Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Krijg je als aandeelhouder cadeautjes? Royal Caribbean geeft onboard credit bij 100 aandelen

Featured Replies

Geplaatst

Royal Caribbean Cruises aandeel staat nu op 296,30USD, als je terug gaat naar Corona tijdperk zelfs ver onder de 100$ per aandeel van deze geweldige cruise maatschappij. Wij gaan zelf weer cruisen met deze maatschappij eind 2027 en ik las dat als je aandelen van deze club in bezit hebt je een recht hebt op een onboard tegoed tot aan 250$.

Nu vroeg ik mij af (niet dat ik deze ga doen) of er meer bekende bedrijven die op de beurs genoteerd zijn korting geven aan hun aandeelhouders of extra cadeautjes? Hebben jullie hier ervaring mee of weet je iets, was gewoon erg benieuwd hiernaar.

Ik heb het even CHAT gevraagd en kwam hiermee:

Ja, het klopt grotendeels: als je minimaal 100 aandelen Royal Caribbean Group — ticker RCL — bezit op het moment van varen, kun je aandeelhouders-onboard-credit aanvragen. Maar: het bedrag is niet standaard $150. Volgens de officiële Royal Caribbean Group shareholder benefit pagina is het nu:

Lengte cruise

Onboard credit

5 nachten of korter

$50

6 t/m 13 nachten

$100

14 nachten of langer

$250

World Cruise

$1.000

Voor jullie 13-night transatlantic cruise met Legend of the Seas zou dat dus naar de huidige regels waarschijnlijk $100 onboard credit per hut zijn, niet $150. Royal Caribbean zegt dat het voordeel geldt voor Royal Caribbean International, Celebrity Cruises en Silversea, met uitzonderingen zoals charters en Galapagos-sailings.

Belangrijke voorwaarden:

Je moet de 100 aandelen houden op het moment van sailing.

Het geldt per stateroom/hut, en alleen voor de hut waarin de aandeelhouder zelf meevaart.

Je moet het aanvragen via het online formulier, bij voorkeur ongeveer 2–3 weken voor vertrek.

Niet gebruikt onboard credit vervalt meestal aan het einde van de cruise en is niet uit te cashen.

Het kan niet worden gebruikt voor onboard service charges of vooraf gekochte activiteiten.

Dus: ja, het voordeel bestaat echt, maar voor jullie 13 nachten is het volgens de huidige tabel $100 OBC. Voor $250 moet je cruise 14 nachten of langer zijn. En puur financieel zou ik die 100 aandelen niet alleen voor dit voordeel kopen; dat is een flinke belegging met koersrisico.

Scherm­afbeelding 2026-07-06 om 13.58.12.png

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.