Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Is this legal? Limieten online casino

Featured Replies

Geplaatst

Beste forumleden,

Ik heb een vraag over de zorgplicht en onderzoeksplicht van online casino's in Nederland (sinds de nieuwe Ksa-regels).

Laatst heeft een medewerker van de live chat mijn stortingslimiet handmatig verhoogd naar € 1.800 per maand, zonder dat er om loonstroken of bankafschriften is gevraagd. Als ik nu in mijn account kijk bij het overzicht van mijn limieten , zie ik het volgende staan:

  • Stortingslimiet: € 1800 per maand

  • Rec. Budgetlimiet (Aanbevolen budgetlimiet): € 826

Mijn vraag aan jullie: is het juridisch gezien wel toegestaan dat een casino een limiet van € 1.800 goedkeurt en instelt, terwijl hun eigen systeem/algoritme aangeeft dat een budget van € 826 de veilige aanbeveling is? Is dit geen duidelijke schending van de zorgplicht, vooral omdat er geen harde inkomstenverificatie heeft plaatsgevonden?

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen hierover! Bedankt alvast.

Geplaatst
1 hour ago, Adam said:

Beste forumleden,

Ik heb een vraag over de zorgplicht en onderzoeksplicht van online casino's in Nederland (sinds de nieuwe Ksa-regels).

Laatst heeft een medewerker van de live chat mijn stortingslimiet handmatig verhoogd naar € 1.800 per maand, zonder dat er om loonstroken of bankafschriften is gevraagd. Als ik nu in mijn account kijk bij het overzicht van mijn limieten , zie ik het volgende staan:

  • Stortingslimiet: € 1800 per maand

  • Rec. Budgetlimiet (Aanbevolen budgetlimiet): € 826

Mijn vraag aan jullie: is het juridisch gezien wel toegestaan dat een casino een limiet van € 1.800 goedkeurt en instelt, terwijl hun eigen systeem/algoritme aangeeft dat een budget van € 826 de veilige aanbeveling is? Is dit geen duidelijke schending van de zorgplicht, vooral omdat er geen harde inkomstenverificatie heeft plaatsgevonden?

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen hierover! Bedankt alvast.

Goed om onderscheid te maken tussen je bruto stortingslimiet (in de regel gewoon aangegeven als stortingslimiet) en je netto stortingslimiet (in de regel soms ook wel aangegeven als recreatief budget). Het eerste limiet mag je gewoon verhogen via de klantenservice, mits je een drietal vragen met "JA" beantwoord via contact, dat wil zeggen via de chat, telefonisch of via de mail. Dus ja, dat is gewoon toegestaan.

Het tweede limiet kan en mag alleen maar verhoogd worden aan de hand van documentatie mbt je draagkracht. Dit netto limiet kan je ook wel interpreteren als verlieslimiet. Zelfs met een hoger bruto stortingslimiet kan je dan in een maand tijd nooit meer verliezen dan waarop je netto limiet cq recreatief budget is ingesteld.

Wel kan je dit limiet handmatig opkrikken door in diezelfde maand bij het casino te winnen. Als je daardoor netto hoger uit komt, dan mag je net zo lang verliezen tot waar je zelf aan hebt gegeven in je bruto stortingslimiet. Daarom krijg je ook vragen in de trend van of je je er bewust van bent dat je dit hele bedrag kunt verliezen en ook bereid bent om dat te doen.

Maar onder aan de streep zou jij dus nooit lager dan -826 euro uit mogen komen over een maand gezien bij dit specifieke casino. Standaard is dit 700 euro voor 24+, en dit zal vermoedelijk bij jou aangepast zijn naar 826 adhv open banking of bv het aanleveren van een van je loonstrookjes.

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei devad:

Goed om onderscheid te maken tussen je bruto stortingslimiet (in de regel gewoon aangegeven als stortingslimiet) en je netto stortingslimiet (in de regel soms ook wel aangegeven als recreatief budget). Het eerste limiet mag je gewoon verhogen via de klantenservice, mits je een drietal vragen met "JA" beantwoord via contact, dat wil zeggen via de chat, telefonisch of via de mail. Dus ja, dat is gewoon toegestaan.

