LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 OneTimers, welkom in de topic: Hoe verloopt de beursmaand Mei 2015 voor jou? Hierin kun je alles zetten wat te maken heeft met je beleggingsportefeuille. Een nieuwe maand, dus weer nieuwe kansen op succes! Hoe was je rendement deze maand? Is de waarde van je portefeuille gezakt of juist gestegen? Wat waren je toppers of floppers? Welke aandelen, opties, … heb je gekocht of juist verkocht? Waarom? Deel hier je informatie, voorkennis! Wie weet kan ik er van leren of nog beter meeprofiteren. Vergeet de favoriete citaten van onze Gordon Gekko niet: The most valuable commodity I know of is information. I look at a hundred deals a day. I pick one. Bulls make money. Bears make money. Pigs? They get slaughtered. Greed is Good Ik wens een ieder en zeker mezelf, een $ucce$volle beursmaand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted April 30, 2015 Author Report Share Posted April 30, 2015 Sell in may and go away, but remember to come back in september! Ik geloof niet in deze beurswijsheid. Jullie wel? Slot stand 30-04-2015 AEX-Index 487,85 DAX Index 11.454,38 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 2, 2015 Author Report Share Posted May 2, 2015 1 Mei waren de beurzen gesloten in Europa. In de VS niet: Dow Jones Index = 18.024,06 + 1,03% Nasdaq Index = 5.005,3906 +1,29% S&P 500 index = 2.108,29 + 1,09% Mogen we ervan uitgaan dat a.s. maandag de beurzen in Europa positief openen. Ik ga hier wel van uit. Wat denken jullie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 8, 2015 Author Report Share Posted May 8, 2015 Een weekje naar Duitsland geweest en daar de economie gespekt. Zie ik niet meteen terug in de DAX ) Heb ik nog spannend beursnieuws gemist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 9, 2015 Report Share Posted May 9, 2015 De beurs had gisteren een enorme rally naar 490 vanwege de goede resultaten met de verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk. De beurs was afgelopen maand behoorlijk in een downtrend geraakt en ging van de 510 rap onder de 480. Zelf heb ik totaal niet kunnen profiteren van deze daling en stijging en sta maar een beetje langs de zijlijn te kijken hoe de trend steeds sterker wordt omhoog. Rente is historisch laag en economie trekt aan en dat is natuurlijk een perfecte mix om de koersen verder te laten stijgen. Met een dure dollar nog op 1.12 t.o.v. de euro en goud die blijft hangen zo rond de 1200$ per ounce is het voor mij gewoon nog de kat uit de boom kijken en te dromen van, wat als ik dit nu had gedaan.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reno Posted May 12, 2015 Report Share Posted May 12, 2015 Slechte maand voor mij. Zit mis. Mag nog steeds niet klagen m.b.t. YTD rendement. Griekenland hakt er weer lekker in. Kakt een beetje in in de EU. Ik blijf wel positief over de lange termijn. UPS en downs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted May 15, 2015 Report Share Posted May 15, 2015 Goud en zilver omhoog en ik zit hier met een grote glimlach, lijkt uit de trend te breken. Ziet er goed uit technisch gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 15, 2015 Author Report Share Posted May 15, 2015 S6, ik houd even mijn mond dicht over mijn beleggingen. Gaat dit jaar nog niet zo goed. Nog geen klapper gemaakt alleen een flink aantal aandelen wat veel minder waard is geworden. Ook opties die ik waarschijnlijk waardeloos gaan aflopen. Ik heb nog 7 maanden. Het kan nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted May 16, 2015 Report Share Posted May 16, 2015 @lasvegasnic de start van 2015 is een van de beste beurs kwartalen ooit! Zo zie je maar weer dat passief beheer de enige juiste keuze is. Passieve portefeuille in aandelen had meer dan 10 procent gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 17, 2015 Author Report Share Posted May 17, 2015 @lasvegasnic de start van 2015 is een van de beste beurs kwartalen ooit! Zo zie je maar weer dat passief beheer de enige juiste keuze is. Passieve portefeuille in aandelen had meer dan 10 procent gedaan. Ik ga meer balans in mijn portefeuille brengen en meer passief beleggen. Waarschijnlijk nog meer ETF kopen. Ook maar eens afscheid nemen van een paar aandelen die dik in de min staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted May 18, 2015 Report Share Posted May 18, 2015 En dan tot je pensioen niet meer naar omkijken . Dat kan dan zo maar eens een paar jaar eerder zijn dan verwacht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 19, 2015 Author Report Share Posted May 19, 2015 En dan tot je pensioen niet meer naar omkijken . Dat kan dan zo maar eens een paar jaar eerder zijn dan verwacht Dat zou mooi zijn. Ergens een beleggingsportefeuille hebben staan en er achter komen dat daar nog heel veel op staat. Ka$$a! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 26, 2015 Author Report Share Posted May 26, 2015 Dat gekloot met de Grieken. Een hoop onzekerheid en dus beurs gaat weer flink naar beneden. We staan weer onder de 500 punten namelijk op 496,50. Volgende stappen. Griekenland eruit, Brexit Britten. Weer wat onzekerheid eruit ) AEX down naar 400 of nog lager? Hierna weer rustig opbouwen >- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomore Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Naar 400 @lasvegasnic ? We staan daar nog 20 procent vanaf. Dan moet er wel een mega crisis komen en daar geloof ik niet in. Positief denken! Op naar de 600, en kwijt schelden die schuld van de Grieken in ruil voor weekje vakantie in Griekenland voor elke Europeaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 26, 2015 Author Report Share Posted May 26, 2015 Naar 400 @lasvegasnic ? We staan daar nog 20 procent vanaf. Dan moet er wel een mega crisis komen en daar geloof ik niet in. Positief denken! Op naar de 600, en kwijt schelden die schuld van de Grieken in ruil voor weekje vakantie in Griekenland voor elke Europeaan Dat hoop ik ook maar ik ben dat ge-emmer over Griekenland beu. Eruit. Hetzelfde geldt voor de Britten. Ze willen wel in de EU blijven maar hebben natuurlijk veel wensen, eisen. Ze hebben al heel veel, lang geprofiteerd dankzij de goede onderhandelingen van Margaret Thatcher. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted May 30, 2015 Author Report Share Posted May 30, 2015 Tot nu toe heeft maar 1 aandeel het goed gedaan dit jaar en dat is ING. Helaas niet voldoende voor een positief rendement X( voor de gehele portefeuille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts