Spring naar bijdragen

Een grote bedreiging voor crypto


Digital Invest

Aanbevolen berichten

Ik lees zojuist dit stukje op de website van Onetime: https://www.onetime.nl/geld/virtueel-geld/was-miljonair-tot-crypto-crash-kwam

Dit verhaal geeft precies hetgeen weer wat ik als één van de grote bedreigingen voor het mainstream gaan van cryptocurrency zie. De ‘nieuwe rijken’ in tokens bestaan uit een bonte mix van ictnerds,  conspiracy denkers die veel te veel wiet roken en millennials met de rugengraat van een weekdier zoals deze brievenschrijver. Al deze ‘nieuwe rijken’ hebben één ding gemeen. Janken als een klein kind en gelijk de moed opgeven als de cryptokoersen na vele duzienden procenten koersstijging een keer rond de 50% corrigeren.

Voor een aanzienlijk deel van de vroege instappers geldt daarnaast. Hoe passiever en ongeïnteresseerder hun houding is geweest is hoe groter hun winst nu. Persoonlijk denk ik dat de kans klein is het ‘oude geld’ een aanzienlijk deel van hun rijkdom weg laat vloeien naar deze inmiddels forse groep crypto rijken.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Zie het als één manier (van velen) om te investeren, niet als een "get rich quick" mogelijkheid (zoals de meesten). Een normale investering rendeert ook niet 200% per jaar, elk jaar.

Wat mij betreft moet blockchain zijn nut nog wel bewijzen door meer mainstream te worden. Dat wil zeggen dat het in dagelijks gebruik omhoog gaat en door een grotere groep mensen wordt omarmd.  Nu is het nog vrij "nerdy". Maar daardoor nu nog een prima instapmoment. Je ziet al steeds meer mensen interesse krijgen ervoor, dus kwestie van tijd dat ea mainstream wordt (en koersen daarmee omhoog gaan).

bewerkt door Shameless (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.