Spring naar bijdragen

Analyse NEO


JackPot

Aanbevolen berichten

Neo, is een van de smaakmakers in cryptoland, met enorme stijgingen de afgelopen maanden. Voorheen was de naam van de munt ‘Antshares’, en heeft het als doel om e-commerce te verbeteren wereldwijd.

NEO heeft een grote overlap of overeenkomst met Ethereum, maar is de oorsprong van NEO Chinees en dat maakt het ook zo populair. Dit land is cryptogek, zoals meerdere landen in Oost Azie.

One Lucky Lady heeft een uitgebreid artikel geschreven met uitleg en informatie over NEO, en ik zal me beperken tot de huidige stand van zaken.

NEO.png.ce2bbe26d0b75ff4d633843dbce21370.png

De huidige koers van NEO ligt rond de $115, en heeft een hoogtepunt bereikt begin januari 2018 van boven de $160. Daarna is het met de gehele cryptomarkt teruggezakt tot onder de $80 om ook weer snel terug te krabbelen naar het huidige niveau.

Als we kijken naar de Technische Analyse van NEO ten opzichte van USD dan zien we relatief een behoorlijk zijwaarts patroon de afgelopen maand. Tenminste zo lijkt het in de grafiek, maar de bewegingen zijn toch fors.

In de grafiek zien we duidelijk dat er een redelijk sterke steun ligt zo rond de $95. Enkele keren heeft dit al als steun mogen dienen (rode cirkeltjes). Alleen tijdens de crypto-crash van begin februari zakte NEO hard door de steun heen, met overigens niet hele hoge volumes. Deze zag je wel tijdens de daling zo rond 15 januari. 

In de MACD (onderste grafiek met oranje en blauwe lijn) zie we dat de korte termijn nu de lange termijn kruist, wat gezien mag worden als een koopmoment. Maar ook NEO blijft uiteraard afhankelijk van het algehele sentiment rond cryptovaluta, wat op dit moment fragiel is te noemen.

Mijn persoonlijke gevoel is dat het interessant is om NEO bij een daling richting de $95 op te pikken.

Een belangrijk extra punt waardoor ik NEO serieuze kansen toedicht is het feit dat er steeds meer nieuwe producten, en munten, op de NEO blockchain beschikbaar zullen komen. Deze producten dienen dus gebruik te maken van NEO, en hierdoor zal de vraag naar de NEO coins alleen maar toenemen. De handel in cryptomunten bestaat nog altijd uit vraag en aanbod, en als de vraag toeneemt zal dit uiteindelijk (kunnen) leiden tot een koersstijging.

Conclusie: advies voor NEO

NEO is een munt met een toekomst, zowel door de Chinese steun, alsmede het feit dat de blockchain gebruikt zal gaan worden voor ICO’s en voor diensten.
De belangrijkste vraag is wat de koers kan gaan doen in de toekomst. De huidige marketcap is ruim $7 miljard, wat een gigantisch bedrag is, maar nog relatief laag in vergelijking met Bitcoin en Ethereum. Er zijn nu 65 miljoen NEO’s uitgegeven en de totale ‘supply’ zal 100 miljoen coins bedragen.

De blockchain van NEO is zeer snel, waarbij er 10.000 transacties per seconde verhandeld kunnen worden, in vergelijking met zo’n 15 per seconde voor de Ethereum blockchain.

Ik denk dat NEO in elke crypto-portefeuille een plekje verdiend. Ik verwacht geen extreme wonderen van NEO, bijvoorbeeld een koers die keer 10 of keer 100 zal gaan.

image.png

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...