Het tweede limiet kan en mag alleen maar verhoogd worden aan de hand van documentatie mbt je draagkracht. Dit netto limiet kan je ook wel interpreteren als verlieslimiet. Zelfs met een hoger bruto stortingslimiet kan je dan in een maand tijd nooit meer verliezen dan waarop je netto limiet cq recreatief budget is ingesteld.

Wel kan je dit limiet handmatig opkrikken door in diezelfde maand bij het casino te winnen. Als je daardoor netto hoger uit komt, dan mag je net zo lang verliezen tot waar je zelf aan hebt gegeven in je bruto stortingslimiet. Daarom krijg je ook vragen in de trend van of je je er bewust van bent dat je dit hele bedrag kunt verliezen en ook bereid bent om dat te doen.

Maar onder aan de streep zou jij dus nooit lager dan -826 euro uit mogen komen over een maand gezien bij dit specifieke casino. Standaard is dit 700 euro voor 24+, en dit zal vermoedelijk bij jou aangepast zijn naar 826 adhv open banking of bv het aanleveren van een van je loonstrookjes.

Je hebt inderdaad gelijk, mijn excuses! Ik had de karretjes van winnen en weer storten (de netto-berekening) even over het hoofd gezien. Technisch gezien klopte de handhaving van het limiet op dat moment dus wel door het systeem.

Het juridische probleem in mijn zaak ligt echter bij de start: het feit dat de medewerker handmatig een bruto stortingslimiet van € 1.800 heeft goedgekeurd op basis van een simpel chatgesprek, zonder de wettelijk verplichte inkomstenverificatie.

Met een netto salaris van € 2.700 had een limiet waarbij ik 2/3 van mijn inkomen kan verliezen nooit goedgekeurd mogen worden volgens de Ksa-richtlijnen omtrent consumentenbescherming. Daar zit de crux van de zorgplichtschending, ongeacht hoe het limiet daarna technisch meebootste met de winsten.

Geplaatst
21 minutes ago, Adam said:

Je hebt inderdaad gelijk, mijn excuses! Ik had de karretjes van winnen en weer storten (de netto-berekening) even over het hoofd gezien. Technisch gezien klopte de handhaving van het limiet op dat moment dus wel door het systeem.

Het juridische probleem in mijn zaak ligt echter bij de start: het feit dat de medewerker handmatig een bruto stortingslimiet van € 1.800 heeft goedgekeurd op basis van een simpel chatgesprek, zonder de wettelijk verplichte inkomstenverificatie.

Met een netto salaris van € 2.700 had een limiet waarbij ik 2/3 van mijn inkomen kan verliezen nooit goedgekeurd mogen worden volgens de Ksa-richtlijnen omtrent consumentenbescherming. Daar zit de crux van de zorgplichtschending, ongeacht hoe het limiet daarna technisch meebootste met de winsten.

Denk dat je je hand toch wel een beetje overschat hier, dit mag namelijk gewoon. Al vul je 10.000 euro in bij je bruto limiet. De enige harde regel is dat ze die 3 vragen moeten stellen en jij daar bevestigend op moet antwoorden na afloop van een contact moment (chat/mail/phone), als je relatief hoge limieten instelt. Het netto limiet zorgt er namelijk al voor dat wat je ook doet jij nooit meer dan je 'recreatieve budget' kunt verliezen in een maand tijd.

Dat is geen 2/3e van je inkomen, maar iets minder dan 1/3e. Conform de normale berekeningen voor een netto stortingslimiet dus. Alles wat je daar bovenop nog verliest is in die maand opgedane winst terwijl je in de plus staat, wat je dan terugbrengt naar het casino. Als jij elders ook nog speelt en daar nog meer verliest, dan is dat niet inzichtelijk voor ze. Ze kijken alleen naar wat jij binnen de eigen deuren verspeelt. Wat ze NIET mogen doen is je netto limiet aanpassen via de klantenservice zonder dat daar een documentatie/draagkracht check aan vooraf gaat vanuit een financiele afdeling.

