JackPot Posted March 16, 2015 Report Share Posted March 16, 2015 Dit fenomeen is blijkbaar weer in opkomst. Ik heb het nog nooit gezien maar de KansSpelAutoriteit waarschuwt er voor op dit moment en komt graag in contact met spelers die dit gezien hebben of ooit hebben mee gedaan. Enkele stukken van de KSA BRON: KSA Wat is een gokzuil? Een gokzuil is een apparaat dat vaak in een café staat, waar een speler zijn weddenschap kan afsluiten, maar altijd alleen met tussenkomst van de uitbater of een personeelslid. Gokzuilen zijn apparaten met een internetverbinding, waarop je aan een kansspel kunt meedoen, veelal sportweddenschappen. Het verschil met een 'gewone’ computer? Een bezoeker van bijvoorbeeld een café kan inloggen op een computer via zijn of haar eigen account en weddenschappen afsluiten op bijvoorbeeld uitslagen op sportwedstrijden. Vaak wordt dit gedaan bij kansspelaanbieders die gevestigd zijn in het buitenland maar zich niet mogen richten op de speler in Nederland. De speler kan zelfstandig een weddenschap afsluiten bij een kansspelaanbieder en deze speler is door middel van het aanmaken van een account bekend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bon Sjans Posted August 8, 2015 Report Share Posted August 8, 2015 In Duitsland zijn we alleen maar van die dingen tegengekomen, overigens niet alleen computers waarop je weddenschappen kunt afsluiten, maar ook reizen. In bepaalde cafés in Nederland lees je nog wel eens dat ze zijn opgerold vanwege dit soort computers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhellevo Posted August 8, 2015 Report Share Posted August 8, 2015 Zijn bekent bij mij, je ziet ze veel in koffiehuizen waar veel al Turkse / Marokkaanse Nederlanders zitten. Quoteringen zijn hoog en de uitbetaling is direct bij de café houder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheGreatOne Posted August 8, 2015 Report Share Posted August 8, 2015 Laatst diverse gokzuilen tegen gekomen in Duitsland met @Bon_Sjans en ook deze een geprobeerd en met een 1€ proberen 2000€ te scoren met "out of the box" inzetten. Heb je dat bonnetje al ingeleverd daar? ;-) In Nederland ben ik ze zelf nog niet tegengekomen deze gok zuilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CashCow Posted August 8, 2015 Report Share Posted August 8, 2015 Ik ken het bestaan ervan, maar ik heb ze nog nooit irl gezien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ROTVIS Posted August 9, 2015 Report Share Posted August 9, 2015 Foto of filmpje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackPot Posted September 8, 2015 Author Report Share Posted September 8, 2015 Ik blijf nog in blijde verwachting van iemand die een dergelijke gokzuil heeft gezien. Ik ben enorm benieuwd en zou ook wel eens een gokje er op willen wagen al is het maar om te zien hoe alles in zijn werk gaat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhellevo Posted September 8, 2015 Report Share Posted September 8, 2015 In Utrecht, op de Amsterdamsestraatweg zijn ze niet meer te vinden!! Iedereen doet het nu online (via een app) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ximunn Posted December 17, 2015 Report Share Posted December 17, 2015 Toevallig was daar gisteren of eergisteren iets van op tv. Volgens mij bij editie nl. Een jongen die ik ken doet 't wel eens in Tilburg. Zelf nog nooit gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbccrazyboy Posted December 17, 2015 Report Share Posted December 17, 2015 Ik werk in een bedrijf in waterkoelers. Tijdje terug kwam er een body terug die helemaal leeg was waar wat pc leidingen in lagen een muis in zat en wat ander computer toebehoren. Ik denk dat dat een gokzuil is geweest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ximunn Posted December 17, 2015 Report Share Posted December 17, 2015 Welke bookie wordt dan gebruikt? Of als de uitbater zelf bookie is hoe bepalen ze dan de odds? Lijkt me dat als ze zelf de odds bepalen dat dat erg veel tijd kost namelijk en software daarvoor erg duur of verkijk ik me daarop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts