Spring naar bijdragen

Voorspelling WK Voetbal wedstrijd Nederland - Japan

Featured Replies

Geplaatst

Zondag 14 juni is het de beurt aan groep F op dit wereldkampioenschap voetbal.

Om 22 uur Nederlandse tijd begint de eerste wedstrijd van Oranje in het Dallas Stadium in de Texaanse stad Arlington, live te volgen via NPO1. Zweden mag het vijf uur later opnemen tegen Tunesië in dezelfde groep (dan hoop ik zelf al te slapen).

Wat zijn jullie voorspellingen voor deze WK-wedstrijd tussen Nederland en Japan?

Mijn voorspelling is dat Nederland deze wedstrijd gaat winnen. Dit zeg ik niet met veel overtuiging, want de oefenwedstrijden tegen Oezbekistan en Algerije waren een drama. Ook bij de (online) bookmakers geldt Nederland als favoriet.

Over de wedstrijd

FIFA-Rankings Nederland en Japan

Nederland heeft de afgelopen 5 wedstrijden twee steekjes laten vallen door een nederlaag tegen Algerije en een gelijkspel tegen Ecuador. Japan heeft zijn laatste 5 wedstrijden gewonnen:

Japan gewonnen 5 wedstrijden

Eerdere wedstrijden tussen Nederland en Japan

Nederland heeft sinds 2009 drie keer tegen Japan gespeeld, met de volgende resultaten:

• 2009 (vriendschappelijk in Enschede): 3-0 voor Nederland

• 2010 (WK 2010 in Durban): 1-0 voor Nederland

• 2013 (vriendschappelijk in Genk): 2-2 gelijkspel

En nog een feitje van Wikipedia: De wedstrijd wordt zondag gespeeld in het grootste overdekte stadion ter wereld, normaal gesproken wordt hier American Football gespeeld door de Dallas Cowboys.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.