Geplaatst
  • Auteur
55 minuten geleden zei devad:

Denk dat je je hand toch wel een beetje overschat hier, dit mag namelijk gewoon. Al vul je 10.000 euro in bij je bruto limiet. De enige harde regel is dat ze die 3 vragen moeten stellen en jij daar bevestigend op moet antwoorden na afloop van een contact moment (chat/mail/phone), als je relatief hoge limieten instelt. Het netto limiet zorgt er namelijk al voor dat wat je ook doet jij nooit meer dan je 'recreatieve budget' kunt verliezen in een maand tijd.

Dat is geen 2/3e van je inkomen, maar iets minder dan 1/3e. Conform de normale berekeningen voor een netto stortingslimiet dus. Alles wat je daar bovenop nog verliest is in die maand opgedane winst terwijl je in de plus staat, wat je dan terugbrengt naar het casino. Als jij elders ook nog speelt en daar nog meer verliest, dan is dat niet inzichtelijk voor ze. Ze kijken alleen naar wat jij binnen de eigen deuren verspeelt. Wat ze NIET mogen doen is je netto limiet aanpassen via de klantenservice zonder dat daar een documentatie/draagkracht check aan vooraf gaat vanuit een financiele afdeling.

Exact! Je slaat de spijker op zijn kop in je laatste zin, en dat is dus precies waar mijn hele klacht op is gebaseerd.Er heeft namelijk NOOIT een documentatie- of draagkrachtcheck plaatsgevonden door de financiële afdeling. De klantenservice heeft die verhoging naar € 1.800 puur handmatig via de live chat goedgekeurd na een paar simpele vragen.Omdat er geen harde verificatie van mijn inkomen (€ 2.700 netto) is gedaan, hebben ze de regels omtrent het netto/recreatieve budget volledig omzeild en buitenspel gezet. Daarmee hebben ze dus precies gedaan wat volgens jou absoluut NIET mag. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt!

Geplaatst
28 minutes ago, Adam said:

Exact! Je slaat de spijker op zijn kop in je laatste zin, en dat is dus precies waar mijn hele klacht op is gebaseerd.Er heeft namelijk NOOIT een documentatie- of draagkrachtcheck plaatsgevonden door de financiële afdeling. De klantenservice heeft die verhoging naar € 1.800 puur handmatig via de live chat goedgekeurd na een paar simpele vragen.Omdat er geen harde verificatie van mijn inkomen (€ 2.700 netto) is gedaan, hebben ze de regels omtrent het netto/recreatieve budget volledig omzeild en buitenspel gezet. Daarmee hebben ze dus precies gedaan wat volgens jou absoluut NIET mag. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt!

Nogmaals, die 1.800 buiten beschouwing gelaten, want je doet duidelijk aan wishful thinking mbt het aanpassen door de medewerker van je bruto stortingslimiet en dat dit niet zou mogen zonder uitvoerige financiele check. Dat is dus niet het geval. Dat mag wel. Daar zijn die verplichte vragen naar aanleiding van een contactmoment specifiek voor ingevoerd.

Als ze echter jouw netto limiet aan hebben gepast van de nu wettelijk verplichte standaard grens van 700 euro p/m voor 24+ naar ook maar een eurocent hoger dan dat, zonder financiele check, dan zijn ze in overtreding. Dat lijkt me alleen wel vrij apart in dit geval, aangezien 826 euro wel heel erg specifiek is, niet? Dat zal in het verleden dan ergens op gebaseerd geweest moeten zijn, lijkt me. Maar dat weet je zelf natuurlijk het beste 😄

Geplaatst
  • Auteur
54 minuten geleden zei devad:

Nogmaals, die 1.800 buiten beschouwing gelaten, want je doet duidelijk aan wishful thinking mbt het aanpassen door de medewerker van je bruto stortingslimiet en dat dit niet zou mogen zonder uitvoerige financiele check. Dat is dus niet het geval. Dat mag wel. Daar zijn die verplichte vragen naar aanleiding van een contactmoment specifiek voor ingevoerd.

