Spring naar bijdragen

RaiBlocks heet nu Nano


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

Wat. Een. Move.

Het gerucht ging al langer, maar zojuist volgde de officiële bekendmaking. Een rebranding kan zeer tricky zijn, maar in dit geval denk ik dat het een supermove is. De naam Nano is gewoonweg fantastisch voor een kleine, snelle, goedkope (want zero transaction fee) crypto die zich grotendeels richt op IoT waarbij smart devices elkaar onderling chargen.

En ze hebben ook inmiddels de prachtige domeinnaam www.nano.org gekocht hiervoor. Zal een flinke bak geld XRB hebben gekost! Maar ach wtf, hele crypto is premined dus funds in overvloed daar. Anyway. I ? RaiBlocks Nano nu nog meer!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is denk ik het precieze punt, en de bevestiging dat het niets meer dan een zeepbel is deze hele cryptomarkt. Een 'coin', niet een bedrijf, maar een virtueel muntje verandert de naam en op dat moment zijn alle beschikbare muntjes ineens 800 miljoen meer waard. Zie je het al voor je? Philips verandert de naam in Medic-systems en de dag erna is het bedrijf 5 miljard meer waard, want ja het bekt zo lekker :). Super leuk natuurlijk dat de koers stijgt, maar gebaseerd op een aanpassinkje van de naam?

Voor mij persoonlijk wederom een teken aan de wand dat het uiteindelijk niet anders kan dan uit elkaar vallen deze zeepbel.

Desalniettemin investeer ik wel bij dalende koersen in crypto's, maar dat is niet meer en minder een postcodeloterij effect :) . Ook heb ik Raiblocks in de portefeuille en profiteren die nu wel mooi mee met deze waanzin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je opmerking is geheel terecht, maar dat wil niet zeggen dat je ook gelijk hebt ?  Markten kunnen zich immers irrationeel en emotioneel gedragen.

Een vergelijking: vaak hoor ik van mensen dat ze het programma van Partij vd Dieren erg goed vinden, maar er niet op stemmen vanwege die 'rare' naam. De kans is groot dat de partij heel wat meer zetels zou krijgen door enkel de naam te veranderen. Dus ja, het is mogelijk dat iets beter scoort door enkel te rebranden. Maar er is natuurlijk ook het risico dat het je merk beschadigd. Nu zijn de crypto's nog jong, en RaiBlocks las ik zelf bv ook pas voor het eerst in november over, dus als je een naamswijziging wilt doen, dan beter zo snel mogelijk

Zelf zie ik deze naamsverandering als een katalysator voor een techniek die in de basis al goed is. Een extra zetje in de rug voor World Domination, mwuhahaha. Maar goed, alle gekheid op een stokkie, het is niks meer en niks minder dan een naamsverandering, maar wel een sterke. En dat zal wat vruchten afwerpen. Enerzijds door mensen die het hierdoor als meer waardevol zien, anderzijds door mensen die denken dat andere mensen het als meer waardevol gaan zien. Zo zit dat wereldje van beleggen in elkaar toch? ? Perverse prikkels all over the place. (Van mijn part mogen ze het verbieden of een dikke tax op leggen, maar dat terzijde).

4 uur geleden zei JackPot:

de bevestiging dat het niets meer dan een zeepbel is deze hele cryptomarkt

Dat het vrij extreme vormen aanneemt kan ik wel beamen, maar door het een bubbel te noemen doe je de techniek te kort. Met een factor miljard. De cryptos maken het voor het eerste in de geschiedenis mogelijk om wereldwijd op een robuuste, transparante en eerlijke manier waarde te transporteren, zonder afhankelijk te zijn van een derde partij. Dat is net zo revolutionair als wat het internet in zijn geheel heeft betekend voor kennis en informatie.

Daarnaast: Het is niet raarderder dat een Bitcoin een miljoen dollar waard wordt dan één enkele dollar. Anders gezegd, als een Bitcoin een koopkracht van $1 kan krijgen, dan is er geen enkele reden dat niet ook de koopkracht van $1.000.000 kan krijgen. En dat gaat dan ook gebeuren, vermoed ik. En als we daarmee de basis leggen (met mogelijk een klein aantal sterke crypto's) om een goed werkend, eerlijk, wereldwijd financieel systeem te vormen, dan zullen we terugkijkend zeggen dat de grootste zeepbel de dollar, euro en vergelijkbare valuta's zijn geweest ... ✌️

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...