Spring naar bijdragen

Next Generation: Multi-hand blackjack, daar stinkt iets


STEVE_VENR

Aanbevolen berichten

Beste One-timers,

Gisteren heb ik iets heel aparts meegemaakt in de "Next Generation zone" van het Holland Casino in Utrecht. Ik ga regelmatig met mijn vrienden naar het casino, om daar voor wat kleine bedragen (10/20) euro multi-hand blackjack te spelen en wat te drinken. Wij zijn alle drie nog geen diamond card houders, maar kunnen wel gratis drinken to 5 uur. Dit speelde zich af rond een uur of 7. Hierbij zit je normaal gesproken in een ruimte met anderen, maar dit keer zaten wij er als enige (3 man). Het belangrijk om te weten (voor mensen die deze variant niet kennen) dat je op het scherm ook de kaarten ziet, die door andere spelers getrokken worden.

Nadat onze inzet geplaatst was, zagen we al gauw het slechte nieuws: De bank had een Aas. Na het hitten op verschillende boxen hadden wij allen handen rond de 'hard' 17/18, waarbij wij natuurlijk passen. Wij zagen op het grote scherm de 'computer dealer' nog een kaart delen (dit was een 4). Wij keken direct alle drie om ons heen om te kijken wie deze kaart dan pakte, aangezien wij dit niet hadden gedaan. Toen we tot onze grote verbazing opmerkten, dat de ruimte waarin wij zaten verder leeg was. Na deze getrokken kaart pakte de bank een 10 (en dus gelijk een Blackjack), waardoor wij natuurlijk onze inzet verloren. Het probleem is hier echter dat de bank eigenlijk na deze kaart op een 'hard' 15 zou hebben gestaan, met dus een grote kans van busten. De kaart die daarna zou komen, dat zal voor ons een raadsel blijven.

Wij kwamen direct tot de conclusie dat er iets niet klopte en riepen het personeel erbij. Deze keek op de history van de geplaatste inzetten bij de desbetreffende hand, en kon hieruit inderdaad concluderen dat er iets mis was. Hij had even contact met een pit boss of een manager die al vrij snel kwam. We vertelden aan hem daar opnieuw ons verhaal en hij vroeg ons hoe we dit samen op konden lossen. Wij wilden er niet al te moeilijk over doen (aangezien het over een paar euro ging) en gingen al vrij snel akkoord met een biertje en voor ieder een bittergarnituur. Wat namens ons eigenlijk al een hele redelijke compensatie was. Ook zouden de kasten out of service gehaald worden, wat uiteindelijk niet gebeurde. Daarna hebben we nog een gratis ronde drank gekregen van het personeel. Dit vonden wij al helemaal frappant aangezien wij dit nog nooit hadden meegemaakt. Ook hadden wij alle drie het gevoel dat we in de gaten werden gehouden.

Ook al ging dit 'acefietje' om maar een paar euro, ben ik toch van mening dat wij iets hebben gezien wat we niet hadden moeten zien. Het enge hieraan is dat je wij dit niet eens zouden hebben opgemerkt als er maar één extra persoon  in de zaal had gezeten. Wij speculeerden al vrij snel dat dit niet eens zou worden opgemerkt als dit meerdere malen op een drukke avond zou gebeuren. Ik zou niet weten of (en waar) ik hier daadwerkelijk een melding zou van moeten maken. Ik denk dat wij voorlopig even niet meer multi-hand blackjack in de Next-Generation Zone zullen spelen. Daar stinkt iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Warm welkom op Onetime @STEVE_VENR  

 

Interessant verhaal, wij zijn vorig jaar nog met een leuke groep naar de Experience Zone geweest (heet nu inderdaad NXT): https://www.onetime.nl/casino-nieuws/onetime-op-bezoek-bij-de-experience-zone-in-holland-casino-utrecht

 

Eind van de maand gaan we een bezoekje brengen naar de NXT zone in het Holland Casino Scheveningen.

 

Waarschijnlijk is er iets van een 'glitch' geweest en ze zullen er zelf ook wel van geschrokken zijn. Het is niet zo dat ze de bezoekers hier een extra poot proberen uit te draaien. Deze zone draait sowieso verlies maar is een mooi marketing tool om mensen te leren spelen zodat ze later eventueel de stap in de grote zaal kunnen zetten (met hogere inzetten)

 

Misschien kan iemand hier wat zinnigs over zetten wat hier nu gebeurd is? Het had natuurlijk ook de andere kant op kunnen vallen dat de glitch een Tien trok en jullie de 5? Wel goed opgelost van het Holland Casino Utrecht, zo kennen we ze ook. Dank voor je bijdrage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe je een klacht kunt indienen, kun je vinden inde rubriek klachten onder de noemer  " Hoe gaat de KSA om met klachten". 

Je moet niet het formulier van de KSA invullen. Jouw klacht valt dan onder een melding en je hoort er nooit meer iets over.

Je kunt ook een handhavingsverzoek doen maar dat moet weer aan een aantal voorwaarden voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik in Amsterdam west een bug ontdekte bij de Multi roulette werd ik minder coulant behandeld. Ik diende een klacht in en werd later uitgenodigd voor een lunch en een goed gesprek met de manager tafelspelen. De bug was gemakkelijk te elimineren en daar hadden ze toen geen weet van. De bug koste mij wel geld. Ik weet nog niet , hoe ik gehandeld zou hebben als ik er winst mee had kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DeValsspeler,

Precies, en dit baart mij zorgen. we spelen hier vaker en dit kwam als eerste bij me op. Als er anderen spelen valt dit namelijk niet te controleren. Of deze 'bug' opgelost zal worden, zullen wij ook moeilijk te weten kunnen komen. Behalve als Holland Casino mij persoonlijk op de hoogte zou stellen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...