LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Het kan iedereen overkomen. Geldproblemen. Schulden blijven groeien Vandaag presenteert de NVVK, de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, haar jaarcijfers schuldhulpverlening over 2014. Wederom is er een stijging van het aantal mensen dat zich bij de NVVK-leden meldt en opnieuw is de gemiddelde schuld toegenomen. In 2014 waren er 92.000 aanmeldingen, in 2013 waren dit er 89.000. De gemiddelde schuld steeg in een jaar tijd van 37.700 euro naar 38.500 euro. Lees hier het complete persbericht Ondanks economisch herstel blijven schulden groeien. Heb je schulden, geldproblemen en wil je daar iets aan doen? Kijk dan eens op www.zelfjeschuldenregelen.nl, NVVK, dé brancheorganisatie voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, www.nibud.nl, Rijksoverheid. Stop niet je hoofd in het zand want geldproblemen lossen zich niet vanzelf op! Vraag eventueel hulp aan familie, goede vrienden, collega's of je werkgever. Ga niet meteen om geld vragen!!!! Pas op voor: Malafide schuldhulpverleningsorganisaties. Probeer samen inzichtelijk te krijgen wat het probleem precies is en welke zaken meteen aangepakt moeten worden. Maak inzichtelijk: - Hoeveel geld komt er binnen en hoeveel geld gaat eruit. (Zorg dat je administratie klopt!) - Welke rekeningen moeten meteen betaald worden. - Waar kan op bespaard worden. - Hoe genereer ik extra inkomsten. Hoe genereer ik extra inkomsten. Dat wil niet zeggen dat je nu staatssloten, krasloten moet gaan kopen. Nee, je moet gewoon kijken of het mogelijk is om meer te gaan werken of eventueel ander werk erbij te doen. Het zal niet makkelijk zijn! Hebben OneTimers nog meer tips of aanvullingen. Ik ben namelijk geen Budgetcoach >- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts