Spring naar bijdragen

Vakkundig gesloopt door durfkapitalisten


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Hoe staan jullie tegenover durfkapitalisten zoals KKR, die hele bedrijven en/of divisies van grote concerns opkoopt om ze daarna weer door te verkopen. Ze maken extreme winsten tegen elke prijs.

KKR heeft dit destijds gedaan met Vendex-KBB. Gekocht voor 1,4 miljard Euro. Daarna vakkundig opgedeeld, doorverkocht en een giga winst van vele miljarden behaald? Iedereen blij? Helaas niet, het gaat slecht met V&D zoals jullie weten. KKR zal er geen traan om laten want zij hebben de winst binnen. Meer achtergrond informatie, lees het artikel "Vakkundig gesloopt door durfkapitalisten!"

Ik ben benieuwd, wat jullie van dit soort durfkapitalisten vinden. Een zegen of een vloek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Ik heb groot respect voor de bedrijven die dit kunnen. Dit is de markt en wie dit kan 'spelen' op een legale eerlijke manier zijn de knapste koppen die er rond lopen. V en d gaat niet failliet door kkr, maar omdat het bedrijf gewoon geen toekomst heeft in de internetwereld. En tja dat de knappe koppen grote bonussen bij elkaar verdienen hoort er dan eenmaal bij. Volgens mij was er recent een private Equity CEO die meer dan een miljard had verdiend per jaar aan salaris en bonus. Dacht ook KKR. Als dat geen Onetimer is dan weet ik t niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Webwinkel Wehkamp.nl wordt volgens ingewijden voor 450 miljoen euro overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij Apax. Oeps! Goed nieuws of slecht nieuws! Goed nieuws voor de eigenaren! Zij gaan lekker cashen. Apax is niet onomstreden. Apax wordt betiteld als een Britse roofridder. Terecht?

Na de overname van de British United Shoe Machinery door APAX stortte het bedrijf in 2000 in. Nagenoeg alle bezittingen waren toen door Apax al verkocht. Ook de pensioenpot van het personeel bleek geleegd.

Pensioenpot geleegd! Ik vraag me dan af: " Hoe krijgen ze dit toch voor elkaar en zou dit ook in Nederland kunnen gebeuren?".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.