LasVegasNic Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Hier dus als ik onderstaand artikel mag geloven. Hoe 250 miljard noodsteun voor Griekenland vooral Westerse banken rijker maakt.. Wat ik ook niet snap? Politiek wil Griekenland geen geld geven maar ECB geeft de Griekse banken wel weer steun omdat deze dreigen om te vallen door een mogelijk bankrun. Ook hier praat je over miljarden. Wie gaan deze miljarden eigenlijk ophoesten? Ik ben het spoor bijster. Hier worden wij als Nederlanders, Europeanen toch benadeeld. Vraag me af hoelang deze Griekse soap moet duren. Gaat het uberhaubt nog wel om Griekenland. Er worden vieze, smerige politieke spelletjes gespeeld. Hoe denken jullie over deze Griekse soap? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted June 20, 2015 Report Share Posted June 20, 2015 Ik ben van van mening dat Europa nadat men heeft besloten om een gezamenlijk Europa te vormen de plicht heeft om Griekenland te redden. Wel onder strenge maar reeële voorwaarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Eens (wederom) met Jackpot. Als je A hebt gezegd dan moet je ook B zeggen. Er zitten nu eenmaal weeffouten in de euro. Ik denk dat men gewoon veel te graag de euro wilde en niet heeft gekeken naar de problemen die dit met zich mee kan brengen allemaal. Als je gaat voor 1 Europese monetaire unie, dan moet je ook alle regels die daar verder bijhoren gelijk trekken: Belastingstelsels, hypotheekregels, pensioenleeftijden en stelsels. Kortom alles. Dat kan gewoonweg niet, ergo: De Euro had er nooit moeten komen, maar hij is er nu en terugdraaien is onmogelijk. So we got to make it work. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiftyFifty Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Terugdraaien onmogelijk? Welnee, een kade kan ook prima een schip doen keren b-( De hele kwestie met de euro is kinderlijk eenvoudig: 1. Een monetaire unie vraagt om een politieke unie. 2. Een politieke unie vraagt om een regering en dus ook een President van Europa. 3. De simpelste reden waarom die er nooit gaat komen is door de verschillende talen in Europa. En culturen, tradities, etc. Het is nooit een weeffout geweest. Dit was vooraf bekend. Maar de verantwoordelijken dachten dat wishful thinking voldoende was om dit 'taalhobbeltje' te beslechten. De ECB haalt werkelijk alles uit de kast wat nodig is om tijd te rekken, maar het zal nooit echt voldoende zijn. Hopelijk is tegen die tijd bitcoin mature genoeg. Want anders krijgen we vast een of andere vage wereldmunt ofzo ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Nou ja, alles kan natuurlijk, maar laten we zeggen: "Aan terugkeren zitten bepaalde praktische bezwaren" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted June 22, 2015 Report Share Posted June 22, 2015 Beurzen openen zo twee en half procent hoger vanwege het feit dat volgens Griekenland er een voorstel ligt waar iedereen het mee eens zal zijn. Het zal me benieuwen vandaag op d Day voor de Grieken! Het zal een volatiel en spannend dagje worden, hoewel als het mocht mislukken er vast wel weer uitstel geregeld zal worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 Kort samen gevat er komt altijd weer een akkoord, maar geld terug komt er nooit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 Klopt geld terug komt er nooit. Snap ook niet dat politici blijven volhouden dat t bij leningen blijft die ooit terugkomen. Verlies nemen en steunen die Grieken volgens reeële en strenge voorwaarden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiftyFifty Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Schuldeisers wijzen Griekse voorstellen af De schuldeisers van Griekenland hebben de voorstellen van de Griekse overheid om de economie te hervormen afgewezen. Dit heeft de Griekse premies Alexis Tsipras woensdag gemeld, zo schrijft persbureau Bloomberg. http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-06-24/tsipras-says-creditors-didn-t-accept-his-greek-aid-proposal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Geen idee wat het voorstel was. Is dat ook bekend? Blijft gebed zonder einde zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiftyFifty Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Nee, in de hedendaagse democratie worden dat soort zaken niet meer openbaar gedeeld, we horen het pas als de kogel al door de kerk is ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Special_One Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 Ze rekken het gewoon nog een tijdje en dan lijkt het net alsof het deze keer heel erg veel moeite heeft gekost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted June 26, 2015 Report Share Posted June 26, 2015 Ik vrees zeer voor Griekenland. Ik denk dat het weer drachmes pinnen geblazen zal worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted June 26, 2015 Author Report Share Posted June 26, 2015 Ik vrees zeer voor Griekenland. Ik denk dat het weer drachmes pinnen geblazen zal worden. Ik heb nog een oud briefje liggen =)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted June 26, 2015 Report Share Posted June 26, 2015 Als je er nog een paar nullen bij kunt kriebelen, dan kun je misschien net een colaatje kopen :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polotjes Posted July 6, 2015 Report Share Posted July 6, 2015 volkskrant.nl/economie/uitslag-grieks-referendum-61-procent-zegt-nee~a4095117/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts