TheGreatOne Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Dit is de slogan van OneTime. "Money on my mind" Vraag eens aan een gemiddelde tiener wat die later wilt worden en het antwoord is altijd hetzelfde; "Rijk" Waarom heeft geld zo'n enorme invloed op ons als mens? Op OneTime en uiteraard op dit forum zullen we jullie alle kneepjes van het vak leren en de kneepjes die wij nog niet kennen horen we graag weer van jullie. Zo kunnen we met deze kennis nog beter anticiperen op de mogelijkheden en nog meer dromen realiseren. Money on my mind, ik vind het perfect passen als slogan voor OneTime. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 17, 2015 Report Share Posted March 17, 2015 Iedereen wil stiekem gewoon rijk worden. Met geld op de bank zit je net even lekkerder slecht in je vel dan zonder ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 17, 2015 Report Share Posted March 17, 2015 Geld maakt niet gelukkig maar het is wel gemakkelijk als je het hebt :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 18, 2015 Report Share Posted March 18, 2015 HAHAHA, Geld maakt niet gelukkig, lol. Dat zeggen alleen mensen die het niet hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buck Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 Geld maakt niet gelukkig...maar het jankt een stuk prettiger in een Porche dan op een fiets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted March 19, 2015 Author Report Share Posted March 19, 2015 Vooral als je het niet heb en schulden is een relatie breker numero uno. We krijgen dit niet goed mee op school hoe je met geld moet omgaan en wat het nu eigenlijk is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 21, 2015 Report Share Posted March 21, 2015 We krijgen dit niet goed mee op school hoe je met geld moet omgaan en wat het nu eigenlijk is. Zo mee eens! Financien moeten verplicht in het vakkenpakket. Heel wat nuttiger dan handvaardigheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted March 22, 2015 Author Report Share Posted March 22, 2015 Als ik ouder hoor praten over geld en hun kinderen (bijvoorbeeld geen zakgeld geven omdat ze toch alles van pa en ma krijgen) Dan heb je in mijn ogen het niet helemaal door dat dit juist een begin van het probleem is. Geef ze zakgeld, leer, laat ze fouten maken en respect krijgen voor dit duistere goedje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 22, 2015 Report Share Posted March 22, 2015 Bij mij krijgen ze vanaf hun 6e zakgeld en ook direct een mooi bedragje (Althans in vergelijking met leeftijdsgenootjes) De oudste krijgt €10 in de maand automatisch bijgeschreven. Ik probeer hem juist niet te behoeden voor domme aankopen. Dat is moeilijk om te doen, want het is niet leuk als je oogappeltje wordt getild door een lokale ondernemer en je kan het voorkomen maar je doet het niet, maar wel meteen een heel goede levensles. Ik heb liever dat hij nu af en toe een tientje verklooit aan onzin, dan later een veel groter bedrag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted March 22, 2015 Report Share Posted March 22, 2015 Ik probeer hem juist niet te behoeden voor domme aankopen. Dat is moeilijk om te doen, want het is niet leuk als je oogappeltje wordt getild door een lokale ondernemer en je kan het voorkomen maar je doet het niet, maar wel meteen een heel goede levensles. Ik heb liever dat hij nu af en toe een tientje verklooit aan onzin, dan later een veel groter bedrag. Damn, misschien ook gaan toepassen. Tja, ik ben nog veel te beschermend. Mijn dochter van 10 krijgt wat geld om lekker uit te geven en om te sparen. Ze heeft al wat levenslessen gehad. Zoals van ruilen komt huilen. En toen ging het nog maar om knikkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 22, 2015 Report Share Posted March 22, 2015 Zoals van ruilen komt huilen. En toen ging het nog maar om knikkers. Ja dat zei mijn vrouw laatst ook toen ik haar laatst een voorstel deed. # ietsmetpartnerruil =)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted March 23, 2015 Report Share Posted March 23, 2015 Zoals van ruilen komt huilen. En toen ging het nog maar om knikkers. Ja dat zei mijn vrouw laatst ook toen ik haar laatst een voorstel deed. # ietsmetpartnerruil =)) Dan was je voorstel misschien niet goed genoeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted March 23, 2015 Report Share Posted March 23, 2015 Als ze weer eens gekalmeerd is, zal ik haar vragen wat het probleem nou precies was Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts