Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Interessante competities om op te wedden

Featured Replies

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd wat de sportwedders hier nou echt interessante competities vinden om op te wedden.
Spelen jullie straks vooral de grote competities en de Europese competities of ook andere competities die op basis van statistieken interessant zijn bijvoorbeeld?
En zijn er competities waar jullie echt bij wegblijven?

Geplaatst

Ik denk dat het vooral ligt aan de omstandigheden. Moet een ploeg echt winnen en is de odd ook goed? Zijn er veel geblesseerden of geschorsten? Of wil je gewoon een wedstrijd zien met een bepaalde speler? Kortom, ik heb buiten de eredivisie geen favoriete competitie, nee.

Geplaatst

NHL; >1300 wedstrijden per seizoen in 5-6 maanden, ideaal voor statistisch gefreubel.

Geplaatst
1 uur geleden zei JoE:

NHL; >1300 wedstrijden per seizoen in 5-6 maanden, ideaal voor statistisch gefreubel.

Een NHL seizoen start in oktober, maar inclusief play offs duurt het tot medio juni.

32 teams spelen ieder 82 wedstrijden in het reguliere seizoen. Dat zijn al 2.624 wedstrijden.

Geplaatst

Bundesliga, vooral de btts en +2,5 goals per wedstrijd.

leuk om met een free bet in te zetten, kijk de statistieken maar terug erg veel bundesliga rondes dat alle teams gescoord hebben en minimaal 2,5 goals per wedstrijd.

quot +30 als je alle wedstrijden combineert

Geplaatst
  • Auteur
Op 5-8-2026 om 13:29 zei Brunsie:

Een NHL seizoen start in oktober, maar inclusief play offs duurt het tot medio juni.

32 teams spelen ieder 82 wedstrijden in het reguliere seizoen. Dat zijn al 2.624 wedstrijden.

Ik zou dat aantal delen door 2 ivm twee teams in 1 wedstrijd.

Maar.. om on topic te zijn: NHL volg ik echt totaal niet en heb er ook nog nooit op gewed. Dan kunnen de stats nog zo interessant zijn, de sport moet mij wel boeien.
Al denk ik dat iedereen dat wel heeft toch? Of zijn er mensen die gewoon wedden op alles zolang de statistieken maar goed gebruikt kunnen worden.

Geplaatst
Op 7-8-2026 om 11:44 zei Frikan Del Piero:

Maar.. om on topic te zijn: NHL volg ik echt totaal niet en heb er ook nog nooit op gewed. Dan kunnen de stats nog zo interessant zijn, de sport moet mij wel boeien.
Al denk ik dat iedereen dat wel heeft toch? Of zijn er mensen die gewoon wedden op alles zolang de statistieken maar goed gebruikt kunnen worden.

Als een sport of competitie me niet interesseert ga ik er niet aan beginnen. Om ook maar te denken aan een model waarmee ik een kans maak tegen de bookmakers, is een fundamentele kennis van het spel een vereiste. Dit betekent wat mij betreft interesse in alle ins en outs van de sport, zodat bij- en hoofdzaken kunnen worden gescheiden en de factoren die daadwerkelijk bepalend blijken voor het resultaat in kaart kunnen worden gebracht.

Dus, eenvoudig gesteld: ik kijk een aantal wedstrijden, zie wat er gebeurt, bepaal welke factoren de uitslag in hoge mate beïnvloeden en welke van veel minder belang zijn, en dan probeer ik deze factoren te kwantificeren, oftewel te vatten in een model met een voorspellende waarde voor toekomstige wedstrijden. Een onmisbaar hulpmiddel hierbij is historische data. Hiermee kan ik het model toetsen op effectiviteit, door een simulatie te runnen over de afgelopen seizoenen.

Dus simpel gesteld: door een voorspelling te doen van wedstrijden die al gespeeld zijn kun je meteen zien of de voorspelling klopt of niet. Hiermee kan het model worden gefinetuned. De wegingsfactoren kunnen worden bijgesteld of geheel worden verwijderd of vervangen door een nieuwe factor die toch van meer belang blijkt te zijn. Nu is het probleem dat sport een zich continue ontwikkelend fenomeen is (het voetbal/ijshockey is in 10 jaar enorm geëvolueerd), dus de data uit het verleden bieden zeker geen garantie voor het heden.

Daarom is het prettig dat een NHL-seizoen 1312 wedstrijden lang is. De eerste 1-2 maanden kunnen worden gebruikt om data te verzamelen die het model voeden. Ik gebruik vooral voortschrijdende gemiddelden, dus maak altijd gebruik van de meest recente data, die van de laatste 10 gespeelde uit- of thuiswedstrijden. De wedstrijden worden in een dusdanig hoge frequentie gespeeld dat data van 10 wedstrijden geleden nog best voorspellende waarde hebben voor de komende wedstrijden. Dus ik begin pas met gokken (want dat blijft het) als het seizoen al 25 wedstrijden of zo onderweg is. Het voetbalseizoen is dan al bijna over, dus deze werkwijze is niet echt geschikt voor de Eredivisie.

Dit is in heel algemene bewoordingen de werkwijze. Er valt natuurlijk nog veel en veel meer over te zeggen. Misschien een andere keer.

Geplaatst
Op 5-8-2026 om 11:46 zei JoE:

Als het om massa gaat moet je natuurlijk naar de MLB gaan daar speelt elk team 162 competitiewedstrijden.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.