Spring naar bijdragen

Eurobankbiljetten uit Griekenland straks ongeldig!


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

De "Griekenland crisis" houdt ons allemaal bezig. In de discussie Griekenland stapt over op Bitcoin! vertelt @Xanthee dat hij ergens gelezen heeft dat de Eurobiljetten uit Griekenland wellicht ongeldig verklaard kunnen worden. M.a.w. niets meer waard zijn als Griekenland failliet gaat.

Op het internet, vooral in fora, kom je inderdaad veel verschillende spook verhalen, broodje aap verhalen tegen over de geldigheid van Griekse Eurobankbiljetten. Je moet voorkomen dat je Griekse eurobankbiljetten in je bezit hebt.

Ik doe ook even mee met deze hoax. =))

Loop naar je kluisje en/of open je portemonnee?

Haal daar al je bankbiljetten uit?

Hoe herken je uit welk land een eurobankbiljet komt.

70_uit_welk_land_komt_een_b.jpg

Alleen bij de eerste serie eurobankbiljetten kun je dit herkennen aan de letter van het serienummer.

Die letter verwijst naar het land waar het biljet is uitgegeven.

In dit geval :

Code Land

Z België

Y Griekenland

X Duitsland

V Spanje

U Frankrijk

T Ierland

S Italië

R Luxemburg

P Nederland

N Oostenrijk

M Portugal

L Finland

H Slovenië

G Cyprus

F Malta

E Slowakije

D Estland

Bron: DNB

Ik heb gekeken. Ik heb geen Griekse eurobankbiljetten in mijn bezit. Als ik ze toch had dan zou ik niet bang zijn dat ze ongeldig verklaard gaan worden. Dat de Griekse eurobankbiletten straks minder waard is, worden moeten we even afwachten. Dit geldt natuurlijk voor alle eurobiljetten, zelfs die uit Duitsland. De koers van de Euro staat immers onder druk door oa. de Grexit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.