Spring naar bijdragen

Openingswedstrijd WK Voetbal: Mexico - Zuid-Afrika

Featured Replies

Geplaatst

Vanavond is het eindelijk zover: de openingswedstrijd van het WK voetbal! Gastland Mexico neemt het op tegen Zuid-Afrika. Op het WK van 2010 stonden deze landen ook al tegenover elkaar in de openingswedstrijd, die toen in 1-1 eindigde.

Gaan jullie kijken? En wat is jullie voorspelling voor de uitslag?

Zelf laat ik de openingsceremonie waarschijnlijk aan me voorbijgaan, maar de eerste WK wedstrijd ga ik wel kijken. Daarbij denk ik dat de favoriet Mexico er met de winst vandoor zal gaan.

Over het programma van vanavond:

De aftrap van het duel tussen gastland Mexico en Zuid-Afrika is om 21 uur Nederlandse tijd, na een uitgebreide openingsceremonie die om 19.30 uur begint. Hier zijn optredens van onder andere Shakira en Burna Boy die het officiële lied van dit WK hebben gemaakt (Dai Dai):

Andere artiesten die optreden: Alejandro Fernández, Belinda, J. Balvin, Los Ángeles Azules, Lila Downs, Danny Ocean, Maná en Tyla

Omdat het in drie landen wordt georganiseerd, zijn er dit bij dit kampioenschap drie verschillende openingsceremonies.

Wedstrijdinformatie Mexico - Zuid-Afrika (Groep A)

• Stadion: Het Mexico-Stad stadion (ook bekend als Banorte Stadium, Estadio Azteca of het Aztekenstadion)

• Tijd openingsceremonie: 19:30 uur Nederlandse tijd

• Tijd wedstrijd: 21:00 uur Nederlandse tijd

• Zender: NPO1

Posities FIFA-wereldranglijst

• Mexico: 15e plaats op de FIFA-wereldranglijst

• Zuid-Afrika: 60e plaats op de FIFA-wereldranglijst

De andere landen in Groep A zijn Zuid-Korea en Tsjechië. Zij komen vannacht om 04.00 uur Nederlandse tijd in actie. Daar ga ik mijn wekker in ieder geval niet voor zetten.

Geplaatst

Mexico FTW althans dat hoop ik. Ben groot Mexico fan (ooit eens 2 maanden in de jaren 90 door gereisd, en ze zijn zo gek op voetbal en trots. In 2014 was ik in LA om precies te zijn op de Santa Monica Pier en kwam ik een Mexicaan tegen met een t-shirt tegen Holland (omdat ze vonden dat kwart finale voetbal 2014 WK in de achtste finale door ons gestolen was) Ik weet nog dat ik zo blij was dat we net van ze gewonnen hadden. Dat moment (hij weet niet dat ik uit Nederland kwam) is mij altijd bijgebleven en gun het Mexico en ze hebben een team voor spelers met passie voor hun land en dat vind ik lastig te zetten over onze Oranje Leeuwen!

Ja ik tel de dagen altijd af, zoveel reuring, verbindingen en mooie filmpjes komen er aan. Wat ik ook geweldig vindt dat er altijd wel verrassingen op het WK zijn en hoop op landen uit Afrika en Roger Milla op 42 jarige leeftijd tijdens het WK in 1994 scoorde. Dus Ja ik geniet, nu en de aankomende weken, jij @TripleZero ?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.