Spring naar bijdragen
Logo Oranje Palace
Oranje Palace

100% Welkomstbonus

Speel hier!
Logo 888
Tonybet

3.000+ Spellen

Speel hier!

Uber- verificatiecode (SCAM)

Featured Replies

Geplaatst

Trapte er bijna in (Heb ook gewoon een Uber account) maar had niks besteld, en toen ik meerdere appjes en whatsappjes kreeg dacht ik huh, even zoeken op internet en blijkt gewoon een SCAM te zijn. Maar hoe komen ze aan je email en telefoonnummer? Dus negeren is het motto, jullie hier al een keer last van gehad?

Scherm­afbeelding 2026-08-19 om 08.34.43.png

c49912b2-1ae1-4a33-b69b-9dc6a1b486b5.jpg

Geplaatst

Volgens mij ook een keer gehad. Maar wat is de scam precies? Of zijn de knopjes 'Code kopiëren' en 'Ik heb geen code aangevraagd' vuile links?

Geplaatst

Ze hebben je naam,mail en 06 nummer en het komt van uber zelf?

Wat is de scam? Lijkt me eerder dat iemand een reset heeft aangevraagd.

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei MrBlue:

Wat is de scam? Lijkt me eerder dat iemand een reset heeft aangevraagd.

Ja en ik denk dat MrBlue hier grotendeels gelijk heeft. Als de berichten daadwerkelijk van Uber komen, is de verificatiecode zelf waarschijnlijk geen scam. Uber bevestigt dat het inlogcodes tegenwoordig via sms óf WhatsApp kan versturen.

De truc werkt meestal zo:

Iemand probeert met jouw telefoonnummer/e-mailadres op jouw Uber-account in te loggen. Dat kan een crimineel zijn, maar incidenteel ook iemand die een verkeerd nummer invoert.

Uber zelf stuurt jou vervolgens een echte verificatiecode.

De aanvaller heeft die code nodig om verder te komen.

Bij de echte scam volgt vaak daarna een WhatsAppje, sms, telefoontje of nepmail in de trant van: "Uber Support hier, we moeten uw account controleren, kunt u de code doorgeven?"

Geef je die code door, dan kan de aanvaller mogelijk toegang tot je account krijgen. Uber waarschuwt expliciet dat medewerkers nooit om je verificatiecode zullen vragen.

Dus het opvallende is: de eerste Uber-mail/WhatsApp kan 100% echt zijn terwijl er tóch een aanval bezig is.

Ik hou jullie op de hoogte als er meer binnen komt. Dank voor de feedback.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Configureer Push Notificaties in de browser

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.