijn middelvinger omhoog. :)  En ja ik doe dit ook bij klanten waar ik zekere zin financieel afhankelijk van ben. Ik ben namelijk van mening dat geld nooit de belangrijkste drijfveer mag zijn voor de keuzes die je maakt in je leven. Mijn advies ga je niet elke dag fluitend naar je werk neem gewoon op staande voet ontslag.. ook wanneer je geen 100.000 euro krijgt.. Leef je dromen!

Dat geld geen drijfveer mag zijn ben ik het deels eens......

De meeste van ons hebben gewoon hun maandelijkse zekerheid nodig om het leven te leven wat we/ze nu leven.

Het keiharde besef en gevoel van een substantieel bedrag te hebben kennen de meeste dus niet.

Als dat gebeurt dan ga je echt wel even heel anders denken.......Denken met iets wat je hebt is veel lastiger dan dromen over wat je niet hebt maar wat je er mee zou kunnen en willen doen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rmnd78:

Dat geld geen drijfveer mag zijn ben ik het deels eens......

De meeste van ons hebben gewoon hun maandelijkse zekerheid nodig om het leven te leven wat we/ze nu leven.

Het keiharde besef en gevoel van een substantieel bedrag te hebben kennen de meeste dus niet.

Als dat gebeurt dan ga je echt wel even heel anders denken.......Denken met iets wat je hebt is veel lastiger dan dromen over wat je niet hebt maar wat je er mee zou kunnen en willen doen......

In onze westerse samenleving is zekerheid en bezit inderdaad erg belangrijk. Medio 2010 had ik na een zeer geslaagde vakantie de intentie om naar de Dominicaanse Republiek te emigreren. Om te kijken of het daar mogelijk was fatsoenlijk in je levensonderhoud te voorzien ben ik daar een tijdje naartoe gegaan. Tevens heb ik mijn tijd daar gebruikt om een cursus Spaans te volgen. Omdat ik het echte leven daar wilde ervaren heb ik ook twee weken gelogeerd bij een familie in één van de vele sloppenwijken die het eiland rijk is. Dit hoewel het leven hier erg primitief was geen stromend water of gas. Soms electra dat werd afgetapt van een nabijgelegen hoogspanningskabel en deze mensen bij bijvoorbeeld ziekte of andere onverwachte zaken een gigantisch probleem hadden heb ik hier onder de mensen een levensgeluk en een gastvrijheid ervaren die ik in ons koude kikkerlandje nog nooit ben tegengekomen. Voornamelijk door deze ervaring ben ik heel anders tegen dit soort zaken aan gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.