Spring naar bijdragen

Griekenland en noodsteun. Waar zijn al die miljarden gebleven?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Hier dus als ik onderstaand artikel mag geloven.

Hoe 250 miljard noodsteun voor Griekenland vooral Westerse banken rijker maakt..

Wat ik ook niet snap?

Politiek wil Griekenland geen geld geven maar ECB geeft de Griekse banken wel weer steun omdat deze dreigen om te vallen door een mogelijk bankrun. Ook hier praat je over miljarden. Wie gaan deze miljarden eigenlijk ophoesten? Ik ben het spoor bijster. Hier worden wij als Nederlanders, Europeanen toch benadeeld. Vraag me af hoelang deze Griekse soap moet duren. Gaat het uberhaubt nog wel om Griekenland. Er worden vieze, smerige politieke spelletjes gespeeld.

Hoe denken jullie over deze Griekse soap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Eens (wederom) met Jackpot. Als je A hebt gezegd dan moet je ook B zeggen.

Er zitten nu eenmaal weeffouten in de euro. Ik denk dat men gewoon veel te graag de euro wilde en niet heeft gekeken naar de problemen die dit met zich mee kan brengen allemaal.

Als je gaat voor 1 Europese monetaire unie, dan moet je ook alle regels die daar verder bijhoren gelijk trekken: Belastingstelsels, hypotheekregels, pensioenleeftijden en stelsels. Kortom alles. Dat kan gewoonweg niet, ergo: De Euro had er nooit moeten komen, maar hij is er nu en terugdraaien is onmogelijk. So we got to make it work.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugdraaien onmogelijk? Welnee, een kade kan ook prima een schip doen keren b-(

De hele kwestie met de euro is kinderlijk eenvoudig:

1. Een monetaire unie vraagt om een politieke unie.

2. Een politieke unie vraagt om een regering en dus ook een President van Europa.

3. De simpelste reden waarom die er nooit gaat komen is door de verschillende talen in Europa. En culturen, tradities, etc.

Het is nooit een weeffout geweest. Dit was vooraf bekend. Maar de verantwoordelijken dachten dat wishful thinking voldoende was om dit 'taalhobbeltje' te beslechten.

De ECB haalt werkelijk alles uit de kast wat nodig is om tijd te rekken, maar het zal nooit echt voldoende zijn. Hopelijk is tegen die tijd bitcoin mature genoeg. Want anders krijgen we vast een of andere vage wereldmunt ofzo ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beurzen openen zo twee en half procent hoger vanwege het feit dat volgens Griekenland er een voorstel ligt waar iedereen het mee eens zal zijn. Het zal me benieuwen vandaag op d Day voor de Grieken! Het zal een volatiel en spannend dagje worden, hoewel als het mocht mislukken er vast wel weer uitstel geregeld zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuldeisers wijzen Griekse voorstellen af

De schuldeisers van Griekenland hebben de voorstellen van de Griekse overheid om de economie te hervormen afgewezen. Dit heeft de Griekse premies Alexis Tsipras woensdag gemeld, zo schrijft persbureau Bloomberg.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-06-24/tsipras-says-creditors-didn-t-accept-his-greek-aid-proposal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.