Jump to content

Unibet account voor een jaar geblokkeerd?


Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Twee weken geleden kreeg ik uit het niets een e-mail van Unibet dat mijn account geblokkeerd is. Nadat ik Unibet gecontacteerd had, kwam na een vaag gesprek uit dat het ging om een “random security check” waarbij niks gezegd worden en ook niet wanneer het ongeveer opgelost zou worden, ik zou geduld moeten hebben.

Gisteren besloot ik weer contact op te nemen met Unibet en weer na heel wat wikken en wegen, kreeg ik een antwoord dat mijn account is geblokkeerd tot 1 augustus 2021. De reden: Unibet heeft een jaar nodig om een “security check” uit te voeren. Ik heb toen een verzoek tot uitbetaling gedaan, het gaat om een bedrag van €500 en de medewerker gaf aan dat ze nog niet zeker zijn of dit wel of niet kan.

Net weer contact gehad en geprobeerd een manager te spreken of een e-mail adres te bemachtigen maar dit is schijnbaar onmogelijk. Na een lang gesprek gaf de medewerker aan dat ik onlangs in contact ben geweest met een persoon die een gok verslafing heeft? Totaal geen idee hoe ze aan dit soort informatie komen en ik ken ook geen mensen in mijn directe omgeving die gok verslaafd zijn.

Ik ben trouwens op de hoogte van de voorwaarden van Unibet en al mijn gegevens zijn correct, mijn verificatie is goedgekeurd, ook speel ik met twee bankrekeningen die beide op mijn naam staan en ook daadwerkelijk door mij gebruikt worden. Daarnaast deposit ik ook wel eens geld via mijn Skrill account die ook gewoon op mijn naam staat.

Kan iemand mij asjeblieft helpen met wat ik verder kan doen, want ik wil gewoon het liefst mijn geld terug, de account zelf boeit me niet veel.

 

Link to comment
Share on other sites

Speel zelf ook bij unibet. Dit verhaal klinkt erg vaag en onduidelijk. Hoelang en vaak speel jezelf? Kan het zo zijn dat de medewerker jou bedoeld en daarom uit bescherming je account is geblokkeerd?  En dan nog is het een rare reden. Ik ken namelijk genoeg mensen die wel meer dan 7 uur per dag aan livebetting doen gedurende de gehele week.

Link to comment
Share on other sites

Welkom @LaFlame  Ik lees je post en heb zo'n case nog niet eerder gehoord en dat zegt veel.

Een pure gok: 1 augustus 2021 gaat de online kansspel markt open in Nederland. Op dit moment mag Unibet officieel geen Nederlandse spelers aannemen. Je mag officieel ook niet bij een illegale online kansspel casino spelen zoals Unibet. Dat is de wet (uit 1964) momenteel. Dit gaat allemaal veranderen en Unibet wil natuurlijk hier ook legaal zijn business doen omdat ze groot zijn en bekend. 

De kansspel autoriteit houdt het allemaal in de gaten en zal (waarschijnlijk) Unibet op het strafbankje zetten en later laten in stromen in de legale online kansspel markt.  

 

Tip: Spreek je nogmaals aan en vraag waarom je account een jaar in onderzoek is, dit kan via de chat. Bewaar alle communicatie. Hierna stuur je ze een nette email en vraag je het nogmaals waarom ze je account geblokt hebben en dat je ook je geld terug wilt wat op je account staat. Dan ben ik benieuwd naar hun reactie. Als ze niet over de brug komen dan zeg je (en doe het je ook en informeer je de KSA  over deze gang van zaken. Ook de MGA op de hoogte stellen is een goede optie, wat ze hier allemaal vaag over doen mag Joost weten maar ik snap er geen jota van.

 

Hou ons op de hoogte en we lozen je hier doorheen.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Op 14-8-2020 om 21:48 zei Namka:

Speel zelf ook bij Unibet. Dit verhaal klinkt erg vaag en onduidelijk. Hoelang en vaak speel jezelf? Kan het zo zijn dat de medewerker jou bedoeld en daarom uit bescherming je account is geblokkeerd?  En dan nog is het een rare reden. Ik ken namelijk genoeg mensen die wel meer dan 7 uur per dag aan livebetting doen gedurende de gehele week.

Ik heb periodes dat ik elke dag een livebet speel en soms een paar weken helemaal niet. Het kan zijn dat de medewerker mij bedoelde, maar ik zou echt totaal niet weten waarom.

Link to comment
Share on other sites

Op 14-8-2020 om 22:09 zei TheGreatOne:

Welkom @LaFlame  Ik lees je post en heb zo'n case nog niet eerder gehoord en dat zegt veel.

Een pure gok: 1 augustus 2021 gaat de online kansspel markt open in Nederland. Op dit moment mag Unibet officieel geen Nederlandse spelers aannemen. Je mag officieel ook niet bij een illegale online kansspel casino spelen zoals Unibet. Dat is de wet (uit 1964) momenteel. Dit gaat allemaal veranderen en Unibet wil natuurlijk hier ook legaal zijn business doen omdat ze groot zijn en bekend. 

De kansspel autoriteit houdt het allemaal in de gaten en zal (waarschijnlijk) Unibet op het strafbankje zetten en later laten in stromen in de legale online kansspel markt.  

 

Tip: Spreek je nogmaals aan en vraag waarom je account een jaar in onderzoek is, dit kan via de chat. Bewaar alle communicatie. Hierna stuur je ze een nette email en vraag je het nogmaals waarom ze je account geblokt hebben en dat je ook je geld terug wilt wat op je account staat. Dan ben ik benieuwd naar hun reactie. Als ze niet over de brug komen dan zeg je (en doe het je ook en informeer je de KSA  over deze gang van zaken. Ook de MGA op de hoogte stellen is een goede optie, wat ze hier allemaal vaag over doen mag Joost weten maar ik snap er geen jota van.

