FiftyFifty Posted March 15, 2015 Report Share Posted March 15, 2015 In plaats van de beoogde (gehoopte?) 150 miljoen, strijkt de Staat enkel 1 symbolische euro op met de verkoop van verzekeraar Reaal. Vanuit de koper - de grote Chinese verzekeraar Anbang - is dat overigens niet heel raar, want ze moeten heel wat meer kapitaal in Reaal storten dan voorheen gedacht. De max 1 miljard waar ze vanuit gingen, is opgelopen tot 1.35 miljard euro. Meer info op http://www.nu.nl/economie/4086060/staat-lijdt-fors-verlies-verkoop-reaal.html Grote vraag is, heeft de Staat wellicht te vroeg verkocht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted July 10, 2015 Report Share Posted July 10, 2015 mmm, de staat is geen bankier, dus ik vind het sowieso onwenselijk dat de staat "bankiert". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasVegasNic Posted July 10, 2015 Report Share Posted July 10, 2015 Ik bied 2 euro maar wil niets bij storten. Ze, de mannen in Den Haag, zitten gewoon met verzekeraar Reaal in hun maag. Als ik het goed begrijp gaat van het kapitaal 1.35 miljard, 550 miljoen euro naar afhandeling van interne leningen binnen het SNS-concern. Als ze Reaal failliet laten gaan zijn ze dit geld waarschijnlijk kwijt. Nu maar hopen dat de SNS-Bank tzt voor voldoende miljarden verkocht kan worden. Ik ga sowieso geen verzekeringen afsluiten bij reaal. In de polis staan straks kleine Chinese lettertjes =)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts