Jump to content

Pauzescherm Roulette/gokkast units


foxy

Recommended Posts

De titel beschrijft eigenlijk het verhaal achter het openen van dit topic al. 

Wie heeft het niet meegemaakt? Even een sigaretje roken, pinnen of naar het toilet lopen en iemand zit "per ongeluk"aan jou kast of eist heel brutaal jou punten op. Mijzelf is dit een paar keer overkomen wat tot grote ergernis en irritatie heeft geleid. 

Een tijd geleden kwam ik in een café een monteur tegen die al enige jaren werkzaam is bij Fairplay, een oud medewerker die ik ken vanuit een bepaalde speelhal. Ik heb hem deze situaties toen eens voorgelegd zijn reactie was "dit hoor ik erg vaak inderdaad". 

In mijn ogen is hier een relatief simpele oplossing voor te bedenken, ze hebben tegenwoordig zulke mooie software om schermen te bedienen in alle wereld talen, euro's en kleuren. Waarom maken ze in de nieuwe roulette automaten/software niet een pauze scherm. Waarbij je op een pauze knop drukt en bijvoorbeeld maximaal 10 minuten je automaat op On Hold kunt zetten met een 4 cijferige pincode. Na het intoetsen van jou pincode word het scherm weer vrijgegeven. Niemand die jou kast "per ongeluk" kan gebruiken en je kunt rustig even naar het toilet, even geld pinnen of een rook/bel pauze inlassen. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dit is inderdaad een probleem wat zo nu en dan voorkomt. Nu werk ik in een hal waarbij er vaak stelletjes en vrienden groepjes aan de roulettes zitten, afgewisseld met een aantal mensen die met hun lichaamstaal & tatoo's al duidelijk maken dat je daar geen ruzie mee wilt hebben.

Als het gebeurt dan is dit dan ook veelal per ongeluk. Desondanks dit alles is er ook een vrouw slecht ter been, waarbij het toilet bezoek aardig wat tijd in beslag kan nemen. Om verwarring te voorkomen zetten wij de kast/roulette sectie dan ook op reserveren voor haar. Dit kan je altijd aan het personeel vragen. Sommige hallen mag je geen roulette secties reserveren, en zal het personeel je mogelijk vertellen dat deze optie niet op de machine zit (zit er wel op, echt waar 😉). In dat geval zou ik je adviseren om de stoute schoenen aan te trekken en heel arrogant te vragen of ze hem dan in de bijvul-stant willen zetten, zodat men alsnog niet bij je punten kan.

Link to comment
Share on other sites

Op 14-7-2019 om 13:55 zei Gastheer Funtastic:

Dit is inderdaad een probleem wat zo nu en dan voorkomt. Nu werk ik in een hal waarbij er vaak stelletjes en vrienden groepjes aan de roulettes zitten, afgewisseld met een aantal mensen die met hun lichaamstaal & tatoo's al duidelijk maken dat je daar geen ruzie mee wilt hebben.

Als het gebeurt dan is dit dan ook veelal per ongeluk. Desondanks dit alles is er ook een vrouw slecht ter been, waarbij het toilet bezoek aardig wat tijd in beslag kan nemen. Om verwarring te voorkomen zetten wij de kast/roulette sectie dan ook op reserveren voor haar. Dit kan je altijd aan het personeel vragen. Sommige hallen mag je geen roulette secties reserveren, en zal het personeel je mogelijk vertellen dat deze optie niet op de machine zit (zit er wel op, echt waar 😉). In dat geval zou ik je adviseren om de stoute schoenen aan te trekken en heel arrogant te vragen of ze hem dan in de bijvul-stant willen zetten, zodat men alsnog niet bij je punten kan.

Kijk dat wist ik inderdaad niet! Mooi om te weten, bedankt voor de uitgebreide reactie! Er is dus een mogelijkheid om dit even aan te geven bij het personeel.

Dat scheelt een heleboel discussie uiteraard.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
De titel beschrijft eigenlijk het verhaal achter het openen van dit topic al. 
Wie heeft het niet meegemaakt? Even een sigaretje roken, pinnen of naar het toilet lopen en iemand zit "per ongeluk"aan jou kast of eist heel brutaal jou punten op. Mijzelf is dit een paar keer overkomen wat tot grote ergernis en irritatie heeft geleid. 
Een tijd geleden kwam ik in een café een monteur tegen die al enige jaren werkzaam is bij Fairplay, een oud medewerker die ik ken vanuit een bepaalde speelhal. Ik heb hem deze situaties toen eens voorgelegd zijn reactie was "dit hoor ik erg vaak inderdaad". 
In mijn ogen is hier een relatief simpele oplossing voor te bedenken, ze hebben tegenwoordig zulke mooie software om schermen te bedienen in alle wereld talen, euro's en kleuren. Waarom maken ze in de nieuwe roulette automaten/software niet een pauze scherm. Waarbij je op een pauze knop drukt en bijvoorbeeld maximaal 10 minuten je automaat op On Hold kunt zetten met een 4 cijferige pincode. Na het intoetsen van jou pincode word het scherm weer vrijgegeven. Niemand die jou kast "per ongeluk" kan gebruiken en je kunt rustig even naar het toilet, even geld pinnen of een rook/bel pauze inlassen. 
Idd klopt maar wat ik verder op lees is dat het bij de cashless wel geblokkeerd kan worden

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Op 14-7-2019 om 13:55 zei Gastheer Funtastic:

Dit is inderdaad een probleem wat zo nu en dan voorkomt. Nu werk ik in een hal waarbij er vaak stelletjes en vrienden groepjes aan de roulettes zitten, afgewisseld met een aantal mensen die met hun lichaamstaal & tatoo's al duidelijk maken dat je daar geen ruzie mee wilt hebben.

Als het gebeurt dan is dit dan ook veelal per ongeluk. Desondanks dit alles is er ook een vrouw slecht ter been, waarbij het toilet bezoek aardig wat tijd in beslag kan nemen. Om verwarring te voorkomen zetten wij de kast/roulette sectie dan ook op reserveren voor haar. Dit kan je altijd aan het personeel vragen. Sommige hallen mag je geen roulette secties reserveren, en zal het personeel je mogelijk vertellen dat deze optie niet op de machine zit (zit er wel op, echt waar 😉). In dat geval zou ik je adviseren om de stoute schoenen aan te trekken en heel arrogant te vragen of ze hem dan in de bijvul-stant willen zetten, zodat men alsnog niet bij je punten kan.

Om hier nog even op terug te komen, tijdens de lockdown heb ik met een roulette specialist van Novomatic kunnen spreken toen deze een Omega roulette voor een Futura kwam wisselen. Deze meneer heeft toen ook de Futura ingesteld op onze "voorkeur". Na wat in's en out's te hebben gevraagd over de ontwikkeling van Futura (nieuwe modellen ect.) Kwam dit ook ter sprake. Blijkbaar is het een variabele instelling dat een sectie op 'Reserveren/buiten werking' kan worden gezet. Zo kon de functie volledig worden uitgezet waardoor dit daadwerkelijk niet morgelijk is, of alleen beschikbaar zijn voor bepaalde gebruikers. (Bijvoorbeeld alleen voor monteurs en managment key).

Wel blijft er altijd een mogelijkheid voor te vragen hem in de bijvulstand te zetten. Echter zal niet iedere halmedewerker dit doen/in dank afnemen... 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.