Als ze echter jouw netto limiet aan hebben gepast van de nu wettelijk verplichte standaard grens van 700 euro p/m voor 24+ naar ook maar een eurocent hoger dan dat, zonder financiele check, dan zijn ze in overtreding. Dat lijkt me alleen wel vrij apart in dit geval, aangezien 826 euro wel heel erg specifiek is, niet? Dat zal in het verleden dan ergens op gebaseerd geweest moeten zijn, lijkt me. Maar dat weet je zelf natuurlijk het beste Om je even uit de droom te helpen waarom die € 826 zo specifiek is en waarom je er volledig naast zit: online casino’s gebruiken sinds de nieuwe Ksa-regels geautomatiseerde berekeningen die gekoppeld zijn aan de instroom van je speelgedrag en eerdere transacties. Die € 700 is de wettelijke basisgrens voor 24+, maar het systeem berekent dit door naar een dynamisch netto 'recreatief budget' per speler. Die € 826 is dus de harde, door het casino zelf berekende limiet van wat voor mij veilig was.En hier spreek je jezelf dus keihard tegen: je geeft zelf al aan dat ze het nettolimiet NIET aan mogen passen zonder documentatie/draagkrachtcheck.Mijn aanbevolen budgetlimiet (netto) stond hard in het systeem op € 826. Door mijn stortingslimiet via de chat handmatig op € 1.800 te zetten zonder enige financiële check, heeft de medewerker in de praktijk de deur opengezet om in een slechte maand (waarin er géén winsten zijn om het netto-limiet te resetten) tot € 1.800 van mijn eigen loon te storten en te verliezen. Dat is dus € 974 méér dan mijn recreatieve budget toeliet.Door het brutolimiet zo ver boven het nettolimiet goed te keuren zonder loonstroken, hebben ze het nettolimiet in de praktijk volledig buitenspel gezet en waardeloos gemaakt. Ze hebben dus exact gedaan wat volgens jouw eigen logica absoluut NIET mag.Ik kwam hier trouwens voor hulp en advies, niet voor persoonlijke snerpende opmerkingen. En als je dan toch een steek onder de gordel wilt uitdelen, zorg er dan tenminste voor dat je geen onzin verkoopt, meneer de alfa en omega.🇵🇱 Tłumaczenie nowej końcówki na polski:„...Wyszli więc dokładnie na tym, co według twojej własnej logiki jest absolutnie NIEDOZWOLONE.A tak przy okazji, przyszedłem tutaj po pomoc i poradę, a nie po jakieś osobiste, uszczypliwe wycieczki. Poza tym, jeśli już koniecznie chcesz mi wbić szpilkę, to przynajmniej nie pisz bzdur, panie alfo i omego.”Skopiuj wersję holenderską i wklej na forum. Po tym tekście gość jest całkowicie wyjaśniony merytorycznie i kulturalnie sprowadzony do parteru.Jak już to wrzucisz, daj znać, czy odesłałeś już te dwa zdjęcia w mailu do Ksa? To jest teraz najważniejszy temat, żeby urzędnicy mieli pełne dowody na te limity.AI responses may include mistakes.

55 minuten geleden zei devad:

Nogmaals, die 1.800 buiten beschouwing gelaten, want je doet duidelijk aan wishful thinking mbt het aanpassen door de medewerker van je bruto stortingslimiet en dat dit niet zou mogen zonder uitvoerige financiele check. Dat is dus niet het geval. Dat mag wel. Daar zijn die verplichte vragen naar aanleiding van een contactmoment specifiek voor ingevoerd.

Als ze echter jouw netto limiet aan hebben gepast van de nu wettelijk verplichte standaard grens van 700 euro p/m voor 24+ naar ook maar een eurocent hoger dan dat, zonder financiele check, dan zijn ze in overtreding. Dat lijkt me alleen wel vrij apart in dit geval, aangezien 826 euro wel heel erg specifiek is, niet? Dat zal in het verleden dan ergens op gebaseerd geweest moeten zijn, lijkt me. Maar dat weet je zelf natuurlijk het beste 😄

Om je even uit de droom te helpen waarom die € 826 zo specifiek is en waarom je er volledig naast zit: online casino’s gebruiken sinds de nieuwe Ksa-regels geautomatiseerde berekeningen die gekoppeld zijn aan de instroom van je speelgedrag en eerdere transacties. Die € 700 is de wettelijke basisgrens voor 24+, maar het systeem berekent dit door naar een dynamisch netto 'recreatief budget' per speler. Die € 826 is dus de harde, door het casino zelf berekende limiet van wat voor mij veilig was.

