Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Goktransacties op bankafschriften bij hypotheekaanvraag – Hoeveel kans maak ik?

Featured Replies

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik willen binnenkort ons eerste huis kopen, maar ik stel het hypotheekgesprek steeds uit. Ik zit namelijk met het volgende:

• Inkomsten & Spaargeld: Vaste baan, nooit schulden/BKR gehad en ~55k spaargeld.

• Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.

Ik ben er nu definitief klaar mee en stop per direct, maar de transacties staan wel op mijn afschriften. Mijn vriendin weet hier niks van en ik schaam me kapot.

Mijn vragen:

1. Hoeveel maanden kijken banken/hypotheekverstrekkers doorgaans terug op je afschriften?

2. Is gokken (ondanks voldoende spaargeld en een vast contract) een directe reden voor afwijzing?

3. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

bewerkt door LeioThrixx

• LeioThrixx changed the title to Goktransacties op bankafschriften bij hypotheekaanvraag – Hoeveel kans maak ik?
Geplaatst

Een huis kopen voelt goed, samen wonen en echt een eigen dak boven je hoofd waar je ook nog aanpassingen in kan doen. Ons eerste (nieuwbouw) appartement kochten we in 1994 in Hilversum en dat was achteraf gezien een goede keuze ipv 950 gulden wegpissen elke maand aan een huis waar meerdere mensen in huurden in een slechtere wijk.

Dus ik snap, voel en begrijp echt dat dit een mooie prioriteit is om dit ook echt samen te doen en is ook niet niks. Voordat je echt een huis gekocht hebt ben je wel een tijdje verder en dan gaan die maanden waarin het bankafschriften (gok afschrijvingen op staan) ook verdwijnen. Heb je ook wel winsten of terugboekingen op je bankafschrift staan of alleen maar verliezen?

Cruks inschrijven om niet weer in de fout te gaan lijkt mij een hele goede oplossing om in ieder geval verval een stuk minder snel te laten komen.

Zijn jullie al bij een hypotheek verstrekker geweest? Ik zou daar 100% open kaart spelen zodat je niet voor verrassingen komt. Daarnaast voordat je überhaupt gaat kijken, bieden en doorpakken eerst met je vriendin praten (hoe vervellend dit ook is) en je weet ook precies waarom, dit blijft voor altijd boven de markt hangen en eerlijk zijn geeft rust en extra controle omdat je ook samen je financiele huishouding moet gaan doen, anders wordt een huis kopen een eilandjes ding in jullie relatie. Dus er speelt meer dan alleen dat je de afgelopen maanden stiekem gegokt hebt.

Dat je hier al open bent en er aan wilt werken is een goed teken en een huis kopen en daarmee een stuk van jullie toekomst veilig stellen moet prioriteit zijn om inkomsten en uitgaven goed in kaart te brengen en elke maand om de keukentafel zitten en jullie financiele plannen en toekomst te bespreken. (ik ben al een oude man dus kan hier wel wat over zeggen zodat je niet fouten maakt die veel mensen maken en ik uiteraard ook.

1. jaar zou super fijn zijn anders 6 maanden.

2. Nee, absoluut niet maar kan en zal een rol spelen (en vragen over komen) mede omdat het 2500€ de bank (of geld versterker) je betrouwbaar wilt toetsen.

3. Persoonlijk niet.

Het scheelt veel als je 10%+ kan aanbetalen voor het huis dan heeft de geldversterker minder risico en zijn dit soort incidenten beter de handelen. Voor nu, gokken afzweren, focus op je vriendin, aankoop huis (onderzoek, droom en manifesteer) en andere leven dingen van het leven. Tegenwoordig is het al een soort van Jackpot als je een huis kan kopen en moet ook echt een feestje zijn en dat betekend prioriteiten gaan stellen en ook aan houden.

Houdt ons op de hoogte als je wilt @LeioThrixx

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.