Spring naar bijdragen

Zijn vakbonden nog wel van deze tijd?


Nomore

Aanbevolen berichten

De laatste weken zijn de vakbonden weer in het nieuws. Mede de vakbond van de politie met het mogelijk stil leggen van de tour de france. Door middel van niets anders dan chantage proberen ze hun gelijk te halen. Zie ook bijvoorbeeld het artikel van DVHN http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/politievakbond-mogelijk-acties-tijdens-tt-assen-en-tour-de-france-12618343.html

Ik ben hier echt zo enorm op tegen, maar was benieuwd hoe jullie hier naar kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Ik vind dat ze mooi tegenwicht bieden aan de werkgevers. De laatste jaren hebben medewerkers moeten inleveren omdat het crisis was. Geen loonsverhoging, versoberen arbeidsvoorwaarden enz. Een keer is het genoeg. Je kunt niet altijd blijven afschuiven op de crisis.

Vakbonden stellen ook misstanden aan de kaak.

FNV naar rechter wegens uitbuiting truckers .

Mogelijke aktie Tour de France keur ik niet goed. Dit is geen "Holland promotie". Ik snap het wel maar hierdoor gaan ze krediet verliezen.

Vakbonden in NL stellen niet zoveel voor. In Frankrijk heeft de vakbond pas macht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat ze mooi tegenwicht bieden aan de werkgevers.

Que? Werknemers hebben al veel te veel rechten hier. Een werknemer kan met een maandje opzegtermijn zo verkassen, moet je als werkgever eens proberen om iemand er met een maand opzegtermijn (en gesloten beurs) uit te gooien! Dan is er ook nog het stakingsrecht: Als het werknemers niet bevalt dan stoppen ze gewoon even met werken. Allemaal middelen die een werkgever niet heeft.

Waarom denken werknemers trouwens dat ze recht hebben op loonsverhoging? Raar iets. Een werkgever krijgt er toch ook geen hogere arbeidsproductiviteit voor terug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.