Spring naar bijdragen

Review Duindigt paardenrenbaan Wassenaar 2017


Gast

Aanbevolen berichten

Gisteren met stralend mooi weer alweer richting Den Haag gereden. Dit keer naar de paardenrenbaan Duindigt. 

Doordat we nog moe waren van de laatste zomeravond van de Efteling de dag ervoor, waren we er best wel laat al in de middag en bij de entree vroeg ik of er nog wel wedstrijden waren. Tot 18.30u, dus we hadden nog tijd zat. Na de 7 euro p.p. betaald te hebben gingen we naar de tribunes. Het was erg druk, zo hadden we het nog nooit beleefd in die paar keren dat we geweest zijn, maar nog wel zitplaatsen voorradig. Nu alweer na een jaar of 5 geleden. De types eliten, die daar meestal waren met hoedjes en mannen met gekleurde (golf)pantalons zag ik deze keer ook weinig, maar tijdens de sanitaire pauze zag ik in een keer n stuk of 5 echte "wed-diva's" en hun kinderen hadden ook witte kanten jurkjes aan alsof het prinsesjes waren en die haartjes ook strak inelkaar gevlochten. 

Helemaal links van de tribunes stond een springkussen voor kids, maar toch vind ik t daar niet helemaal geschikt voor kinderen. Ze mogen wel binnen, gratis, maar los van t springkussen saai voor hun. Ik zag er ook maar een stuk of 8. Ik had even van te voren het idee mijn neefje en nichtje mee te nemen (omdat mij ooit verteld werd hun ergens mee naar toe te nemen waar ze nooit waren geweest en dat is al een hele klus). Ben blij dat ik dat niet heb gedaan, dus was inderdaad de goede keuze om hun niet mee te nemen.

Allereerst een paar rondes meegekeken en toen in de stervensdrukke hal uitgezocht hoe het ook al weer n beetje werkte met wedden. Beetje ingewikkeld. Dus, pas bij de derde ronde (Derby 2600m ) vanaf dat wij er waren heb ik een tientje op een paard gewed (waar voor een rij van 10 man voor de kassa en buiten ook nog wed-tentjes bleek later), die tevens als derde kanshebber stond aangeschreven. Het nummer stond me aan en de naam vond ik ook wel wat. Het was de hier beroemde "nummer 7"? op paard "Hillary Queen". Geweldige ronde! Mee doen met wedden is veel leuker dan alleen kijken. Van eerst de tribune verplaatsten we ons naar de bankjes vooraan. Ik heb foto's en filmpjes gemaakt. Mijn paardje nummer 7 moest 3x rond voor de finish en de 1e twee rondjes bleef hij steeds voorop rennen en ik dacht bijna dat ie het ging halen. Maar toen gebeurde er iets opvallends. Een jongen van pak weg eind 20 met een zwart shirt en een korte gele sportbroek begon te schreeuwen als een volslagen idioot en rende als t ware achter de banken van links naar rechts. Het was hem te doen om paard nummer 4. Die trok ineens een enorme sprint en werd op de valreep 1e. En mijn paardje nummer 7 was tweede en had goed zn best gedaan. Maar er zijn helaas betere.

Toen dat paard nummer 4 dus won, stoof die schreeuwende jongen ineens de renbaan op, trok zn shirt uit en bleef als n soort streaker rondrennen en joelen. Later bleek dat hij ook in de koets mocht ipv ontsnapt uit Parnassia en dus bij dat winnende paard hoorde en toen pinkte hij nog een paar tranen weg. Jeemig, wat n hilarische showtime gistermiddag door die kerel. We kwamen niet meer bij van het lachen, een vrouw achter mij en ik. 

Maar de hele happening vond ik geweldig, ook die muziekjes erbij, het commentaar door de luidspreker en die rennende paarden met karretjes erachter. Daarna nog een ronde gekeken en toen gegaan. Op het terrein kon je ook nog snacks kopen overigens. Nog 20 min. in de (uitreidende) file in dat kleine weggetje, daarna ergens eten en toen hop naar Noordwijkerhout. Sassenheim paste helaas niet meer in het tijdschema.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rhellevo:

Zou er echt een keer naar toe willen gaan, maar dan wel met een grote groep, maar dan gebruik ik lekker de app, geen zin om in de rij te staan.

Dat is dan nieuw met die app, wist ik nog niet. Was al lang niet meer geweest voor gisteren. In september is er weer n wedstrijd en ergens in november. Staat allemaal op hun site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei rhellevo:

Dacht dat het nog maar 1x per jaar was, en verder allemaal kleine wedstrijden waar weinig mensen op af komen.

Nee, dat klopt dus niet. Ze hadden ook al een paar wedstrijden er al op zitten in mei en juni geloof ik. Ik had het ook nog nooit zo druk gezien als zondag, maar ik kwam al niet vaak, dus voor de rest weet ik het niet. Op de site staat een hele agenda notering, een keer of 6 in t jaar, met de laatste in november.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.