LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Dit lees ik in het artikel Cruciale tijd voor actieve beleggingsfondsen door sterke opkomst ETFs en indexfondsen op de site Morning. Jack Pot heeft een mooi artikel hierover geschreven; Trackers (Indexfondsen en ETF). Zitten jullie al in ETFs en/of indexfondsen? Ik ben me hierin aan het verdiepen en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook vanuit kostenpunt, verhandelbaarheid. Waar kies je voor? Hebben jullie een favoriete aanbieder voor ETF? Welke beveel je aan en welke aanbieder moet ik, we links laten liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted April 16, 2015 Report Share Posted April 16, 2015 Belangrijk om te bedenken voor je de keuze maakt voor een ETF is waar wil je graag in beleggen. Zijn dit europese aandelen of wereldwijde, etc? Wil je een speciale index volgen (AEX, MSCI World, etc) of wil je iets 'exotischer' zoals een gelijkgewogen op maat gemaakte index. In dit geval worden bijvoorbeeld alle 25 aandelen uit de AEX een gelijk gewicht van 4% meegegeven. Dit volgt dus niet de aex index!! Ook kan het zijn dat er een sample van de index maar gekocht wordt, bijvoorbeeld 250 aandelen uit de MSCI World (Think Global Equity). Denk dus goed na wat je uiteindelijk wilt en zoek daarna een ETF of indexfonds uit wat daarbij past. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted April 16, 2015 Report Share Posted April 16, 2015 Ik heb alles in Vanguard fondsen zitten: Vrijwel geen tracking error, weinig kosten en mijn trackers volgen de MSCI. dat zijn 1700 firma's oid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reno Posted April 17, 2015 Report Share Posted April 17, 2015 Ik heb ook een groot deel in vanguard world. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 17, 2015 Author Report Share Posted April 17, 2015 Bedankt voor jullie informatie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts