Spring naar bijdragen

Overheid verkoopt verzekeraar Reaal voor 1 euro


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

In plaats van de beoogde (gehoopte?) 150 miljoen, strijkt de Staat enkel 1 symbolische euro op met de verkoop van verzekeraar Reaal. Vanuit de koper - de grote Chinese verzekeraar Anbang - is dat overigens niet heel raar, want ze moeten heel wat meer kapitaal in Reaal storten dan voorheen gedacht. De max 1 miljard waar ze vanuit gingen, is opgelopen tot 1.35 miljard euro.

Meer info op http://www.nu.nl/economie/4086060/staat-lijdt-fors-verlies-verkoop-reaal.html

Grote vraag is, heeft de Staat wellicht te vroeg verkocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...

Ik bied 2 euro maar wil niets bij storten.

Ze, de mannen in Den Haag, zitten gewoon met verzekeraar Reaal in hun maag. Als ik het goed begrijp gaat van het kapitaal 1.35 miljard, 550 miljoen euro naar afhandeling van interne leningen binnen het SNS-concern.

Als ze Reaal failliet laten gaan zijn ze dit geld waarschijnlijk kwijt. Nu maar hopen dat de SNS-Bank tzt voor voldoende miljarden verkocht kan worden.

Ik ga sowieso geen verzekeringen afsluiten bij reaal. In de polis staan straks kleine Chinese lettertjes =))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.