FiftyFifty Posted March 15, 2015 Report Share Posted March 15, 2015 De "overstapweken" van T-Mobile zijn net afgelopen en ik heb tot het allerlaatste moment gewacht. Na een jaar of 10 bij Vodafone (eerst nog Libertel) heb ik de switch gemaakt. Een aanbieding die ik niet kon laten schieten: Een zakelijke sim only van onbeperkt bellen en 6GB data voor nog geen 25 euro incl. btw (20,66 ex) en dat bij een 12 maanden abo. Hieronder screenshotje als bewijsmateriaal exhibit 1A. Ingangsdatum: bij nummer potering (nummerbehoud wilde ik uiteraard wel) Echter, toen kwam ik wel achter een punt waar ik vooraf geen rekening mee had gehouden: een opzegtermijn bij Vodafone! En waarom? Ik was uit m'n contractsperiode, die was een maand eerder verlopen. Kortom, als er iemand klaar was voor de transfermarkt, dan was ik dat! Maar wat blijkt: Ook na je contractperiode heb je een opzegtermijn. En bij een zakelijk abonnement is de opzegtermijn zelfs 3 maanden! Bij een particulier mobiel contract is het 1 maand. Dus komt het erop neer dat ik nog 3 hele fokking maanden mijn ouwe, dure abo moet blijven betalen, voor ik kan gebruik kan maken van de databundel en het flat fee bellen bij T-Mobile. #shit. Maar als ik het goed heb begrepen mag je vier maanden voor afloop van je contract opzeggen. Dus ik heb al een digitaal wekkertje ingepland over 8 maanden dat ik mijn abo opzeg, zonder dat ik een nieuw abo heb. Maar dan kan ik wel direct de eerste dag na afloop van mijn contract switchen naar aanbieder die op dat moment de mooiste aanbieding heeft! Hebben jullie nog mooie tips die samen hangen met je mobiele telefoon abonnement? Spread the word! https://imgur.com/DXDW0BQ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maris Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Belangrijkste is wat mij betreft dat je kijkt naar een abonnement dat bij je past. Laat je in eerste instantie niet verleiden tot allemaal aanbiedingen (dat kan later wel als je weet wat voor gebruiker je bent, en je dus er ' bewust' voor gaat kiezen om verleid te worden) Inzicht kan je op verschillende manieren verkrijgen: - voor de paranoia onder ons: Pak je telefoonrekeningen van de laatste 12 maanden en kijk naar je bel, sms en internet gedrag. De meeste providers geven een gespecificeerde factuur. - Voor de minder paranoia: De Groninger Ben Woldring heeft een mooie site gemaakt: bellen.com Hierop kan je abonnementen vergelijken. Dat vergelijken doe ik uiteindelijk vaak zelf. Echter ze hebben een fijne tool op de website waarbij je je facturen kunt uploaden en je dan rekent deze uit wat je verbruik was. https://bellen.com/rekeningscan Haal de hoge en lage pieken eruit en stel voor jezelf vast wat je nodig bent. Houd hierbij rekening met het volgende: incidenteel BUITEN de bundel bellen is vaak (veel) kostbaarder dan structureel een stapje hoger abonnement. Kijk daarnaast goed naar de overige mogelijkheden (T-Mobile heeft bijvoorbeeld een mogelijkheid om je internetbundel tijdens de maand opnieuw aan te schaffen voor 5 of 10 euro als je door je abonnementsbundel heen bent. Als je incidenteel veel internet verbruikt, kan een lagere internetbundel dus voordeliger zijn dan een heel jaar een stapje hoger.) Ik ben een echte neuroot en cijferfreak, dus ik reken zelf vaak uit wat een telefoon me kost over de gehele abonnementsduur (excl. buiten de bundel en overige kosten). Denk daarnaast ook nog aan de aansluitkosten bij overstappen naar een andere provider (vaak 25 euro) abonnementsgeld x 24 of 12 (eventuele kortingsacties van een x aantal maanden neem ik ook mee) + toestelkosten + eventueel aansluitkosten = totale kosten Dit vergelijk ik vervolgens tussen verschillende providers, aanbieders en eventueel verschillende toestellen. En daarnaast kan je het op deze manier ook mooi vergelijken met een los toestel + sim only abonnement. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiftyFifty Posted June 24, 2015 Author Report Share Posted June 24, 2015 Goeie aandachtspunten @maris, thanks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted June 28, 2015 Report Share Posted June 28, 2015 Wat voor mij belangrijk is: Secundaire perks, zoals Familiekorting, gratis Spotify enz. enz. Elke aanbieder heeft nu ook een redelijk dekkend netwerk voor spraak. Voor data is dat niet het geval. Het netwerk van KPN 4G is het meest dekkend. Daardoor ook wat duurder. Woon je toch in een grote stad, dan kun je ook kiezen voor T-Mobile of Vodafone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.