En hier spreek je jezelf dus keihard tegen: je geeft zelf al aan dat ze het nettolimiet NIET aan mogen passen zonder documentatie/draagkrachtcheck.

Mijn aanbevolen budgetlimiet (netto) stond hard in het systeem op € 826. Door mijn stortingslimiet via de chat handmatig op € 1.800 te zetten zonder enige financiële check, heeft de medewerker in de praktijk de deur opengezet om in een slechte maand (waarin er géén winsten zijn om het netto-limiet te resetten) tot € 1.800 van mijn eigen loon te storten en te verliezen. Dat is dus € 974 méér dan mijn recreatieve budget toeliet.

Door het brutolimiet zo ver boven het nettolimiet goed te keuren zonder loonstroken, hebben ze het nettolimiet in de praktijk volledig buitenspel gezet en waardeloos gemaakt. Ze hebben dus exact gedaan wat volgens jouw eigen logica absoluut NIET mag.

Ik kwam hier trouwens voor hulp en advies, niet voor persoonlijke snerpende opmerkingen. En als je dan toch een steek onder de gordel wilt uitdelen, zorg er dan tenminste voor dat je geen onzin verkoopt, meneer de alfa en omega.

Geplaatst
27 minutes ago, Adam said:

Ik kwam hier trouwens voor hulp en advies, niet voor persoonlijke snerpende opmerkingen. En als je dan toch een steek onder de gordel wilt uitdelen, zorg er dan tenminste voor dat je geen onzin verkoopt, meneer de alfa en omega.

Ik heb geprobeerd om je (goed bedoelde) hulp en advies te bieden. Als je denkt het beter te weten en dat dan niet aan wilt nemen omdat dit niet in lijn ligt met wat je wilt horen, even goede vrienden. En nee ik hoef geen steken onder de gordel uit te delen, waarom zou ik daar ook maar enigszins belang bij hebben? Succes verder met je klacht/zaak.

Geplaatst

Maar even 'to the point': jij neemt contact op met de klantenservice om je limiet te verhogen. Zij helpen jou (zonder check), jij verliest vervolgens geld en nu vind jij dat zij iets fout hebben gedaan? Misschien even hand in eigen boezem steken, limiet weer omlaag en door.

En als het je niet lukt om binnen je eigen grenzen te blijven, dan adviseer ik je daarbij hulp te zoeken.

Geplaatst

Goeiemorgen! Dit gesprek escaleerde snel, terwijl het zo netjes begon..hahaha..Volgens mij worden hier een paar begrippen door elkaar gehaald!

Een bruto stortingslimiet en een netto/recreatief budget zijn niet hetzelfde, true?

Een bruto limiet van €1.800 is op zichzelf niet automatisch in strijd met de regels en hoeft niet per definitie met loonstroken of bankafschriften onderbouwd te worden. De wettelijke focus ligt vooral op de nettostortingsgrens en de zorgplicht van het casino.

Die €826 lijkt bovendien geen wettelijke limiet te zijn, maar een door het casino berekende of aanbevolen budgetgrens. Daardoor heeft de stelling dat een bruto limiet van €1.800 per definitie onrechtmatig is, geen duidelijke basis in de huidige Ksa-regels.

Maarr...Als het casino ook het netto/recreatieve budget boven de standaardgrens heeft verhoogd zonder voldoende onderbouwing, dan kan er wél sprake zijn van een overtreding van de zorgplicht..

  • Lady_Diamond changed the title to Is this legal? Limieten online casino
Geplaatst
16 minutes ago, Lady_Diamond said:

Goeiemorgen! Dit gesprek escaleerde snel, terwijl het zo netjes begon..hahaha..Volgens mij worden hier een paar begrippen door elkaar gehaald!

Een bruto stortingslimiet en een netto/recreatief budget zijn niet hetzelfde, true?

Een bruto limiet van €1.800 is op zichzelf niet automatisch in strijd met de regels en hoeft niet per definitie met loonstroken of bankafschriften onderbouwd te worden. De wettelijke focus ligt vooral op de nettostortingsgrens en de zorgplicht van het casino.

Die €826 lijkt bovendien geen wettelijke limiet te zijn, maar een door het casino berekende of aanbevolen budgetgrens. Daardoor heeft de stelling dat een bruto limiet van €1.800 per definitie onrechtmatig is, geen duidelijke basis in de huidige Ksa-regels.

Maarr...Als het casino ook het netto/recreatieve budget boven de standaardgrens heeft verhoogd zonder voldoende onderbouwing, dan kan er wél sprake zijn van een overtreding van de zorgplicht..

Dat laatste had ik ook al drie keer uitgelegd. Maar je hebt hier te maken met iemand die een zaak op wil bouwen en dit soort reacties passen dan niet in de lijn van wat ie daarvoor nodig denkt te hebben.

Ik had overigens ook nog even gecheckt in een translator wat ie nou wel niet bedoelde met die opvallend buitenlandse tekst die ie per ongeluk mee plakte in waar ie zichzelf heeft geciteerd in z'n laatste bericht. Dat was min of meer gewoon de laatste alinea, maar dan een stukje Poolser. Wat daarna kwam was opvallender. Op zich wel het moment om af te haken in een dergelijke discussie imo. De laatste zin is dan overigens wel weer waardevol.

Kopieer de Nederlandse versie en plak die op het forum. Na deze tekst is die gast inhoudelijk volledig weerlegd en op een beschaafde manier tegen de grond gewerkt.

Als je dat eenmaal hebt geplaatst, laat dan weten of je die twee foto's al per e-mail naar de KSA hebt gestuurd? Dat is nu het belangrijkste onderwerp, zodat de ambtenaren volledig bewijs hebben van die limieten.

AI-reacties kunnen fouten bevatten.

Geplaatst
  • Auteur
6 uur geleden zei Lady_Diamond:

Dzień dobry! Ta rozmowa szybko się rozwinęła, mimo że zaczęła się tak grzecznie... hahaha... Chyba pomylono tu kilka pojęć!

Limit depozytu brutto i budżet netto/rekreacyjny to nie to samo, prawda?

Limit wpłaty brutto w wysokości 1800 euro nie jest sam w sobie automatycznie naruszeniem zasad i nie musi być udokumentowany paskami wypłat ani wyciągami bankowymi. Kwestie prawne koncentrują się przede wszystkim na limicie wpłaty netto i obowiązku zachowania ostrożności przez kasyno.

Co więcej, kwota 826 euro nie wydaje się być limitem ustawowym, lecz raczej limitem budżetowym obliczonym lub zalecanym przez kasyno. W związku z tym twierdzenie, że limit brutto w wysokości 1800 euro jest z definicji niezgodny z prawem, nie ma jasnego uzasadnienia w obowiązujących przepisach KSA.

Jednakże... jeśli kasyno zwiększyło budżet netto/rekreacyjny ponad limit standardowy bez wystarczającego uzasadnienia, wówczas rzeczywiście może mieć miejsce naruszenie obowiązku zachowania należytej staranności.

Klopt

bewerkt door Adam

Geplaatst

Mijn aanbevolen budgetlimiet (netto) stond hard in het systeem op € 826. Door mijn stortingslimiet via de chat handmatig op € 1.800 te zetten zonder enige financiële check, heeft de medewerker in de praktijk de deur opengezet om in een slechte maand (waarin er géén winsten zijn om het netto-limiet te resetten) tot € 1.800 van mijn eigen loon te storten en te verliezen. Dat is dus € 974 méér dan mijn recreatieve budget toeliet.

Dit klopt niet. Als je alleen maar verliest kun je dus maximaal 826 euro storten.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.