Spring naar bijdragen

Beleggers kiezen steeds meer voor ETFs en indexfondsen


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Dit lees ik in het artikel Cruciale tijd voor actieve beleggingsfondsen door sterke opkomst ETFs en indexfondsen op de site Morning. Jack Pot heeft een mooi artikel hierover geschreven; Trackers (Indexfondsen en ETF). Zitten jullie al in ETFs en/of indexfondsen?

Ik ben me hierin aan het verdiepen en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook vanuit kostenpunt, verhandelbaarheid. Waar kies je voor?

Hebben jullie een favoriete aanbieder voor ETF? Welke beveel je aan en welke aanbieder moet ik, we links laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weken later...

Belangrijk om te bedenken voor je de keuze maakt voor een ETF is waar wil je graag in beleggen. Zijn dit europese aandelen of wereldwijde, etc? Wil je een speciale index volgen (AEX, MSCI World, etc) of wil je iets 'exotischer' zoals een gelijkgewogen op maat gemaakte index. In dit geval worden bijvoorbeeld alle 25 aandelen uit de AEX een gelijk gewicht van 4% meegegeven. Dit volgt dus niet de aex index!! Ook kan het zijn dat er een sample van de index maar gekocht wordt, bijvoorbeeld 250 aandelen uit de MSCI World (Think Global Equity).

Denk dus goed na wat je uiteindelijk wilt en zoek daarna een ETF of indexfonds uit wat daarbij past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.