 

Hou ons op de hoogte en we lozen je hier doorheen.

Bedankt voor je reactie! Ik heb Unibet via de live chat meerdere keren proberen te vragen wat precies de reden is dat zij mijn account geblokkeerd hebben. Ik krijg dan altijd het antwoord dat de support team dat niet kan inzien, alleen een bepaalde afdeling van Unibet. De medewerkers geven altijd aan dat ik geduldig moet zijn en dat we gewoon “even” moeten afwachten.

Ik ga ze morgen gewoon een e-mail sturen dat ik mijn saldo teruggestort wil hebben. Hopen dat ik nu wel een normale reactie kan ontvangen... 

Weet jij trouwens een beetje wat de tijd frame is bij geblokkeerde account tot dat het geld teruggestort word?

Link to comment
Share on other sites

Dit klinkt alsof ze of jouw account hebben geblokkeerd omdat ze denken dat je gokverslaving hebt. Of jij hebt geld naar of iemand anders heeft geld naar jouw account gestort die een self exclusion heeft oid. 

Ik heb overigens in al die jaren dat ik bij Unibet werkte nooit een jaar sluiting gezien. 

 

Qua uitbetaling. Als alles volgens de regels is gegaan zullen ze het terug storten. Het duurt helaas tijd een tijd ivm vele klanten en kleine afdelingen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 15-8-2020 om 03:29 zei LaFlame:

Bedankt voor je reactie! Ik heb Unibet via de live chat meerdere keren proberen te vragen wat precies de reden is dat zij mijn account geblokkeerd hebben. Ik krijg dan altijd het antwoord dat de support team dat niet kan inzien, alleen een bepaalde afdeling van Unibet. De medewerkers geven altijd aan dat ik geduldig moet zijn en dat we gewoon “even” moeten afwachten.

Ik ga ze morgen gewoon een e-mail sturen dat ik mijn saldo teruggestort wil hebben. Hopen dat ik nu wel een normale reactie kan ontvangen... 

Weet jij trouwens een beetje wat de tijd frame is bij geblokkeerde account tot dat het geld teruggestort word?

Top, mail ze maar en kijken vanaf daar hoe de volgende stap gezet kan worden, hopelijk betalen ze het gewoon snel uit. Ben je toevallig jonger dan 24?

Link to comment
Share on other sites

Op 15-8-2020 om 07:15 zei LuukFOD:

Dit klinkt alsof ze of jouw account hebben geblokkeerd omdat ze denken dat je gokverslaving hebt. Of jij hebt geld naar of iemand anders heeft geld naar jouw account gestort die een self exclusion heeft oid. 

Ik heb overigens in al die jaren dat ik bij Unibet werkte nooit een jaar sluiting gezien. 

 

Qua uitbetaling. Als alles volgens de regels is gegaan zullen ze het terug storten. Het duurt helaas tijd een tijd ivm vele klanten en kleine afdelingen. 

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ze dat zouden moeten denken? Ik heb nooit duidelijk gemaakt dat ik daar problemen mee heb en ik ken mensen die veel meer actief zijn met hogere bedragen. 
 

Qua stortingen heb ik altijd zelf al mijn geld van mijn rekening(en) gestort op mijn Unibet account en aan niemand anders, daar ligt zeker niet het probleem.

Ik heb overigens net mijn geld uitbetaalt gekregen door Unibet, na heel wat klagen op verschillende websites en ook bij hun zelf :)

Link to comment
Share on other sites

38 minuten geleden zei TheGreatOne:

Top, mail ze maar en kijken vanaf daar hoe de volgende stap gezet kan worden, hopelijk betalen ze het gewoon snel uit. Ben je toevallig jonger dan 24?

Ik heb zojuist al mijn geld ontvangen door Unibet, dat is netjes! ik vind het alleen nog jammer en vaag hoe dit allemaal gelopen is van Unibet’s kant.

Ik ben 23, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Link to comment
Share on other sites

Op 15-8-2020 om 11:24 zei LaFlame:

Ik heb zojuist al mijn geld ontvangen door Unibet, dat is netjes! ik vind het alleen nog jammer en vaag hoe dit allemaal gelopen is van Unibet’s kant.

Ik ben 23, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Fijn, dat je geld hebt, Ik zou zeggen niet meer gokken daar 🙂 Lekker bij de TOTO of wachten tot eind volgend jaar.

 

Casino's mogen zich niet meer richten op gasten onder de 24 jaar (zoals het Holland Casino) en speelhallen, online mag sowieso niet maar misschien zijn ze aan het voorsorteren erop. Maar dan kunnen ze dit toch ook gewoon zeggen tegen jou als klant.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei TheGreatOne:

Fijn, dat je geld hebt, Ik zou zeggen niet meer gokken daar 🙂 Lekker bij de Toto of wachten tot eind volgend jaar.

 

Casino's mogen zich niet meer richten op gasten onder de 24 jaar (zoals het Holland Casino) en speelhallen, online mag sowieso niet maar misschien zijn ze aan het voorsorteren erop. Maar dan kunnen ze dit toch ook gewoon zeggen tegen jou als klant.

Ik denk dat ik het idd lekker houd bij af en toe TOTO en Holland Casino.

Bedankt voor je hulp, zeer behulpzame en fijne forum!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

"By visiting the Onetime Forum, you agree to our Terms of Use,Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.